GP Hiszpanii 2017 na torze Barcelona-Katalonia to start nowej inicjatywy Liberty Media – Fan Festival. Fan Festival można nazwać rozbudowaną strefą kibica z dodatkowymi atrakcjami dla osób, które zakupiły bilety na F1.
Liberty Media zapowiadało większe zmiany w F1 właśnie od GP Hiszpanii 2017. O pierwszej z nich wiemy od dawna, to tzw. „F1 Experiences”. F1 Experiences to możliwość zakupu specjalnie wyselekcjonowanych biletów w pakietach (jest ich kilka kategorii) z innymi usługami (zakwaterowanie w hotelu, transport itd). Poza biletami klient otrzymuje dodatkowe atrakcje na torze, jak wycieczki, wstęp na imprezę w Padoku, czy materialne dodatki: zestaw gadżetów oraz roczny abonament F1 Access. Pakiety F1 Experiences są skierowane dla najzamożniejszych kibiców. Przejrzałem kilka wyścigów w tym roku i ceny zaczynają się od ponad 1000 euro, a kończą się na około 8000 euro. Reklamy F1 Experiences pojawiły się od startu sezonu na torach, a pierwsze pakiety były dostępne do zakupu na GP Hiszpanii.
Fan Festival
Fan Festival, czyli strefa kibiców to już atrakcje dla wszystkich osób, które zakupiły bilety na wyścig. W strefie kibica można spróbować swoich sił w symulatorach wyścigowych, zjechać na 200-mterowej tyrolce, wziąć udział w treningu pit-stopów czy posłuchać występów DJ-ów na żywo. Będą organizowane konkursy w których będzie można wygrać najdroższe bilety Paddock Club, czy możliwość przejechania się po torze w dwumiejscowym bolidzie (rozpędza się do 300 km/h).
Goście Paddock Club dostana dostęp do wielu pokazowych samochodów, w tym do Mercedesów AMG. Wybrani goście wezmą udział w paradzie kierowców.
1 lucky winner will get the ride of a lifetime in this 2-seater at the #SpanishGP 😍
Visit https://t.co/QOwi0jTmvP for info on future races pic.twitter.com/UoIV2MbNi1
— Formula 1 (@F1) 11 maja 2017
More fun this year at the Village zone!!! #F1Barcelona #SpanishGP pic.twitter.com/U0H4y6rThN
— Circuit BCN-CAT (@Circuitcat_eng) 11 maja 2017
W alei serwisowej ma być w pełni wyposażony garaż typowego zespołu, gdzie będzie można z bliska przyjrzeć się temu, jak wygląda praca zespołów F1 podczas weekendu wyścigowego.
W Barcelonie ruszył kanał telewizyjny dla kibiców na torze. Mogą oni w nim oglądać dodatkowe materiały, wywiady z ekspertami oraz byłymi i obecnymi kierowcami.
Szanse na spadek cen biletów na F1 są bardzo niskie, bo w tym celu musieliby obniżyć opłaty licencyjne dla torów. To główne źródło przychodów dla Liberty, więc tego nie zrobią. Dlatego chcąc przyciągać więcej kibiców musieli przygotować dodatkowe atrakcje. Liberty planuje z każdego weekendu wyścigowego robić duże wydarzenie i to są pierwsze tego oznaki. Jednym z priorytetów powinna być organizacja wyścigów serii towarzyszących F2 i GP3 w każdym weekendzie, wzorem Moto GP i wyścigów Moto 2 i Moto 3. Na wielu torach (szczególnie poza Europą) poza F1 nie dzieje się nic ciekawego. W Barcelonie jest w sumie sześć dodatkowych wyścigów (jeszcze Porsche Supercup) i kilka sesji kwalifikacyjnych i treningowych. Więc kibic przez trzy dni może nie opuszczać trybun, bo przerw od jazd jest bardzo mało.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: