Mocno poprawiony Mercedes W08 w Barcelonie

Karol296

11 maja 2017

  • stasek44

    Po poprawkach w bolidzie Mercedesa spodziewam się bardziej lepszej pracy z oponami, a nie powiększeniu przewagi na pojedynczym kółku, choć taki to będzie miało skutek jak się spojrzy na ich tempo w kwalifikacjach.

    Rosja to wypadek przy pracy, a szkoda.

    • Maciej Mielcarek

      Trudno mi mówić o rzeczywistych możliwościach Merca po drugim treningu, gdyż relacja w TV dostarcza bardzo mało informacji (tzn. nigdzie nie podają zestawienia każdego okrążenia wykonanego przez wybranego kierowce , a jak realizatorzy pokazują to raptem wycinek i to sporadycznie). Kilka razy próbowałem szukać strony z podanymi czasami każdego okrążenia (wliczając to sektory i ogumienie), a moje poszukiwania zawsze kończyłem na głównej stronie F1, która karze sobie płacić za te informacje (jeżeli ktoś zna byłbym wdzięczny za podanie linku do takiej stronki bo oglądanie najszybszych czasów jest mało miarodajne). Mercedes mógł nie odkrywać wszystkich swoich kart, a na tą ilość modyfikacji nie wierzę, że zyskali tempo na jednym kółku. Zresztą lada moment dowiemy się jak te modyfikacje wpływają na bolid, gdyz jeżeli jest coś nowatorskiego (dającego jeszcze korzyści) to Ferrari lub RedBull poleci do FIA.

      • stasek44

        Sama ilość może wynikać z konieczności zachowania kompatybilności jednego/kilku nowych elementów z resztą bolidu, stąd uważam że największe różnice są właśnie stąd.

      • ja jestem zwolennikiem suchych danych i korzystam z plików pdf od FIA z czasami okrążeń. Nie ma w nich informacji o oponach, ale bardzo łatwo je samemu zdobyć z pamięci, bo zespoły, a na pewno czołowi kierowcy mają taki sam schemat wyjazdów na drugim treningu.
        http://www.fia.com/events/fia-formula-one-world-championship/season-2017/eventtiming-information-21

        • bartoszcze

          A Pirelli nie udostępnia info o korzystaniu z opon?

          • Ogóle rzeczy: na jakieś opony został wykręcony najlepszy czas i jakie były najdłuższe przejazdy. W treningach nie ma niespodzianek i bez oglądania można na 95% trafnie założyć kto na jakich oponach w danym momencie jeździł.

  • Adrian Kapustin

    Widać Merol już zaczyna prawdziwie eksplorować potencjał bo to co było dotychczas to kopiuj wklej z poprzednich przepisów 2014-16

  • fan f1

    Mam wrażenie, że dopiero teraz poznaliśmy bolid Merca na rok 2017. W końcu mają tylne skrzydło z większym dociskiem. Nie wiem dlaczego do tej pory używali podobnego skrzydła, którego używali w ubiegłych latach np. na Spa gdzie potrzebny jest mniejszy docisk.

    • gtr82

      z punktu widzenia atrakcyjności a nie bycia „wyznawcą” jakiegoś kierowcy np 44 , to oby te poprawki nie dały wiele lub tyle co Ferrari . Niech Red Bull wreszcie zbliży się do czołówki (jak początek w Bahrainie – to był właśnie idealny start gdzie 3 stajnie wydawały się najbardziej zbliżone)

      • Bzik

        Podziela Twoją opinię w tej materii.
        To niestety pobożne życzenie, ale mam nadzieję, że jeszcze ktoś z tyłu zaplącze się pod nogi Wielkiej Trójcy.
        Nieważne kto, ważne żeby się zaplątał 🙂

        • Są za duże straty do tej trójki, aby ktoś ich dogonił.

          Jeżeli te poprawki Mercedesa zadziałają, to będą wyraźnie z przodu.