Garść statystyk po GP Australii 2017

Karol296

27 marca 2017

  • gregor24

    Bardzo fajne nagranie na którym widać mocno sa upakowane sekcje boczne. REDBULL WYMIATA!!! patrzcie sie jak bolid jest siekowany na wprost do kamery:) całe sekcje boczne w redbulu widać oni sa mega szkoda ze silnik maja taki sobie…

  • bartoszcze

    Wszyscy się podniecają ilością wyprzedzeń z zeszłego roku, a Allen właśnie zauważył, że o ile w 2016 w trudnej do wyprzedzania Australii było 37 wyprzedzeń, to w znakomitym do wyprzedzania Szanghaju tylko 28.

    • Allen ma jakieś inne dane (chyba z 2015). Rekord w ilości wyprzedzeń na suchym torze pochodzi z GP Chin 2016 – 168 udanych manewrów.

  • gregor24

    nikt o tym nie wspomiał ale wydłuzenie stref DRS wpłynie pozytywnie na czas okr . jednak mozna przyspieszyć bolid bez zmian technicznych

    • W minimalnym stopniu i tylko na części torów (o ile wydłużą strefy). W Australii nic by nie mogli zrobić bo strefy już są niemal maksymalnie długie.

      • gregor24

        no ale teoretycznie powaraca zasada ze mozna używać DRS wszedzie w kwalifikacjach. na każdej prostej daje to zysk i zespoły by ustawiały bolidy na wiekszy docisk bo na prostych i tak by wiele nie traciły. technicznie pecież to nic nie zmienia a dało by spory zysk przy tak dużym oporze powietrza dla tych bolidów.

        a pokazuje to jednocześnie ze bolidy w 2011-2012 nie sa az takie szybkie gdyby uzywały DRS tylko w wyznaczonych strefach

        jak teraz.

        • W takiej sytuacji jest to spory zysk.

  • Adrian Kapustin

    Bezpośrednie porównanie tempa kierowców Mercedesa

    L.Hamilton V.Bottas
    16:08:02 16:08:04
    1:29.638 1:30.141
    1:29.119 1:29.635
    1:29.044 1:29.301
    1:28.786 1:29.460
    1:28.919 1:29.135
    1:28.797 1:29.164
    1:28.379 1:29.488
    1:28.391 1:29.191
    1:28.326 1:28.875
    1:28.464 1:29.092
    1:28.424 1:28.789
    1:28.117 1:28.377
    1:29.037 1:29.214
    1:28.494 1:28.755
    1:28.438 P 1:29.785
    1:46.345 1:29.051
    1:33.568 1:28.860
    1:27.551 1:28.780
    1:28.473 1:29.042
    1:28.981 1:28.909
    1:29.879 1:28.965
    1:29.457 1:28.871
    1:31.474 1:29.671 P
    1:30.306 1:46.647
    1:27.952 1:33.438
    1:27.834 1:27.052
    1:27.846 1:27.273
    1:27.813 1:27.735
    1:28.532 1:27.496
    1:28.267 1:28.175
    1:27.711 1:27.453
    1:27.548 1:27.432
    1:28.974 1:27.513
    1:27.435 1:28.532
    1:28.354 1:27.139
    1:27.712 1:27.285
    1:27.558 1:27.437
    1:27.618 1:27.396
    1:27.525 1:27.711
    1:28.720 1:28.337
    1:27.473 1:27.525
    1:28.842 1:28.049
    1:27.033 1:27.597
    1:27.151 1:27.123
    1:27.347 1:27.555
    1:27.285 1:27.491
    1:27.328 1:27.103
    1:28.063 1:27.685
    1:28.989 1:28.717
    1:27.768 1:28.395
    1:27.607 1:27.844
    1:27.087 1:27.045
    1:28.299 1:27.412
    1:27.496 1:28.670
    1:27.527 1:26.593
    1:28.142 1:27.507

    Valterri do czasu pit stopu Ham traci na każdym kółku od 0,3 do 0,6 sec chociaż na palcach jednej ręki można policzyć te ze stratą powyżej 0,7~1,0. Po swojim pitstopie kręci czasy lepsze od Hamiltona o 0,3~0,5 bądz takie same. Na niektórych szybszy był Ham z podobną różnicą 0,3+ ale w tej części wyścigu Bottas wypadał korzystniej. Lewis zjeżdzał 8 kółek wcześniej na zmianę ogumienia.

    • Hamilton już o nic nie walczył po tym jak Vettel go wyprzedził o kilka sekund. Prawdopodobnie skręcił silnik.

      • gregor24

        a wiadomo coś zużyciu paliwa ? i teraz kierowcy spedzali z gazem w podłodze wzgledem 2016 roku ?

        • Natrafiłem tylko na narzekania Alonso. Honda ma w tym roku z tym duże problemy na razie, musiał dużo palia oszczędzać podczas wyścigu. Nikt inny raczej nie narzekał, więc limit jest wystarczający. Australia to ścisła czołówka jeśli chodzi o paliwożerny.

      • bartoszcze

        Jej, czemu ludziom tak trudno zrozumieć, że w czystym powietrzu łatwiej jest cisnąć własnym tempem niż za kimś…
        Poza tym Bottas mówił o ślizganiu się bolidu na ultrasoftach.

        • f1 fan

          Tylko, że Bottas jechał kilka ładnych sekund za Vettelem.
          Hamilton po tym jak spadł za Vettela i miał już 6 s straty dostał info,, plan B ” czyli najprawdopodobniej oszczędzać silnik i dojechać spokojnie na P2. Przecież Vettela i tak by nie wyprzedził.

  • ferrdek one

    F1 2017 już teraz ma najwieksza przyczepność w całej historii f1 (opony+docisk) nawet jesli nie było rekordu okr.

    a tu fajnie wytłumaczone co te wartości G oznaczaja

  • Michał Kowalczyk

    Massa Bahrain 2010, nie Alonso ani Kimi Australia 2007 (start w pierwszej linii w otwierającym wyścigu)

  • Jack D

    Zagadką jest dlaczego Kimi wykręcił najlepsze kółko …. jak od startu praktycznie odstawał możliwościami od Seba… Czuję tu jakiś „spisek” ze strony teamu niemieckiego drivera …-))) Wiele osób się nad tym zastanawia co poszło nie tak , Kimi po wyścigu wyglądał jak nowo narodzony zero zmęczenia itd… Arivabenne musi się temu przyjrzeć … Sergio M. – także jest mocno zdziwiony….Coś tu śmierdzi… Jak by się okazało że miał skręcony silnik albo coś z ustawieniami itd … To ja dziękuje za taką F1!

    • Adrian Kapustin

      Bezpośrednie porównanie wszystkich okrążeń w wyścigu w wykonaniu Scuderi Ferrari

      S.Vettel—K.Raikkonen

      16:08:03 16:08:05
      1:29.727 1:30.567
      1:29.043 1:30.163
      1:29.128 1:29.950
      1:29.127 1:29.598
      1:29.083 1:29.226
      1:28.865 1:29.311
      1:28.753 1:29.324
      1:28.234 1:29.628
      1:28.657 1:29.612
      1:28.393 1:29.466
      1:28.221 1:29.501
      1:28.372 1:28.941
      1:28.690 1:29.529
      1:28.507 1:29.418
      1:28.221 1:29.291
      1:28.364 1:29.257
      1:28.478 1:28.698
      1:28.118 1:28.916
      1:28.224 1:28.836
      1:28.578 1:28.987
      1:28.501 1:29.485
      1:46.995 P 1:28.616
      1:33.830 1:28.746
      1:27.726 1:28.707
      1:27.598 1:46.225 P
      1:28.046 1:34.126
      1:27.726 1:27.448
      1:28.009 1:28.054
      1:28.388 1:27.559
      1:28.119 1:28.057
      1:28.226 1:27.899
      1:27.701 1:27.951
      1:27.628 1:28.273
      1:27.483 1:28.298
      1:27.347 1:27.978
      1:27.620 1:27.850
      1:27.490 1:28.156
      1:27.586 1:28.732
      1:27.718 1:27.759
      1:27.386 1:27.409
      1:27.448 1:27.701
      1:27.819 1:27.725
      1:27.954 1:27.825
      1:27.735 1:27.483
      1:27.695 1:27.639
      1:27.735 1:27.312
      1:28.707 1:27.923
      1:27.613 1:27.099
      1:27.422 1:27.429
      1:27.782 1:27.421
      1:27.618 1:27.706
      1:26.638 1:27.209
      1:27.007 1:27.573
      1:27.369 1:27.460
      1:27.437 1:26.538
      1:28.709 1:28.982

      • Jack D

        to nic mi nie mówi… skąd różnice …. Jak nic jego bolid sterowany z padoccu plus jedno z innych ustawień , lub innych bliżej nieokreślonych rzeczy … Sprawa śmierdzi na odległość… kazanie mu oszczędzać opony i paliwo w wyścigu,gdzie Seb cisnoł ile fabryka dała…Naprawdę dużo znaków zapytania.Ludzie z Mercedesa i RBR widzą szwindel a w SF nabrali wody w usta i prowadzą w ciszy dochodzenie kto zawinił.

        • Adrian Kapustin

          Z tego co tam widać to Kimi przez pierwsze kilka kółek traci do 0,6 sec po czym nagle jego tempo spada do 0,8~1,4 sec. Po pitstopie Rakkikonen od razu zaczoł kręcić czasy ze stratą nie wyższą niż 0,2~0,4 a część kółek miał nawet szybsze. Vettel zjeżdżał 3 kółka wcześniej.

          • gregor24

            wiedzac ze ma problemy kimi nic nie mozna wywnioskowac . skoki nawet ponad sekunda miedzy jednym a drugim okr.
            jedno co widać to to ze czasy stoja mniej wiecej w miejscu na dystansie wyscigu .
            opony sa z okr na okr wolniejsze a bolid lżejszy i stoja wmiejscu czasy. powinny być co okr lepsze pirelli wytrzymalsze opony to zespoły pitstop mniej

          • Jack D

            No tak i tego nie można zrozumieć , widziałem wywiad z Kimim , więcej dyplomacji z jego ust nie słyszałem ale widać było że coś jest na rzeczy… on wie ale publicznie tego nie powie bo za milczenie też płacą…
            Smród pozostaje…gorzej jak został w tym wyścigu tzw. królikiem doświadczalnym i testowano wariant B.

        • Kimi jechał gorzej na ultra miękkich oponach. Na miękkich miał podobne tempo, jak Vettel ale już nie było szansa na lepszą pozycję więc jechał. A najlepszy czas wykręcił pod koniec bo pewnie miał sporo paliwa i stwierdził, że przyciśnie na to jedno kółko. Vettel dawniej wielokrotnie tak robił za czasów Red Bulla z nudów. Kimi miał prawdopodobnie źle ustawiony bolid pod opony ultra miękkie. Dlatego stracił tyle w kwalifikacjach i dlatego jadąc na nich trafił w wyścigu.

  • Adrian Kapustin

    Czyli 1h:24m:11s + 90 sekund
    Może osiągną taki rezultat za 2 lata o ile nie dołożą pałąka i nie obetną czego w regulaminie

    • Mieli szczęście bo nie było SC na torze. Tutaj w ostatnich latach jest bodajże 70% szansa na wyjazd SC, wiec trudno o optymalne warunki do poprawy tego czasu.

      • ferrdek one

        co do tempa wyscigowego maja 5 kg wiecej na wyścig przy sprawnosci około 50 % daje to dodatkowe 110 MJ na wyscig prawie 2 MJ na tym torze na okr wiecej niż rok temu . poteguje to wieksza sprawnośc silnika niż przed rokiem. do tego jeden pitstop i brak SC VET nawet w korku nie był a zeby nie tracił czasu na dublowaniu to jeszcze by nieco urwał

    • Adrian Kapustin

      W 2015 założyli poprawę o 5 sekund, buraki jedne, specjalnie to zrobili … nikt nie chciał przyspieszać aż o tyle. Ich prognozy się sprawdziły, mamy marne 3 sekundy w tempie wyścigowym…. Red Bull z podwójnym dyfuzorem miał 2 sekundy przewagi nad 11,12,13 rokiem

      • Adrian Kapustin

        Kibice się nie dadzą nabrać na te machlojki , szykuje się rozłam przy nowej formule silnikowej w 2019-2020. Faktem będzie separacja zespołów. Kilka z nich już nie będzie jedziło w tych samych mistrzostwach coś ala GP2 przy wyścigach głównych

      • Średnio 5 sekund między sezonem 2015, a sezonem 2017. Czas Pole Position w 2015 roku to 1:26,327. Czas Pole Position w sezonie 2017 to 1:22,188. Jest poprawa o ponad 4 sekundy. Większe zyski będą na bardziej wymagajacych aerodynamicznie torach.

  • bartoszcze

    Dorzucę parę statystyk kwalifikacyjnych z Sokolim Okiem 😉
    • Kwalifikacje do GP Australii 2017 były najbardziej zaciętą czasówką od prawie czterech miesięcy
    • Mimo rozczarowania, Lance Stroll zaliczył najlepsze kwalifikacje w karierze
    • Stoffel Vandoorne po raz pierwszy w karierze przegrał czasówkę z zespołowym partnerem
    • Felipe Massa uzyskał najlepszy wynik od czasu odejścia na emeryturę
    • Najszybszym kierowcą kwalifikacji okazał się Romain Grosjean: aż 72,7 km/h w alei serwisowej przy ograniczeniu do 60 km/h (kara 1000 euro dla zespołu)

    • stasek44

      „You have made my day” 😀