W ostatnim czasie FIA uszczelniła sposób egzekwowania regulaminu technicznego. Doprecyzowano przepisy dotyczące przepływu paliwa. Najnowsze zmiany obejmują dokładniejsze sprawdzanie poprawek jednostek napędowych oraz surowsze testy na elastyczność przedniego skrzydła.
FIA zorientowała się, że producenci silników zbytnio korzystają na możliwości wprowadzania poprawek dotyczących niezawodności. Skutkiem ubocznym tych poprawek jest poprawa wydajności jednostek napędowych. Wystarczy popatrzyć na poczynania Hondy. Ich jednostka napędowa jest wyraźnie lepsza niż jeszcze na początku sezonu. A jedyne zmiany jakie japońscy inżynierowie do niej wprowadzali były oparte na dozwolonych przez regulamin poprawkach dotyczących niezawodności i obniżenia kosztów. Jak donosi Auto Motor und Sport, FIA wystosowała do zespołów w Monaco nową dyrektywę techniczną. Dokumentacja dotycząca poprawek wprowadzanych w ramach poprawy niezawodności będzie musiała być od tej pory dużo bardziej rozbudowana i wysyłana do FIA na 8 dni przed planowanym użyciem poprawionych części na torze.
Kolejną sprawą są zaostrzone testy na elastyczność przednich skrzydeł od GP Kanady. Zauważono, że przy dużych prędkościach w konstrukcjach kilku zespołów uginają przymocowane do nich elementy – lotki. Od najbliższego wyścigu FIA będzie badać uginanie się każdego elementu przednich skrzydeł. Obciążenie na poziomie 6,1 kg (60 Newtonów) będzie montowane na krawędzi każdego elementu przymocowanego do przedniego skrzydła. Odkształcenie nie może przekroczyć 3 mm. Wszystkie zespoły będą musiały przeanalizować swoje konstrukcje i sprawdzić czy nie przekraczają dopuszczalnych limitów. Trudno powiedzieć kto na tym najbardziej straci.
Marcin Budkowski, polski inżynier, który pracował m.in w Ferrari i McLarenie od kwietnia 2015 roku pracuje w FIA (KLIK). Budkowski wizytował ostatnio fabrykę Ferrari w Maranello. Inspekcja miała na celu sprawdzenie czy Ferrari korzysta na tym, że wynajmuje swój tunel aerodynamiczny zespołowi Haas F1 Team. Takie opie krążyły ostatnio po F1, po tym jak ta kwestia została podniesiona na spotkaniu grupy strategicznej F1.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: