W przedostatnim wyścigu serii GB3 w 2024 roku, polski kierowca Tymek Kucharczyk zajął trzecie miejsce i zapewnił sobie taką samą pozycję na koniec sezonu. Rodzina i fani, którzy przejechali tysiące kilometrów, aby go wspierać z radością dopingowali go na torze.
W domu entuzjazm zastąpiło jednak rozczarowanie, mimo trzeciego miejsca na koniec sezonu, finanse Tymka Kucharczyka okazały się niewystarczające, aby mógł przejść do czołowego zespołu w lepszej serii w 2025 roku.
Tymek Kucharczyk mówił: „Koniec końców, dobrze się spisałem, kończąc sezon w pierwszej trójce w takich mistrzostwach jak GB3. To powinno pozwolić nam zdobyć fundusze poprzez przyciągnięcie sponsorów. Ale tak się nie dzieje i to jest frustrujące”.
Tymek Kucharczyk również wyraził przekonanie, że w Polsce coś się zmieni i młodzi kierowcy będą mogli w odpowiednim czasie pozyskać finansowanie. W końcu, jak twierdzi, w tym systemie nic się nie zmieniło od czasów Roberta Kubicy.
Jaka jest kondycja polskiego motorsportu?
Pomimo historycznych osiągnięć, polski motorsport stanął w ostatnich latach przed wieloma wyzwaniami. Wzrost zainteresowania Formułą 1 w Polsce, związany z debiutem Roberta Kubicy w 2006 roku, doprowadził do zwiększenia uwagi i wsparcia dla polskich kierowców. Kubica stał się bohaterem narodowym i znaczącym symbolem sportów motorowych w kraju, przyczyniając się do 570% wzrostu oglądalności Formuły 1.
Jednak pomimo tych sukcesów, Polska ma ograniczone możliwości rozwoju sportów motorowych, zwłaszcza wyścigów bolidów jednomiejscowych. W kraju jest niewiele torów wyścigowych z certyfikatem FIA, co ogranicza możliwości szkolenia i rywalizacji. Przykładowo, słynny Tor Poznań wykorzystywany jest głównie do wyścigów lokalnych i regionalnych, a jego możliwości organizacji imprez międzynarodowych są ograniczone.
Na małą popularność sportów motorowych w Polsce wskazuje również niewielka liczba zakładów bukmacherskich. W kraju działa obecnie kilku bukmacherów – i wszyscy z nich poświęcają wyścigom niewiele uwagi. Można ich znaleźć na unikalnych stronach z typowaniami, z których najczęściej odwiedzaną jest PolskieKasyna.BIZ. Oprócz bukmacherów istnieje kilkadziesiąt kasyn ze szczegółowymi recenzjami. Aby zacząć obstawiać wyścigi Formuły 1, należy wejść na tę stronę i wybrać bukmachera.
Pomimo historycznego znaczenia Polski w sportach motorowych, w kraju wciąż brakuje infrastruktury, finansowania i wsparcia dla w pełni rozwijających się zawodników. Ogranicza to ich zdolność do awansu na najwyższe poziomy międzynarodowych sportów motorowych.
Materiał partnerski.
HAZARD WIĄŻE SIĘ Z RYZYKIEM, A UDZIAŁ W NIELEGALNYCH GRACH JEST KARALNY. DOZWOLONE DLA OSÓB POWYŻEJ 18 ROKU ŻYCIA.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: