Esteban Ocon zastąpi Rio Haryanto w Manorze w dalszej części sezonu 2016 Formuły 1. Indonezyjczyk nie zebrał wymaganych pieniędzy od sponsorów. Zastąpi go junior Mercedesa.
Informacje o tym, że posada Rio Haryanto jest mocno zagrożona napływały od dłuższego czasu (szczegóły). Haryanto zobowiązał się zapłacić 15 milionów euro za cały sezon 2016 w Manorze. Wsparcie rządowe poprzez firmę Pertamina zapewniło mu tylko połowę tej kwoty. Jego menadżerom nie udało się znaleźć innych sponsorów, mimo intensywnych poszukiwań w Indonezji i całej Azji. Manor zaproponował Haryanto posadę kierowcy rezerwowego.
Szkoda mi Rio Haryanto, bo pokazywał się z dobrej strony w tym sezonie. W kwalifikacjach był równorzędnych rywalem dla Pascala Wehrleina, który ma za sobą o wiele większe doświadczenie w F1. Po nabraniu większego doświadczenia także forma Haryanto uległaby poprawie. Nie można definitywnie skreślać Haryanto jeśli chodzi o kolejne sezony w Formule 1. Być może uda mu się uzyskać miejsce w Manorze lub w innym zespole. Będzie mu jednak o to bardzo trudno, bo teraz w kolejce na awans do F1 czeka kilku bardzo zdolnych kierowców.
Esteban Ocon będzie etatowym kierowcą zespołu w ostatnich dziewięciu wyścigach sezonu 2016. Ocon to 20-letni francuz i kierowca rozwojowy Mercedesa. W ubiegłym sezonie wygrał serię GP3, a w tym rywalizuje bez żadnych sukcesów w serii DTM (zajmuje 23. miejsce w klasyfikacji). Ocon w tym roku jest także kierowcą rezerwowym zespołu Renault. Został tam wypożyczony przez Mercedesa, teraz z tej roli zrezygnował. Ocon brał udział w kilku sesjach testowych i treningowych Formuły 1. Jego angaż przez Manor na pewno jest związany z korzyściami finansowymi dla zespołu, który otrzyma od Mercedesa zniżkę na silniki czy też korzystanie z tunelu aerodynamicznego.
Mercedes jest teraz w idealnej sytuacji, bo dwójka ich juniorów będzie rywalizować ze sobą w jednym zespole. Zrobili z Manora, to co Red Bull robi z Toro Rosso. Jestem przekonany, że będą chcieli utrzymać parę Wehrlein – Ocon również na sezon 2017 w Manorze. Dzięki temu okaże się kto z tej dwójki jest lepszy i na kogo warto dalej stawiać.
Para Wehrlein – Ocon w 2017 roku w Manorze nie jest jednak pewna. Pascal Wehrlein jest faworytem do zastąpienia Sergio Pereza w zespole Force India, jeśli Perez zdecyduje się na zmianę zespołu. Ocon natomiast jest łączony z zespołem Renault na kolejny sezon. Ocon to Francuz więc jego jazda w Renault byłaby przez ten zespół pożądana. Jeśli dobrze pisze się w końcówce sezonu 2016, to za rok możemy zobaczyć go w żółtym bolidzie.
Możemy spodziewać się również zmian w malowaniu bolidów zespołu Manor. Główny sponsor – Pertamina – to indonezyjska firma powiązana z Rio Haryanto. Nie przypadkowo na oficjalnym zdjęciu Ocona w bolidzie Manora nie ma zamontowanego tylnego skrzydła, gdzie była duża reklama Pertaminy.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: