Eric Boullier udzielił bardzo ciekawego wywiadu tuż przed startem sezonu 2016. Szef zespołu McLarena m.in. zdradził, że Honda ma opóźnienie w optymalnym przygotowaniu silnika.
Eric Boullier powiedział w wywiadzie dla Auto Motor und Sport, że silnik Hondy jest bardzo poprawiony, szczególnie jeśli chodzi o odzyskiwanie energii. Jest on również zdecydowanie bardziej niezawodny niż rok temu. Ale jednostka napędowa japońskiego producenta przygotowana z myślą o sezonie 2016, nie potwierdziła jeszcze na torze zakładanych osiągów. Silnik użyty podczas drugiej tury testów był identyczny z tym, jakim rozpoczną sezon w Australii. Ale oprogramowanie używane podczas testów, wciąż nie było w pełni rozwinięte. Na tym polu mogą zyskać nawet 30 KM. Boullier liczy, że uda się osiągnąć pod tym względem optimum już w Australii. Eric Boullier powiedział, że Honda nie skorzystała ze wszystkich dostępnych talonów na rozwój silnika. Co daje im możliwość rozwoju w trakcie sezonu. Ale nie podał konkretów.
Fernando Alonso wykręcił najszybszy czas w bolidzie MP4-31 szóstego dnia testów, gdy dopiero zaczęli wprowadzać ostateczny pakiet aerodynamiczny (nie zdążyli sprawdzić wszystkiego podczas testów). Bolid nie był jeszcze w pełny rozwinięty i na tym polu również czeka ich dużo poprawy. Finalny pakiet aerodynamiczny zadebiutuje dopiero w Australii. Alonso uważa, że w tym sezonie uda mu się zdobyć podium, z czym zgadza się Boullier. Zespół spełnił do tej pory wszystkie obietnice jakie dał Fernando Alonso. Hiszpan jest zadowolony z postępu, jaki się już dokonał i jaki się dokona. Osiągi z fabryki i symulatora są przenoszone na tor.
Likwidacja systemu talonów w rozwoju silnika pomoże Hondzie w dogonieniu Mercedesa, ale to wciąż nie będzie łatwe.
Honda miała logistyczne problemy w Japonii, dlatego teraz więcej prac zostało przeniesionych do fabryki w Wielkiej Brytanii, w Milton Keynes.
Boullier kolejny raz powtarza, że zakończyli sezon 2015 mając trzeci najlepszy bolid w stawce. Poprawa na tym polu dokonana przez zimę, oraz planowane poprawki które będą się pojawiać do GP Hiszpanii, mają ich na tym polu bardzo zbliżyć do liderów.
Z tego wywiadu można wywnioskować potwierdzenie kilku wcześniejszych wypowiedzi na temat zespołu. McLaren nie będzie w 100% gotowy na start sezonu. To powinno nastąpić dopiero na start europejskiej części sezonu. Wtedy też zmiany w regulaminie technicznym na 2017 rok będą zatwierdzone. Bardzo możliwe, że jeśli wtedy tegoroczny bolid nie będzie konkurencyjny to przerzucą wszystkie siły na przygotowanie kolejnego bolidu. W Australii trezba się przygotować na stary nawet w okolicy dwóch sekund. Chyba, że nastąpi obiecywana poprawa silnika, a nowe części od razu zadziałają.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: