Pascal Wehrlein może wypaść z Formuły 1

Karol296

4 sierpnia 2017

  • Jakub Formułalove

    25 lat mh.
    jak Masa odejdzie to będzie problem.Perez,Gutiererez będą mogli spełniać te wymogi.Problem taki że Esteban nie ma szczęścia do samochodów przez co nie punktuuje awarie wypadki na najlepszych torach do punktów pokazuą że mógłb walczyć.W końcu w Bahrajnie zanim odpadł był 6.Bottas też się nie wyróżniał a jest bardzo dobrym rzemieślnikeiem w sprawie punktów.
    .

    • Williams jest słabszy od Force Indii, Perez nie ma co zmieniać zespołu w tą stronę. Gutiererez za to wypadł z F1 na dobre.

  • Boski Kris

    Piszesz że w Williamsie jeden z foteli musi zająć ktoś powyżej 25 roku życia,to wymóg Martini tak?

    • Tak. Martini stawia taki warunek, bo młodsza osoba nie jest wiarygodna w reklamie alkoholu.

      • Boski Kris

        to chyba już wiem gdzie będę pracował w przyszłym roku 😀

  • Jakub Formułalove

    W 2019r.Będzie kolejny zespół.Więc może Pacal wróci wtedy.Ten Team to bodajże StefanGp.

  • Adrian Kapustin

    Czekaj Sauber zrobił z siebie niańke Ferrari ? Vausser powinnien coś poszukać ..
    I co by znalazł: Felipe Nasr, Pastor Maldonado, Jean Eric Vergne, Esteban Guttierez, Robert Kubica. Taki Leclerc nie gwarantuje nic a i tak potem muszą go oddać

    • Juniorzy Ferrari są dobrzy, a dzięki nim dostaną dużą zniżkę na silniki.

  • Michał Evagelos Skoczeń

    To pokazuje ze sensowny program juniorski w F1 ma tylko Red Bull bo oni są w stanie zapewnić sowim juniorom fotel. Problemem Mercedesa jest to że dostarcza silniki zbyt dobrym teamom. Raczej wątpię czy Williams by chciał wziąć juniora od innego teamu, nawet mimo swoich słabych wyników. Force India która na początku swojego istnienia mogla budzić politowanie teraz jest już dojrzałą stajnią z konkretnymi wynikami. Też nie będą chcieli pełnić funkcję przedszkola. Wzięli Ocona bo prezentuje on dobry poziom sportowy ale na pewno nie będą chcieli drugiego młodzika, nie chcieliby też brać byle kogo ze względu na finanse.

    Tutaj wraca temat trzecich bolidów. Czy nie pozwolić na dobrowolne wystawienie trzeciego bolidu. Dla dużych stajni byłoby to doskonałe zaplecze dla juniorów, a dla średniaków byłaby to idealna propozycja na skład dwóch kierowców wybranych ze względu na poziom sportowy oraz trzeciego pay drivera. W obecnej stawce zwiększyłoby to liczbę bolidów z 20 do 25-26 czyli bez problemu. Kierowca taki mógłby zdobywać normalnie punkty w klasyfikacji kierowców, natomiast w klasyfikacji konstruktorów można by brać pod uwagę dwóch najlepszych kierowców danego teamu w każdym wyścigu. Jedyny potencjalny minus tego rozwiązania to że na wielu torach P1-6 byłyby zarezerwowane dla Ferrari i Mercedesa. Dodajmy do tego dwa Red Bulle (im nie doliczyłem trzeciego bolidu bo mają TR) na miejscach 7-8 i wychodzi na to że ktoś spoza ścisłej czołówki ma szanse najwyżej na P9…

    • Wystarczy aby w f1 było 12 zespołów. Dla każdego dobrego kierowcy było by miejsce. gdyby nie Manor to Wehrlein i Ocon nie mieliby gdzie zadebiutować.

      • Maciej Mielcarek

        Hipotetycznie po tym sezonie Lewis ( jeżeli wygra tytuł) będzie chciał zakończyć karierę ( wypowiedzi na temat przyszłości świadczą o tym, ze może to planować) . W takim przypadku zwalnia się miejsce w zespole Mercedesa i zagadka jest wtedy, czy Pascal będzie na tyle dobry by jeździć w topowym zespole.

        • Hamilton zwykle mówi, że ma przed sobą jeszcze 4-5 lat. Po 2018 rok podpisze ostatnią umowę.

      • Jakub Formułalove

        W 2019 r. Będzie to całe Stefan GP.Więc jest nadzieja wtedy.

      • Michał Evagelos Skoczeń

        Byłoby dobrze tylko że to się raczej nie stanie. Nawet jak wejdzie Stefan czy ten chiński team to nie wiadomo ile pojeździ Haas, co dalej z Toro Rosso, Force India czy Sauberem. Niestety ale w sumie żaden zespół z wyjątkiem Ferrari nie jest pewny. Wszystko przez ekologiczne i elektryczne zarazy toczące obecną motoryzację 🙁

        • Jak Liberty zmieni zasady i zostanie wprowadzony sprawiedliwy podział pieniędzy wraz z obniżeniem kosztów czym zajmuje się Brawn to będzie więcej chętnych niż miejsc. Na koncerny motoryzacyjne nie liczę, ale na prywatne zespoły.

          • Michał Evagelos Skoczeń

            Tylko że bez koncernów czy wielkich nazw typu William, Tyrrell albo Brabham to nie to samo. Prywatne zespoły są ok ale jako tło rywalizacji lub sensacja jednego sezonu jak miało to miejsce z Brawn GP. Lecąc po fantazji zbieraniną nazw z ostatnich lat, ale jakby w stawce zostały 2-3 wielkie nazwy a resztą był plankton typu Haas, HRT, Marussia, Super Aguri, Spyker, Stefan, Manor i Caterham to kogo by te wyścigi interesowały?

            I błagam, równy a nie sprawiedliwy 🙂

          • McLaren czy Williams to zespoły prywatne. Podobnie jak Sauber czy Force India. Gdyby najbogatsze zespoły przez ograniczenia kosztów czy limity budżetowe nie miały przewagi po stronie pieniędzy to rywalizacja byłaby ciekawsza. A kibice szybko by się znaleźli.

            Równy to też złe słowo, bo nie chodzi o to aby każdy dostał tyle samo. Wystarczy podzielić pieniądze na dwie połowy. Jedną podzielić po równo dla wszystkich zespołów. A drugą połowę rozdzielić malejąco dla 10 najlepszych zespołów.

          • Michał Evagelos Skoczeń

            Tak prywatne, ale jest to marka i jest to inny poziom niż Spyker Czy Manor 🙂

  • Kowal

    Sauber: Leclerc i Ericsson
    Williams: Stroll i Kubica
    Renault : Hulk i Sainz
    RedBull: Kvyat i Gasly

    • Rozumiem, że w ostatnim chodziło ci o Toro Rosso.

      • Kowal

        A tak faktycznie :D, w RedBullu bez zmian 😀

    • Ciekawe jak do tego doszedłeś biorąc pod uwagę że Renault ma wiecej o wiele kasy niż Williams.
      Kubica nie będzie miał puki co takich pieniędzy za sobą jak mają kierowcy w Williamsie lub jaką kasę właśnie Merc może dać

      żeby no wcisnąc tam o dziwo właśnie Wehr.
      Mogę się z Toba o co chcesz założyć o to , plus o to że

      • plus o to , że Kvyat wyleci z TR i na jego miejsce przyjdzie junior .

    • Ciekawe jak do tego doszedłeś biorąc pod uwagę że Renault ma wiecej o wiele kasy niż Williams.
      Kubica nie będzie miał puki co takich pieniędzy za sobą jak mają kierowcy w Williamsie lub taką kasę jaką Merc może dać
      żeby wcisnąć tam właśnie swojego juniora – Wehr za dodatkową zniżkę za silniki.
      Mogę się o to założyć że w Williamsie Kubica nie będzie , plus o to że Kvyat wyleci z TR a nie zostanie, a na jego miejsce przyjdzie junior. Raczej sądzę że Sainz zostanie na jeszcze jeden rok w TR. Chyba że niespodziewanie zmieni zdanie jak Groszek który uciekł z Renault i też Sainz ucieknie do Hassa ale to mu nic nie da bo Hass nie jest zespołem na marę wygrywania.

      • W Williamsie nie będzie zmian. Chyba, ze Massa postanowi odejść na emeryturę, ale z jego wypowiedzi wynika, że chce jeszcze zostać na rok.

  • stasek44

    Pod względem szybkości wypadł chyba lepiej od Ocona jak razem startowali w Manorze w 2016 roku. Natomiast Force India zdecydowało się podpisać kontrakt z Oconem, gdyż rzekomo był bardziej otwarty na współprace wewnątrz zespołu. Uważam, że jest to sensowne wytłumaczenie. Jednak to nie ma nic wspólnego z tym, że nie byłoby dla niego miejsca w żadnym zespole w przyszłym roku. Moim zdaniem są przynajmniej dwa takie miejsca – jedno to właśnie Force India, a drugie to Mercedes (?) 😛

    Już tłumaczę, dlaczego tak uważam. Podczas jednych z konferencji prasowych Perez powiedział, że jest spokojny o swój kontrakt i nie mówił wcale tego w kontekście Force Indii. Może chodziło o Ferrari? Być może. W każdym razie, nie wolno zakładać że Perez na 100% w przyszłym sezonie będzie startował w FI, choć mimo wszystko jest to nadal najbardziej prawdopodobny scenariusz. Zatem jest to potencjalnie jedno wolne miejsce.

    Drugi scenariusz to taki, że Ocon wskakuje do Mercedesa na miejsce Bottasa, choć uważam że szanse na coś takiego są znikome. Po pierwsze ilość wygranych wyścigów i kwalifikacji wewnątrz zespołu jest zdecydowanie na niekorzyść Francuza, aczkolwiek Ocon jest lansowany na gwiazdę i nie zdziwię się jeżeli ktoś będzie chciał ten nadmuchany balonik w jego postaci wykorzystać dla swoich korzyści. Francja to duży rynek samochodowy, gdzie królują francuskie marki. Może Mercedes chciałby zwiększyć sprzedaż właśnie tu? Nie wiem, F1 to polityka i nie wykluczam takiego scenariusza. I tu właśnie mistrz DTM mógłby upatrywać swojej szansy.

    Trzecia możliwość, to taki że Wehrlein mógłby znaleźć się w Mercedesie zamiast Bottasa. Zanim ktoś mnie wyśmieje to proszę sobie przypomnieć, że to właśnie on był typowany na miejsce po Rosbergu i to nie bez przyczyny. Pamiętam ankiety na różnych stronach o tematyce F1 i to właśnie Niemiec okupował pierwsze miejsce jak potencjalny zastępca swojego rodaka. Dlaczego tak było? Niemiec w niemieckim zespole, szybki.

    Równie dobrze może wylecieć z F1, ale nie zdziwię się jeżeli któryś z powyższych scenariuszy się sprawdzi.

    • Bottas ma pewny kontrakt z Mercedes na 2018 rok. Powinni to ogłosić pod koniec sierpnia. Hamilton jeszcze kariery nie kończy więc zostaną razem.

      Perez nie odejdzie do Ferrari, bo tam nie będzie zmian, co zapowiedział już Marchionne. Pozostała kwestia podpisania obu umów.

      • stasek44

        Do czasu, aż tego nie ogłoszą można coś takiego zakładać 🙂

        • PO

          Ale to pewne Kimi&Seb razem w 2018r. Po drugie Perez jest za słaby aby go chcieli w SF.Popełnia masę błędów , zarówno w wyścigu jak i na treningach.Facet ma ambicje do kawioru , lecz umiejętności delikatnie mówiąc takie sobie…