Prezentacje bolidów F1 w 2018 roku

Karol296

19 grudnia 2017

  • mateusz szymkow

    Gdyby te bolidy ważyły 605 kg …. aż strach pomyśleć o czasach jakie by osiągały.
    Czy w związku ze zmianą regulacji w 2021 jest realna szansa na zmniejszenie wagi? Nie mam na myśli np 10 kg tylko np 50-70.

    • Odchudzenie to jeden z celów, do 600 kg nie wrócimy bo to nie jest możliwe, ale liczę, że będzie to spadek minimum poniżej 700 kg.

    • pawel97

      co było by ? teraz 6.5 G czyli przyczepność 6.5 razy większa niż masa bolidu. przeciążenie na poziomie 10-12 G przy zejsciu do 605 kg. a dzięki pirelli może szybka szykana w Australii będzie pokonywana bez odjęcia z przeciążeniem bocznym na poziomie 7 G mimo ze masa będzie większa. testy opon już nam narysują jak bardzo pirelli powróciło miękkość mieszanek. trzeba czekać na testy i pokazy bolidów

  • Adrian Kapustin

    Ja nie wiem czy te bolidy będą szybsze jak nie będzie płetwy, skrzydła T, 15 kg wagi plus dojdzie, prędkości maksymalne raczej też ucierpią.

    • Waga minimalna wzrasta o 5 kg z 728 do 733 kg, co oznacza stratę około 0,2 sekundy na okrążeniu. Będziemy mieć szybsze opony, w wersji konserwatywnej o 0,5 sekundy plus lepsze silniki i samochody. Wpływ Halo będzie negatywny z uwagi na wagę, ale już na aerodynamikę pozytywny. T-Wingi i płetwa rekina to były elementy dające nieduże korzyści.

    • pawel97

      . co do czasów okrążeń bolidy nie muszą być szybsze żeby wykręcać lepsze czasy. pirelli przygotuje miększe mieszanki i już czasy będą lepsze. jedno jest pewne zwiększenie masy= zwiększenie zużycia paliwa i to jest minus bo trzeba jeszcze bardziej oszczedzać 🙁
      zwiekszenie mocy o 40 KM to jakieś 1,2 sekundy szybciej na okrążeniu w przypadku maclarena honda na maclaren renault moze to być nawet wiekszy wzrost. a do tego dochodzi areodynamika