Zmiany w regulaminie na 2018 rok

Karol296

25 kwietnia 2017

  • Polybious

    A co z kwestią karania Mclarena za nowe jednostki? Bo zaraz będzie tak że nawet do kwali nie będą musieli przystępować bo wiadomo, że przez kary za wymianę silników będą na końcu.

    • Nie ma o tym słowa. To byłaby bardzo wątpliwa kwestia dlaczego jeden zespół ma funkcjonować na innych zasadach od reszty.

  • f1lip1002

    pomoc przy silniku ale z drugiej strony to niech redbull pokaze wszystkim skąd maja zawsze mocny bolid areodynamicznie a mercedes poda szczególy jak działa ich silnik i zawieszenie. To jest rywalizacja tez na polu technologicznym każdy obiera swoja sciezke nie ma jednej przykładem jest tegoroczne ferrari i mercedes .
    Mercedes nie da Redbulowi silnika widzac co sie działo w przeszłosci. przegrać własna bronia najbardziej boli . mam nadzieje ze w hiszpani dowiemy sie kto ma najwieksza i najdłuzej dostepna moc maksymalna i pomiar bedzie tak zrobiony ze zespoł mercedesa i ferrari nie ukryja potencjału silnika na ta rundę bo logika w ich przypadku tego by nakazywała, i te ogladanie bolidu redbulla wcale nie jest bezcelowe

    • Moc silników była już badana w trzech pierwszych wyścigach sezonu. FIA to w jakiś tylko sobie znany sposób przeliczy na tor w Barcelonie. W ten sposób eliminują sytuację, ze ktoś celowo odpuści jedne kwalifikacje aby ukryć swoją maksymalna moc.

      • f1lip1002

        ale wiadomo już czym to badali? bo takie z gps to wcale miarodajne nie sa. Redbull vs Mercedes wyjdzie ze ze moca sa bliska na gps a na hamownii nagle róznica mocno wzrośnie bo redbull ma to widac gołym okiem najbardziej opływowy bolid w całej stawce

        • FIA ma dostęp do telemetrii, czy to czasów mini sektorów. Nic się nie ukryje. Nic nie wskazuje tez na to, aby Mercedes czaił się na początku roku, więc maja pełnię danych.

          • f1lip1002

            no własnie mi o to chodzi ze telemetria nie uwzglednia ani ustawień skrzydeł ani oporu samego bolidu. wiec taki mercedes Hamiltona i Bottasa na innych ustawieniach bedzie na telemetrii pokazywał dane z których beda wynikało ze jeden z nich ma niby mocniejszy bolid mimo ze beda miec takie same.

            Ferrari majac najwieksza moc a jednoczesnie nieco wiekszy opór powietrza niż mercedes na telemetrii moze wyjsć ze to mercedes ma lepsze przyspieszenia mimo słabszego silnika . i o to własnie pytałem wiec nie było zadnego mierzenia mocy na hamowni . A wynik redbulla wogóle już bedzie wypaczony na tle rywali nawet wzgledem Renault bedzie sporo odstawał bo to nie sa wyyniki z hamowni.
            plus bedzie taki ze mniej wiecej bedziemy znac pułap mocy

          • Wszystkie zespoły zostały sprawdzone. FIA ma jakiś sobie tylko znany przelicznik, jak to wszystko wyliczą. Honda traci tak dużo, że co by nie robili to na 100% znajdzie się poza 0,3 sekundy straty.

          • f1lip1002

            oni traca w sekundach. porównac z telemetrii przyspieszenie mozesz nawet ty sam
            patrzysz ile czasu zajmuje przyspieszenie jednemu bolidowi i drugiemu do danej predkosci
            jesli taki mercedes rozpedzi sie w np 15 sekund a maclaren w 18 to masz 20 % mniej mocy ma mclaren w sytuacji ze maja podobny opór powietrza w sumie jedynie redbull tak mocno odstaje od reszty

          • Dlatego w wyliczeniach musi wyjść, że strata po stronie silnika to ponad 0,3 sekundy na torze w Barcelonie.

          • f1lip1002

            co do 0,3 starty na okr to jest warte tyle ile dawał stary kers 400kj patrzac w skali okrązenia fia liczy na bardzo niewielkie rożnice ciekawe co zrobi jak sie okaze ze róznice miedzy jednostkami nawet ferrari i mercedesa beda wieksze

          • SK

            Zastosowanie telemetrii wykracza poza pomiary prędkości…

          • f1lip1002

            jesli jest tam moc jednostki to nie trzeba nic liczyć. jesli rzeczywiście róznice nie sa duze w oporze powietrza to beda porównywane róznice przyspieszeń miedzy bolidami aby powórnac moc. zobaczymy czy FIA poda wprost liczbe KM czy beda to wartości zaokraglone

          • gtr82

            Po czym wnosisz ze F ma wiekszy opór ?! Przeciez Merc ma szerszy bolid i analogicznie przez to wiekszy opór … ?

          • Nikt nie ma szerszego samochodu. Wszystkie mają po 2 metry. Nikt nie wie kto ma największy opór to tylko zgadywanie. Różnice pod tym względem nie powinny być duże.

    • Kryniczanin

      Jeśli Mercedes wycofa się z F1, jednak będzie dalej produkował silniki to wtedy RB ma szansę na motor Mercedesa.

      • gtr82

        Zgodnie z przewidywaniami najwiekszą szanse ma jednak na to Mclaren. I to ma ręce i nogi , jesli chodzi o RB to kompletnie tego nie widzę. RB chce osobnego własnego dostawce , już bardziej byłbym skłony że VW to zrobi. Dodatkowo do F1 ma wejsc z tego co pamiętam (co deklarowało Ferrari) Alfa Romeo .

        • bartoszcze

          Alfa ma wejść jako konstruktor, nie jako producent silników.

          • Silnik tez mogą mieć swój.

          • bartoszcze

            Tak jak TAG Heuer.

  • fankaf1

    Jedna uwaga stylistyczna, masz błąd w akapicie „Moim zdaniem”, powinno być kierowcom, przez -om, a nie przez -ą, bo to liczba mnoga.
    Jeżeli o mnie chodzi, to jestem przeciwna ochronie kokpitów, F1 dla mnie to odsłonięte kokpity, od zawsze tak było i powinno zostać.
    Honda to jest porażka, w sumie Renault ma szczęście,że jest jeszcze gorszy dostawca silnikowy od nich. To teraz inne zespołu muszą pomagać Hondzie, bo sobie nie może poradzić z silnikiem. Dać im Mercedesa z 2014 roku i może McLaren pojedzie, chociaż jak jeździli na Mercedesie w 2014, to też szału nie było.
    I przynajmniej nei bedzie tych wieszaków z tyłu bolidów, o ile jeszcze w Ferrari jakoś to wyglada to Mercedes i McLaren tragedia.

    • wer

      Jedna uwaga; masz błąd w ostatnim wierszu własnej odpowiedzi. Nie istnieje i nie jest zrozumiałe w polskim języku słowo /wyrażenie/, cyt. „nei”.
      Może chodziło Ci o niemieckie słowo „ein” … ? Tego nie wiem, z kontekstu też to nie wynika. Musisz dokładniej i zrozumiale wyrażać własne myśli. Najlepiej to popraw.
      Fajnie …?

      • fankaf1

        W mojej wypowiedzi zwróciłam tylko uwagę na mały błąd, nie miałam nic złego na myśli, ani tym bardziej prześmiewczego, takie błędy zdarzają się, ja tylko o tym wspomniałam.
        Kontekst zdania jest zrozumiały, wystarczy lepiej się wczytać, ale tak to mój błąd, przestawiłam literki.

        • wer

          Błędy popełniamy wszyscy, bez wyjątku.
          Trochę mało grzeczne jest wypominać to wobec Wszystkich na Forum.
          Można to zrobić całkiem nieoficjalnie.
          Pozdrawiam i bez urazy.

          • Na wszystkie sugestie w sprawie błędów odpowiadam i się nie obrażam. Więc można zamknąć tę dyskusję.

    • Patryk

      Forma Hondy to zasługa zarówno Japończyków jak i McLarena. MCL jest winny początku (Size zero) i tego, że zabronili Hondzie udostępnienia silnika zespołowi klienckiemu. Jakby to było lepiej przemyślane to z Hondą byłoby lepiej.

      • fankaf1

        Zablokowanie udostępniania silników nie było takie bezpodstawne, gdyby Honda zrobiła lepszy silnik od Mercedesa to tylko oni mieliby dostęp do niego, a tak to się przeliczyli, wyszedł dramat – na weekend wyścigowy mają zakładany nowy silnik lub części do niego, zdarza się, że zawodnik nie startuje w wyścigu, bo silnik nie daje rady. Może Honda myślała, że 4 silniki są do wykorzystania na jeden weekend wyścigowy, a nie na cały sezon. Chociaż w ostatnim dniu testów pokonali 81 okrążeń, zawsze to jakiś sukces.

    • Jak widzisz błąd to zaznacz to słowa i wciśnij Ctrl + Enter, a otem kliknij send. W ten sposób najsprawniej to zgłaszać.