Zespół Williams Racing w najbliższy poniedziałek zaprezentuje nowe malowanie na sezon 2019. Tego dnia poznamy także nowego sponsora tytularnego oraz być może zobaczymy również bolid FW42 na komputerowych grafikach.
Williams jako ostatni zespół F1 podał datę swojej prezentacji, ale to wcale nie oznacza, że nie mają czego pokazać. Prawdopodobnie do końca dogrywali kluczowe szczegóły w sprawie nowego sponsora (o czym dalej) i nie mogli z wyprzedzeniem podać konkretnej daty. Williams zaprosił przedstawicieli mediów do swojej fabryki na poniedziałek 11 lutego 2019 roku na godzinę 16:00 polskiego czasu. Wtedy ma odbyć się „prezentacja malowania na 2019 rok”. W zaproszeniu nie ma mowy o nowym samochodzie, więc prawdopodobnie przemalują bolid z 2018 roku, aby pokazać na nim nowe barwy. Ewentualnie dodadzą do niego pewne elementy aerodynamiczne z 2019 roku np. przednie skrzydło.
Samochód FW42 po raz pierwszy powinien zostać publicznie pokazany tydzień później już pierwszego dnia przedsezonowych testów. W tym momencie prawdopodobnie nie jest jeszcze gotowy. Zespoły zwykle celują w pełne przygotowanie samochodu na ostatnią chwilę. Tuż przed testami zespół powinien odbyć dzień filmowy na jednym z torów, ale tego typu przejazdy są zawsze prywatne: bez obecności mediów, ani kibiców na torze. Być może będzie to sobota na torze Barcelona-Katalonia, bo ten tor jest wynajęty na ten dzień przez nieujawniający nazwy zespół F1.
🗓️ 11.02.19. #LiveryUnveil pic.twitter.com/qH9xEgpebg
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 7 lutego 2019
Nowe malowanie Williamsa
Według docierających do mnie sygnałów malowanie bolidów ulegnie zmianie, ale nie będzie to rewolucja. Przez minionych pięć lat malowanie samochodów Williamsa z dominującym kolorem białym było zależne od Martini. Umowa z tym producentem alkoholi wygasła, więc na nowe barwy będzie miał wpływ nowy główny sponsor. W malowaniu samochodu w 2019 roku mają dominować trzy kolory: czarny, niebieski i biały. Dokładnie te same kolory pojawiły się także na animacji zapowiadającej prezentację, którą można obejrzeć powyżej (powinna móc się poprawnie odtworzyć). W tym doborze kolorów nie ma przypadku.
Pod koniec stycznia podczas konferencji prasowej PKN Orlen w Warszawie pokazano umieszczenie logotypów polskiego koncernu paliwowego oraz pozostałych sponsorów na samochodzie z 2017 roku. Te wszystkie logotypy były wtedy niebieskie. Logotyp Orlenu w swojej podstawowej wersji jest czerwony, więc również tutaj nie ma przypadku w tym, że skorzystano z alternatywnej wersji na potrzeby prezentacji na samochodzie.
Nowy sponsor tytularny (główny) Williamsa
Gdy pięć lat temu Williams podpisał umowę z Martini, to plotki na ten temat pojawiły się kilka tygodni wcześniej. Ogłoszenie tej współpracy i prezentacja nowego malowania nie były żadnym zaskoczeniem. Tym razem Williams wszystko trzyma w tajemnicy. Wiemy, że rozmawiali w zeszłym roku z Rich Energy, ale tamte rozmowy upadły. Chodziło o pieniądze i gwarancje bankowe. Producent napojów energetycznych porozumiał się ostatecznie z Haasem, gdzie podobno płaci wyraźnie mniej pieniędzy niż oczekiwał od nich Williams. Potem w Internecie krążyły plotki, że nowym głównym sponsorem Williamsa będzie firma działająca w branży bukmacherskiej. Prawdopodobnie chodziło tutaj o firmę SportPesa, która według bardzo wiarygodnych plotek zwiąże się z zespołem Racing Point. Nie wiadomo czy faktycznie były prowadzone rozmowy z Williamsem.
Miałem tutaj zdradzić nazwę nowego głównego sponsora, ale w ostatniej chwili zostałem poproszony, aby tego nie robić. Nie będę wychodził przed szereg i psuł zespołowi niespodzianki, ani robił problemów osobie która zdradziła mi tę nazwę. Mogę tylko napisać, że jest to firma z szeroko rozumianej branży telekomunikacyjnej, która jest obecnie bardzo mało znana (mi jej nazwa zupełnie nic nie powiedziała), ale wkrótce powinno zrobić się o niej głośno. Umowa z Williamsem ma im w tym pomóc. Nazwa tej firmy nie pada publicznie w Internecie w kontekście Williamsa, a przynajmniej nie zauważyłem tego w wyszukiwarce. Zespół celowo trzyma wszystko w tajemnicy, nic mi nie jest wiadomo na temat długości ani wartości tego kontraktu. To są kluczowe kwestie związane z budżetem zespołu. Nie jestem także pewny czy nazwa tego sponsora znajdzie się w nazwie zespołu.
Aktualizacja 11.02.2019 r. Tym sponsorem, którego tutaj zapowiadałem jest ROKIT – szczegóły.
Nowy bolid FW42
Na animacji zapowiadającej prezentację nowego malowania widać samochód. Moim zdaniem jest to bolid przygotowany na 2019 rok, ale jeszcze w wersji bez żadnego malowania. Jest to oczywiście tylko komputerowa grafika. Liczę na to, że zespół zaprezentuje publicznie w poniedziałek komputerowe grafiki przedstawiające nowy samochód na 2019 rok.
Na Reddicie udało się komuś wyłowić z animacji zarys samochodu Williamsa. I na pewno jest to maszyna z 2019 roku. #F1PL https://t.co/UDGbkIcJCu pic.twitter.com/uhT8rYiknj
— Karol z CyrkF1 (@Karol_CyrkF1) 7 lutego 2019
Internautom udało się z tej animacji wyciągnąć klatkę pokazującą samochód jak najdokładniej się dało. Wciąż nie wszystko widać, bo pewne elementy są rozmazane lub zasłonięte. Samochód ma jednak przednie i tylne skrzydła w nowej specyfikacji. Na nosie bolidu widać podłużny element – podobny do rozwiązania McLarena z 2018 roku. Prawdopodobnie jest jeszcze wyjście z systemu s-duct, ale to może być kwestia rozmycia obrazu. Wygląda także na to, że owiewki w okolicy wlotów do bocznych chłodnic są nowe. Dlatego sądzę, że nie jest to wizja grafika, ale już faktyczny nowy bolid. Oczywiście zwykle samochody po wyjeździe na tor różnią się od tego co zespoły pokazują na komputerowych grafikach, ale to nigdy nie jest rewolucja.
P.S. Wiem, że niektórzy będą zawiedzeni, że nie podałem nazwy sponsora. Albo będą uważać, że nic nie wiem, a tylko chciałem sobie nabić odsłony na stronie. Czasami są takie momenty, że pewne informacje trzeba zatrzymać dla siebie i ujawnić je dopiero w dogodnym momencie. Jeżeli ktoś dobrze poszuka w Internecie, to nazwę tej firmy znajdzie.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: