Garść statystyk po GP Rosji 2017

Karol296

2 maja 2017

  • KTM67

    Każdy gloryfikował RAIKO po Q i po Wyścigu , niby tak , ale pomyślcie teraz tak :
    Gdyby Raik zajął 3 a nie 2 miejsce , startowałby z miejsca Bottasa a 2 Merce z brudnej strony , biorąc pod uwagę że jest szansa duża że poszłoby podobnie na starcie (lewa strona szybciej) to albo Kimmi wyprzedziłby Seba albo i nie ale nie straciliby prowadzenia.
    ERGO:
    Dobra postawa Kimmiego w Q zaszkodziła ferrari w wyścigu;) Wiem, paradoks ale tak też można to widzieć;)

    Pozdro.

    • Tak mogło by być. Ferrari w takiej sytuacji mogły prowadzić po starcie dzięki startowi z lepszej strony toru.

  • kris79

    da sie wyprzedzać na tym torze idealnym przykładem jest rosberg w 2014 kiedy to z konca przebił sie na podium w sochi na innym torze by tego nie dokonał i co wazne na suchym torze . w kolejnych sezonach tez sie wyprzedzali

    • jak się ma samochód lepszy o dwie sekundy to się da. Chodzi o sytuację gdzie mamy dwóch kierowców w dwóch bardzo podobnych samochodach z podobnymi oponami. Nie wyprzedzisz tu rywala będą od niego szybszym o 0,2 czy 0,3 sekundy na okrążeniu.

      • kris79

        vetel był o sekunde i nie dał rady miał dużo swieższe opony. ocena w 100 % obiektywna i do tego hamilton vs redbull w sam bolid mercedesa jest o 1 sekunde szybszy do tego w australi założył świerze opony i utchnoł róznica była miażdżaca ponad 2 sekundy dochodzoce do 3 sekund i nie wyprzedził dopóki sam redbull nie zjechał co jest niespotykana róznica w f1
        pytanie za 100 pkt kiedy w F1 była przewaga nad reszta stawki 2 sekundy taka przewaga to dublowanie całej stawki po parunastu okrązeniach i zdublowanie stawki nawet 2x na dystansie wyscigu czyli taka sytuacja jest niemozliwa do osiagniecia
        równie dobrze moge sam powiedzieć ze w monako mozna wyprzedzać jesli sie ma bolid o 6 sekund szybszy
        jesli bolidy maja te same moce silników a to co wyliczyła fia to jakiś zart Renault duzo wiecej traci na prostych o czym mowia nawet kierowcy i ze sie smieja z tego co fia oszacowała mowia o tym otwarcie renault i honda traca wiecej honda to juz wogóle moze nawet 3 sekundy

        mowisz podobne bolidy rożnica w opon 1 sekunda vet tyle szybciej jechał tylko jak do jechał to juz jechał tempem rywala tor ma długie proste jest DRS i nic chiny,bahrain,sochi inne tory sa krótsze problemem nie jest czas okrazenia tylko to ze nie mozna sie zblizyć co z tego ze jestes 5 sekund szybszy jak nie mozna jechać za rywalem blizej niż 1 sekunda dojedżasz do rywala i jedziesz jego tempem ja tu zadnej walki nie widze

        i nie rozumiem czemu liczysz na róznice 2 sekund której nigdy w wyrównanej rywalizacji nie bedzie bo powiedzmy sobie szczerze poza ferrari jak narazie reszta to jest tak jakby inna seria wyścigowa niższej kategorii i nawet niej nie mozna wyprzedzić
        to sa same fakty
        i odrazu mowie ze na takim torze jak kanada też wyprzedzen nie bedzie
        własnie zobaczyłem najgorsze wyprzedzanie w australii od dekady z DRSem gdzie w latach w których nie byłoDRS sie wiecej razy wyprzedzali

        • W F1 były i większe przewagi, gdy cała stawka była w wyścigach dublowana przez liderów. Np. w czasach dominacji McLarena, a potem Williamsa na przełomie lat 60. i 90.

          Vettel i Bottas w końcówce mieli takie same opony, których degradacja jest minimalna, one nie miały wpływu na tempo.

          Vettel między 36, a 46 okrążeniem nadrobił do Bottas 3 sekundy, co daje średnio 0,3 sekundy na okrążenie. To wcale nie jest duża różnica w przewadze tempa.

          W Kanadzie wyprzedzenia będą (chyba że wszyscy pojadą na 1 pit stop i stawka się rozjedzie), bo tam przed długą prostą jest taki zakręt w którym da się utrzymać blisko za rywalem.

          • kris79

            mozna sobie obejrzeć powtórke 0,2 sekundy vetel odrabiał w samym pierwszym sektorze
            dla przykładu
            38 okr vet szybszy o 0,979
            39 okr vet szybszy 0,801
            40 okr vet szybszy 0,406 i 0,321 w samym 3 sektorze a wczesniej w sektorze stracił na dublowaniu i od teraz jazda w odległości troche ponad 1-1,5 sekundy i jazda tempem bottasa
            a wogóle wliczajac dublowania to i tak na 35-40 kiedy dojechał wychodzi średnio 0,6 sekundy na każdym a na czystym torze odrabiał niespełna sekunde

            a każdy wie ze z oponami jest tak ze nie wpływa na nie areodynamika i jesli sa w lepszej kondycji to w każdym sektorze wykreca sie lepszy czas. i miedzy 39 a 40 okr nie zgineła przyczepność opon i zawsze jest tak ze koncza sie szybciej opony starsze pomijam juz fakt ze daja wolniejsze tempo . vetel dojechał do bottasa i przez 10 okr nawet sie nie zblizył
            bardziej
            a co do degradacji bottas z każdym okr jechał coraz wolniej przed pitstopem i po pitstopie nagly wzrost osiagów wiec moze i degradacja jest niska i wynosi 0,1 na okr a przy róznicy 8 okrazen urosła do 0,8 sekundy
            bo trzeba pamietać ze z każdym okrazeniem opony sa wolniejsze
            wcale nie jest tak ze opona traci 0,1 sekundy po 30 okr
            tylko o kazde okrazenie 0.1 sekundy co daje 3 sekundy straty na ostatnim
            bottas przed pit jechał 1.40.024 na ultra sofcie
            bottas po pit jechał 1.38.171 na super sofcie który jest wolniejszy od ultra o ponad 1 sekunde

            degradacja na jesli pitstop jest w tym samym czasie to duzej róznicy nie robi ale już 5 okr i wiecej już tak

          • Zobacz sobie porównaniu ich czasów, jak mi nie wierzysz na słowo. Pamiętaj też, że w drugiej części wyścigu liderzy dublują innych kierowców, co wpływa na czasy okrążeń. Zwykle najwięcej traci lider, bo on dubluje jako pierwszy.
            http://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=980&graf=3&dr1=Sebastian%20Vettel&dr2=Valtteri%20Bottas

            Kierowcy nie jadą cały czas na 100%, tylko wtedy kiedy to jest konieczne. Bottas będąc zagrożony ze strony Vettel wyraźnie przyspieszył.

            Próbujesz z tego co rozumiem udowodnić, że na tym torze da się wyprzedzać, jak patrzę na pierwszy komentarz. Jak ci mówię, że w F1 to jeden z najtrudniejszych torów do wyprzedzania w kalendarzu, a przy dwóch wyrównanych samochodach wyprzedzanie jest niemal niemożliwe. W tym roku z uwagi na rozbudowana aerodynamikę jest jeszcze trudniej.

          • kris79

            no własnie ze chce pokazać ze jest mozliwe patrzac sie choćby na poprzednie lata wyprzedzali sie.
            i jak by sie tak nie dalo wyprzedzać to rosberg w 2014 na oponach których przejechał cały dystans nie dojechał by nawet w pierwszej dziesiatce a wylądował na podium na suchym torze

            to nie monako ze co by sie nie działo jest procesja ja obwiniam w 100 % bolidy tor sie nie zmienił
            a co powiesz o chinach? to samo padł tu rekord wyprzedzen z tego co pamietam a teraz co procesja tylko deszcz uratował ten wyscig
            australia zawsze ciekawy wyscig duzo wyprzedzania a zero o hamiltonie który utknoł za redbullem nic nie wspomiałeś a tracił ponad 2 sekundy

            obstawiam ze takich normalnych wyprzedzen nie liczac awarii itp w kolejnych 5 gp bedzie mniej niż 10 warunek przy suchym torze i nie liczac wyprzedzanie mclarena bo go nawet w monako mozna wyprzedzić z taka moca

          • Rosberg w 2014 roku miał samochód o wiele lepszy od rywali i mógł wyprzedzać. Gdyby tym razem Bottas spadł na koniec stawki to też dojechałby blisko podium.

            W Chinach padł rekord wyprzedzeń w 2016 roku dzięki kilku czynnikom: kilku faworytów znalazło się na końcu stawki i nadrabiali pozycje, do tego było wiele pit stopów.

            Jeżeli mamy mało pit stopów, nie ma niespodzianek w kwalifikacjach i na starcie tzn faworyci są z przodu, a do tego nie ma innych niespodzianek jak pogoda, to nie ma co liczyć na emocje w Hiszpanii czy w Monaco.

          • kris79

            czas pokarze kto ma racje.

  • anx239

    Jeden manewr wyprzedzania…

    • kymms

      taki tor , w Bahrainie było „wystarczająco” zwlaszcza ze te najciekawsze nie byly w strefach drs.

      moze i ładne miejsce ale tor beznadziejny jesli chodzi o widowisko , zdecydowanie wiecej emocji było Valencji na podobnie wygladajacym obiekcie . I ten most , świetny był

      • W Walencji mieliśmy jeden dobry wyścig na pięć rozegranych. Był dobry z uwagi na spore problemy z oponami, to wymieszało stawkę.

      • bartoszcze

        To Walencja miała rekord zera (0) wyprzedzeń w trakcie wyścigu.

    • kris79

      Sebastian Vettel nie był pod wrażeniem możliwości jakie dawał mu tor w Soczi w kwestii wyprzedzania.

      „Niemożliwe” – powiedział. „Jak już dogonisz samochód przed tobą i jesteś za nim dwie sekundy to wiesz, że go nie wyprzedzisz, bo twoja aerodynamika jest gorsza. DRS jest bezużyteczny”. tak powiedział vetel i patrzac sie na wszystkich wyscigach rozegranych do tej pory tak jest. i gdyby nie deszcz w chinach na tym torze wygladało by to tak samo jak na pozostałych obiektach .
      Fia wogóle nie pomyslała jak nowe regulacje wpłyna na mozliwośc wyprzedzania i wyscigi beda wygladały jak w monako i kwesta czasu jak w połowie sezonu podniesie sie fala krytyki bo to juz nie chodzi o trudność lecz sa wrecz niemozliwe

      a co do elastycznosci to miałem racje ferrari już wzmocniło podłoge zeby sie tak nie uginała bo regulamin jasno mowi ze elastyczne elementy sa zabronione.
      pochwalic można ferrari za chłodzenie w podłodze wspomagajace areodynamike bolidu i pare innych innowacji które sa zgodne z regulaminem. jedyne czego sie obawaim to ze mercedes szybciej bedzie rozwijał bolid