Światełko w tunelu dla McLarena Hondy

Karol296

20 kwietnia 2017

  • Krzysztof

    Ja nie mogę pojąć o czym w ogóle się tutaj (i nie tylko tutaj) rozmawia. Jaka pomoc?! Czy ktoś widział, żeby jakaś drużyna piłkarska podczas mistrzostw pomagała innej, która sobie nie radzi? Czy ktoś słyszał, aby FIFA wpadła na pomysł ograniczenia prędkość zawodników na murawie i to tylko tej najmocniejszej drużynie!? Może jeszcze ograniczyć siłę kopnięcia piłki, albo wyznaczyć strefy z których można strzelać gole?! W ostatnich czasach w Formule 1 to się robią jakieś pańskie jaja.
    Formuła 1 to królowa sportów motorowych i albo zespół sam potrafi sięgnąć po tytuł mistrzowski konstruktorów, albo nie i koniec. Tym bardziej, że zarówno honda jak i mclaren to nie są biedne firmy bez doświadczenia w formule.
    Wyobraźcie sobie taką sytuację, że teraz mercedes pomaga hondzie po czym honda z mclarenem sięga po tytuł mistrza konstruktorów. Czy należy się jej ten tytuł, czy nie? Tytuł mówi, że zwycięzki zespół ma najlepszych konstruktorów na świecie, a przecież tak nie jest, bo gdyby nie mercedes to nadal byli by w d….
    Kiedyś w Polsce była taka seria jak Puchar Cinquecento. Puchar bida, jak niektórzy złośliwie mówili. Z Formuły 1 powoli też się robi taki puchar bida…

    • Mercedes pomógł w jakiś sposób Ferrari po sezonie 2014 z ich silnikiem. Prawdopodobnie doszło do tego poprzez udostępnienie technologii Turbulent Jet ignition. Tu nie będzie żadnego precedensu. Dla całej F1 (poza małymi zespołami, ale z ich zdaniem nikt się nie liczy) korzystne będzie jeśli Honda i McLaren wrócą do gry o najwyższe cele. Jednak ewentualna pomoc nie da im tytułu mistrzowskiego, to już muszą wywalczyć i opracować sami.

  • kris79

    Tak by wyglądało tylne skrzydło troche wyzej. a łatwiej by było jechać za rywalem
    https://mir-s3-cdn-cf.behance.net/project_modules/max_3840/3491e431167685.5643fff0f33a7.jpg

  • zfs

    Z tego co słyszałem w 2003 roku Renault traciło do czołówki około 130KM a wygrali wyścig więc sądzę że Honda teraz traci do czołówki trochę więcej

    • ferrdek one

      w 2016 mercedes w baku 100-300 km/h rozpedza sie w 6 sekund moc około 950 KM bolid który by tracił aż 130 KM mocy ciągłej
      100-300 osiagnoł by w 6,8 sekundy juz pokazuje ze na jedynym takim przyspieszeniu traci prawie 1 sekunde a przeciez bolid rozpedza sie do wiekszych predkosci 340 km/h i wieloktornie bolid jest rozpedzany na torze szczególnie w bahrainie. Wniosek róznica w mocy nie jest duza miedzy bolidami a duza rożnica w mocy trwa krótko a kiedyś była to rożnica ciagła .

  • Gustaw Myśliwy

    Mówi się, że drgania niszczą silnik Hondy. Przyczyną drgań są łożyska kulowe, pozostali 3 producenci stosują łożyska ślizgowe, które nie powodują drgań.

  • Gustaw Myśliwy

    Mercedesowi na pewno zależy na wyrównaniu osiągów hybryd. Wyrównanie stawki = większe zainteresowanie F1. = $.
    Pomogą Hondzie, za 3 lata i tak będzie trzeba nastawiać się na nowe silniki..

  • Aleksander Dudkiewicz

    Jest gorzej niż w 2015, czy może być jeszcze gorzej?

    Co do zrównania mocy to dziecinnie proste. Honda będzie na maxa, Renault skręci się o 10% a Ferrari i Mercedesa o 20%…Np. zmniejszając dopuszczalne obroty.

    • Jak ograniczą moc inny producentów to spadną prędkości i nowe samochody przestaną być tak szybkie jakby tego oczekiwano. gdyby na czele był jeden silnik, to tak by zrobili, ale nie jak jest trzech.

      • Aleksander Dudkiewicz

        Powie się o zmianie koncepcji, ekologiczności i tak dalej i tak dalej.

      • ferrdek one

        Dokładnie zmiejszenie mocy przy wzroście masy da efekt gdzie beda bolidy znacznie wolniejsze od tych co były w zeszłym roku przykład
        750 KM + kers 80 KM = 830 KM/605 kg = 1371 KM/tone
        teraz
        nawet 1000 koni/728 kg 1373 KM/tone szału nie robi bo nadal rośnie ciagle masa a do tego opór powietrza jest znacznie wiekszy. wiec jak juz coś to zwiekszyć moc aby współczynnik mocy do masy był na poziomie tych z lat 2004-2005