Analiza kwalifikacji przed GP Abu Zabi 2017

Karol296

25 listopada 2017

  • kris79

    Jaki znakomicie wypadaja obecne bolidy mimo że sa najcieższe w historii 🙂
    F1 2016 vs F1 2017 analysis lap time

    lap time
    F1 2016 01:38.755
    F1 2017 01:36.231

    F1 2017 is faster by 2,524s !!!

    Top Speed
    F1 2016 337 km/h
    F1 2017 329 km/h

    turn 1
    F1 2017 161 km/h 728 kg US
    F1 2016 149 km/h 702 kg US

    FULL THROTTLE (ICE)
    F1 2016 56% lap time ( for 56s the engine used full power)
    F1 2017 62% lap time ( for 60s the engine used full power)

    F1 2017 use 7% longer full Power relative to 2016
    F1 2017 loses 3.7% acceleration because car is weight heavier relative to 2016
    F1 2017 loses 14.4% acceleration when the car has 105 kg of fuel and uses full engine power

    FUEL
    105 kg = 100 kg/h Engine can run for 3780 seconds

    F1 history lap times ABU DHABI

    F1 2017 1.36.231 slick F305mm/R405mm v6 728 kg DRS 8gears ERS
    F1 2016 1.38.755 slick F245mm/R325mm v6 702 kg DRS 8gears ERS
    F1 2015 1.40.237 slick F245mm/R325mm v6 702 kg DRS 8gears ERS
    F1 2014 1.40.480 slick F245mm/R325mm v6 691 kg DRS 8gears ERS
    F1 2013 1.39.957 slick F245mm/R325mm v8 642 kg DRS 7gears KERS
    F1 2012 1.40.630 slick F245mm/R325mm v8 640 kg DRS 7gears KERS
    F1 2011 1.38.434 slick F245mm/R325mm v8 640 kg DRS 7gears KERS
    F1 2010 1.39.394 slick F245mm/R325mm v8 620 kg – 7gears –
    F1 2009 1.39.695 slick F270mm/R325mm v8 605 kg – 7gears KERS

  • KoNter

    Ale nędza ten wyścig w wykonaniu Mercedesa.

  • KoNter

    Lewis stwierdził, że źle dobrał ustawienia bolidu w związku ze spadkiem temperatury na torze ale to nie argument dla mnie, ponieważ ustawienia chyba można zmienić np. po Q1. Dodał, że jest zmęczony sezonem a wg mnie szkodzi mu przejście na weganizm. Ogólnie to mnie wk…. tym, że w dwóch kolejnych GP stracił pewne PP, jeszcze niech teraz nie dojedzie to będzie zakończenie sezonu do kitu. Powinien zdobyć to PP i wygrać ten ostatni wyścig, powiększyć rekordy i zbliżyć się do kolejnych.

  • pirx

    cenię ten blog ale na temat walki hamilton – botas to straszne brednie wypisujesz.
    tam nie ma żadnej walki. jeśli nie stanie się coś niezależnego od nich, losowego, to botas wygra wyścig, nawet nie ma tu o czym dyskutować.
    hamilton ma 2 wyścigi by podziękować koledze, za pomoc przez cały sezon i to robi.
    pirx

  • kris79

    Pamiętajmy ze tegoroczne opony są o wiele twardsze od poprzednio-rocznych mieszanek a mimo to bolidy nadal są o wiele szybsze w zakrętach. mimo wzrostu masy bolidów. Bardzo ciekawie wygląda porównanie ’14 z ’16 jeden bolid jest lżejszy na wolniejszych oponach a drugi cięższy na szybszej mieszance bardziej miękkiej.
    Turn 1
    F1 2017 161 km/h 728 kg US
    F1 2016 149 km/h 702 kg US
    F1 2015 139 km/h 702 kg SS
    F1 2014 149 km/h 691 kg SS

    • Opony są twardsze, ale i szersze i zapewniają większą przyczepność niż rok temu.

      • kris79

        Tak zgadzam się z Tobą ogólna przyczepność jest nieco większa z kół ale bierze się wyłącznie z zwiększonego opon rozmiaru.bo
        zwiększona twardość zmniejsza się przyczepność a zwiększa wytrzymałość i trudniej dogrzać taką oponę jak w tym sezonie.
        opona jest szersza i też wyższa nieco w tym sezonie. równie dobrze można oponę TWARDEJ zwiększyć tylko rozmiar
        i będzie dawać więcej przyczepności niż ULTRA SOFT w mniejszym rozmiarze.
        na tym samym rozmiarze opony , mieszanki z roku 2017 są sporo wolniejsze niż z 2016 ale dzięki temu wzrosła wytrzymałość.
        w 2018 powróci niska twardość z poziomu 2016 . pewnie teraz bolidy są szybsze o 4-5 sekund tylko przez tą twardość opony nie mogą takich czasów notować. ultra soft wiele razy wytrzymywał kilkadziesiąt okrążeń a torach gdzie wcale nie powinno go być.
        Duża poprawa czasowa będzie w 2018 roku 🙂

  • rocque

    Renault potrzebuje więcej niż P8 do przeskoczenia Toro Rosso. Sainz miał P4 w Singapurze.

    • Masz rację. Już aktualizuję.

  • Adrian Kapustin

    Ciekawe kiedy Renalut odrobi te 2 sekundy do Mercedesa…
    Generalnie tracili więcej przez cały sezon a odrobili kilka dziesiątych.