Zmiany w regulaminach F1 na 2018 rok

Karol296

22 września 2017

  • pawel97

    nie wiem czy zauważyliście ze Fia chce być eco a każde zwiekszanie masy minimalnej to nie tylko spadek przyspieszenia bolidu i predkosci w zakretach ale także wzrost spalania. bo samo w sobie zwiekszenie masy minimalnej od kiedy jest silnik v6 z 691 kg do 733 kg to już 42 kg gdzie masa silnika z ers stoi w miejscu .
    nie trzeba nic zmieniać w regulaminie zeby bolidy paliły wiecej wystarczy zwiekszać mase minimalną . a ze limit na wyscig stoi w miejscu idac tym tropem trzeba bedzie jeszcze bardziej oszczedzać niż w tym roku. oczywiście cała robote robi teraz zaawansowana elektronika która pilnuje zeby starczyło paliwa do mety

  • pawel97

    z tym zwiekszeniem masy minimalnej fia zrobiła przysługe mercedesowi . bo cała reszta stawki zbudowała bolidy z mysla ze bedzie halo przy juz obecej masie minimalnej a mercedes zbudował monstrum które jest wieksze od ich fabrycznej limuzyny klasy s. dobrze ze regulamin nie pozwala na budowe 7 metrowych bolidów bo by dobiły do 800 kg już 750 kg jest bardzo blisko 🙁

  • WielkiKiryl

    Co jak co ale ten cały system halo kompletnie mi się nie podoba,po pierwsze oszpeci bolidy,a po drugie stworzy jeszcze większe zagrożenie dla kierowców.

  • Mariusz Bielicki

    Z system halo to jest parodia. 9 na 10 zespołów się sprzeciwia, podobnie jak idąc za wynikami ankiety na tym forum ok. 80% kibiców,a oni to wprowadzają. Powinni Charliego wywalić na zbity pysk, moim zdaniem to najgłupszy pomysł w historii naszej dyscypliny. Mam nadzieję, że długo nie przetrwa.

    • Wszyscy wiedzieli, że osłona kokpitu wejdzie w 2018 roku. Zespoły zgodziły się na to jednomyślnie w 2016 roku. Teraz nie chcieli, bo FIA wróciła do systemu Halo bardzo późno w sezonie.

  • Snap820

    Szkoda płetwy i T Winga dodawało to takiej mocarności bolidom ehh…

  • bartoszcze

    Ciekawa jest też opcja mieszania w zestawach opon.

    • To dotyczy sytuacji, gdy ktoś przyblokuje jedną z opon podczas kwalifikacji. Teraz będzie ja mógł wymienić na inną z opon jakie ma do dyspozycji.

      • bartoszcze

        Wiem, stwierdzam że ciekawy drobiazg.

        • Rado

          Co w tym nowego? Lewis tak zrobił w Baku , pozwoleniu mu wymienić . Dla mnie to kpina. Jeśli mówimy o tym , że TEN komplet z Q2 z najlepszym wykręconym czasem to TEN komplet na wyścig, to tak ma być – kropka! To to jest cyrki! „Bo przytarł oponę” , no to ma problem! O to chodzi! Równie dobrze mozna po prostu startować na nowiutkich i tyle . Bo to przepis tylko dla wyglądu a okazuje się inaczej w życiu. Bzdura totalna to co się z tymi pozwoleniami dzieje.

          • Nie o to dokładnie chodzi. Teraz jeśli ktoś ma zestaw czterech opon w kwalifikacjach, to opony w wyścigu może użyć tylko w ten samej konfiguracji – dotyczy to wszystkich kompletów. W 2018 roku zespół będzie mógł sobie dobierać opony i tworzyć z nich najlepsze komplety. Oczywiście opony tylne i przednie mają inne wymiary, więc opcji takiego mieszania będzie mało.

            Opony użyte podczas Q2 dla kierowców którzy awansowali i na których się startują do wyścigu, pozostają bez zmian. Ten komplet będzie musiał być taki sam bez żadnego mieszania. Aby tutaj coś zmienić, potrzebna byłaby zgoda sędziów.

  • bartoszcze

    Wydaje mi się, że zmienili też filozofię przyznawania kar za komponenty silnika – do tej pory kara była 10 miejsc za rozpoczęcie nowego zestawu i 5 za element z nowego zestawu, a teraz jest 10 za pierwszy ponadlimitowy komponent danego rodzaju i 5 za następny.
    Czyli jeśli Renault weźmie piąty silnik spalinowy i trzecie MGUK, to dostanie 10 miejsc za MGUK (pierwszy ponad limit) i 5 miejsc za ICE (drugi ponad limit).
    Można mnie korygować 🙂

    • Masz rację. Zupełnie to przegapiłem.

      • bartoszcze

        „Z 15 maja na 1 stycznia został przesunięty termin informowania przez producentów silników tego komu mają zamiar w kolejnym sezonie dostarczać swoje produkty.”

        Nie. To jest termin powiadomienia, że będą w ogóle dostarczać silniki – do tej pory 6 maja, choć producenci sami się już umówili na 1 stycznia. Lista zespołów nadal do 15 maja.

      • bartoszcze

        Ale wcale nie mam pewności czy to jest prawidłowa interpretacja, czy też właściwa jeszcze łagodniejsza – że tylko pierwsze przekroczenie limitów oznacza karę 10 miejsc, a każde następne już tylko 5, niezależnie od tego który element jest wymieniany…
        Nie jest to zbyt przejrzyście napisane tym razem.

  • Wojtek

    „Tego typu przejazdy nie mogą odbywać się na torach z homologacją dla wyścigów F1 oraz ich długość nie może przekroczyć 15 km.”

    Tylko czekać aż Ferrari będzie w Maranello codziennie urządzać pokazy F1 😀

    • Nie da się. To dotyczy tylko imprez organizowanych przez FOM.