Sauber – Alfa Romeo już od 2018 roku?

Karol296

9 listopada 2017

  • Gustaw Myśliwy

    Alfa Romeo – ferrari. Aston Martin – Mercedes. Ferrari i Mercedes będą mieli klienckie zespoły…

  • Protonek

    W sumie gdyby były Haas Dodge i Sauber Alfa Romeo byłoby całkiem fajnie.

  • Adrian Kapustin

    No jestem ciekaw jakby dali projekt takiego Saubera do fabryki Merca, to ile przez zime dołożyli by do tego złomu ? Sądze że o 2 sekundy to już byłby szybszy od samych rozwiązań technicznych 😉 Reszta to spasowanie

  • bartoszcze

    W jakich kolorach będą jako Alfa? 😉

    • Nie mam zielonego pojęcia, więc może zielony? 🙂

      • stasek44

        Możliwe, dodałbym tam jeszcze biały i/lub bordowo-czerwony 🙂

        Zielony, bo to kolor koniczyny umieszczanej na modelach QV. Biały to trójkąt, w którym ta kończyna jest umieszczona – także jedno bez drugiego nie za bardzo istnieje.

        Bordowy jest za bardzo zbliżony do barw Ferrari dlatego obstawiam, że to mogą być tylko jakieś wstawki…

        Ale sie rozmarzyłem…

  • łukasz “Fan lanci” kokosz

    Alfa Romeo też chcę wrócić do F1 i ten temat powraca co jakiś czas. Może chcą się przytulić do Saubera a po jakimś czasie go wykupić (z tego co kojarzę to mają nowoczesną fabrykę).

    • Tu w grę nawet bez wykupu może wchodzić całkowita zmiana nazwy. Peter Sauber nie jest już związany z zespołem, więc jeśli inne zespoły i Liberty się zgodzą to mogą oficjalnie całkowicie nazywać się Alfa Romeo.

      • Michał Evagelos Skoczeń

        Jak to jeżeli inne zespoły i Liberty się zgodzą? Myślałem że każdy może nazwać swój zespół jak mu pasuje, o ile oczywiście nie ma takich cyrków jak wtedy gdy jeździły dwa Lotusy 🙂 Rozumiałbym konieczność takiej zgody w środku sezonu, ale przed sezonem?

        • Odkąd pamiętam tak jest. Nie można sobie zmienić zespól jak się chce. Oczywiście chodzi o całkowita zmianę nazwy, a nie o dodanie sponsora.

          • Michał Evagelos Skoczeń

            IMO mega dziwne, żeby konkurenci musieli zaakceptować czyjąś nazwę firmy 🙂

  • stasek44

    To ma sens jeszcze z jednego powodu – koncern FCA chce wprowadzić markę Alfy Romeo na rynek USA, co w kontekście tego jak F1 jest zarządzana przez Liberty Media ma swoje uzasadnienie. Czytałem gdzieś artykuł (przed napisaniem tego komentarza szukałem w sieci tej strony) o liczbie sprzedanych samochodów w USA dla takich marek jak BMW, Audi i Mercedes w zestawieniu z AR (dla 2016 roku) i z tego co kojarzę były to liczby kilkudziesiąt razy większe mimo tego, że modele które FCA wprowadziła pod szyldem AR w wielu testach i porównaniach po prostu były najlepsze.

    Jeżeli AR będzie sponsorem tytularnym Saubera, to niezależnie od tego kto tam będzie jeździł będę im kibicował (w końcu jestem alfiarzem :P)

    • Ma to bardzo duży sens i moim zdaniem zyska na tym każdy poza Ericssonem.

    • Michał Evagelos Skoczeń

      No niestety to jest na całym świecie, niezależnie od tego jak dobre, czy jak ładne byłyby samochody innych marek, to ludzie jako samochody premium uznają wyłącznie Audi, Mercedesa i BMW 🙁 Ostatnio się odbudowały Jaguar i Volvo ale to nadal są lata świetlne do niemieckiej wielkiej trójki.

      • stasek44

        Tylko, że Volvo w zasadzie nie ma nic do zaoferowania w stosunku do konkurencji, przy czym jest równie drogie – zresztą tak samo jak Jaguar tylko w tym przypadku trzeba zapłacić jeszcze więcej 🙂

        Alfa natomiast potrafi być o znacząco tańsza i to właśnie dzięki temu czynnikowi znajduje się na topie wielu zestawień.

        • Michał Evagelos Skoczeń

          Jak to nie oferuje? A wizerunek? Niestety przeciętny człowiek nie ma ochoty wyróżnić się z tłumu tylko kupuje praktyczny, niemiecki samochód, bo sąsiad będzie zazdrościł :/ A jak kupi Alfe to kumple się będą śmiali że babskie, pedalskie i awaryjne…

          • stasek44

            Wizerunek to kwestia ws 100% subiektywna.

          • Michał Evagelos Skoczeń

            Łooooot? Może i każdy go sobie odbiera subiektywnie, ale to że jakiś samochód jest praktyczny, sportowy, rodzinny, prestiżowy, czy jakikolwiek inny to w żadnym wypadku nie jest kwestia subiektywna. Co najwyżej marketingowcy mogą spieprzyć sprawę 😉

          • stasek44

            Wszystkie cechy, które wymieniłeś występują w pozostałych samochodach tego segmentu, a wizerunek wydaje mi się, że napisałeś w kontekście samej marki, dlatego zdania nie zmienię 🙂

          • Michał Evagelos Skoczeń

            Słucham? Przecież samochód nie może być jednocześnie praktyczny, sportowy, rodzinny, prestiżowy.