Zespół Sauber zaprezentował w Internecie nowy bolid C36 przygotowany na sezon 2017. Bolid zgodnie z oczekiwaniami doczekał się nowego, bardzo eleganckiego malowania, które związane jest z jubileuszem 25-lecia startów w Formule 1.
Nowe malowanie Saubera bardzo mi się podoba, można je podsumować słowem eleganckie. Fajnie moim zdaniem pasowałyby do reszty bolidu felgi w złotym, a nie białym kolorze. Od razu rzuca się też w oczy czarna płetwa rekina, która nie do końca pasuje kolorystycznie do reszty samochodu. Brakuje jednak sponsorów na bolidzie. Zespół ma nowego właściciela od 2016 roku, więc tymczasowo może pozwolić sobie na taką sytuację. Widać za to promocję Szwajcarii na samochodzie. Malowanie musiało się zmienić, bo poprzednie niebiesko-żółte było związane z Banco do Brasil, czyli sponsorem Felipe Nasra.
Bolid C36 prezentuje się bardzo dobrze. Bolid ma bardzo rozwinięte tylne skrzydło, dużą płetwę rekina (nie jest to obowiązkowy element, ale wszystko wskazuje na to, że większość zespołów się na to zdecyduje), ładnie wyprofilowane sekcje boczne, czy ciekawie rozwiązany wlot powietrza nad głową kierowcy. Przód bolidu nie wygląda już tak dobrze. Powraca charakterystyczny nos, przednie skrzydło wygląda na bardzo podstawową wersję (możemy tu oczekiwać dużych poprawek), brakuje też popularnego rozwiązania – s-duct. Według informacji prasowej bolid jest w 100% nowy w porównaniu do 2016 roku. Zmiana reguł wymogła konieczność opracowania i produkcji nowych części, żadne elementy z bolidu C35 z minionego roku nie zostały przeniesione do nowego samochodu.
Sauber w 2017 roku będzie korzystał z silników Ferrari z 2016 roku (w specyfikacji z końca sezonu). Ich umowa ze Scuderią wygasa po obecnym sezonie. Według dyrektora technicznego zespołu, Jörga Zandera znana konstrukcja silnika (Ferrari wprowadziło wiele zmian na 2017 rok) pozwoliła na wcześniejsze rozpoczęcie prac nad bolidem i zbudowanie go wokół dobrze znanego silnika. Słabszy silnik będzie jednak problemem w czasie rywalizacji na torze w nadchodzącym sezonie. Można śmiało założyć, że silnik Ferrari z 2016 roku będzie najsłabszą jednostką napędową w 2017 roku. Trudno będzie to Sauberowi nadrobić aerodynamiką czy innymi elementami konstrukcji samochodu, więc pozostanie im jazda w środku stawki. Sauber poszukuje nowego dostawcy silnika na kolejne lata. Bankructwo zespołu Manor spowodowało, że zarówno Mercedes, Honda jak i Ferrari mogą podpisać z nimi umowę. Kwestia nowego kontraktu wyjaśni się do końca maja.
Sauber C36 – galeria zdjęć
Kierowcami Saubera w 2017 roku będą Marcus Ericsson oraz Pascal Wehrlein. Przy nazwisku młodego Niemca można postawić gwiazdkę, gdyż doznał on kontuzji podczas kraksy w Race of Champions w styczniu. Wehrlein nie został przez lekarzy dopuszczony do udziału w pierwszej turze testowej, obecnie nie wiemy czy będzie w pełni sił na ostatnią turę testów. Podczas testów zastąpi go bardzo utalentowany junior Ferrari, Antonio Giovinazzi.
Film i zdjęcia z debiutu na torze znajdziecie TUTAJ.
Komplet informacji o wszystkich prezentacjach bolidów Formuły 1 na sezon 2017 znajdują się TUTAJ.