Producenci silników szykują ostatnie w tym roku poprawki do swoich konstrukcji. Układ sił lekko ewoluuje, ale hierarchia wciąż będzie utrzymana.
W Singapurze zadebiutuje poprawiony silnik Renault. Zmiany mają dać 15 KM. Dla Renault to trzeci pakiet poprawek w tym roku. Pierwszy był przed sezonem, drugi w Monaco, a teraz ostatni w Singapurze. Międzyczasie Renault optymalizowało oprogramowanie. Renault nie wykorzysta wszystkich dostępnych w tym roku talonów. Pracują już mocno na jednostką napędową na kolejny rok i zapowiadają kolejny krok w celu dogonienia Mercedesa. Wraz z nową ewolucją silnika na torze zadebiutuje nowe paliwo od firmy Total. Poprawki otrzymają zarówno obaj kierowcy zespołu Renault, jak i Red Bulla.
Honda będzie miała jeszcze ostatnią ewolucję silnika spalinowego w tym roku. Wszystko wskazuje na jej debiut podczas GP Malezji. Hondzie pozostały jeszcze trzy talony do wykorzystania w tym roku. W tym samym czasie powinno pojawić się również nowe paliwo od ExxonMobil. Użycie tych poprawek będzie się wiązało z karami, bo obaj kierowcy McLarena wykorzystali dostępne w tym roku silniki.
Honda już niemal dogoniła rywali jeśli chodzi o system ERS. A według niektórych bardzo buńczucznych wypowiedzi nawet pod tym względem są najlepsi. Tracą za to bardzo dużo po stronie silnika spalinowego. Zarówno jeśli chodzi o moc jak i spalanie paliwa. Według ostatnich wypowiedzi z obozu Hondy, silnik spalinowy na 2017 rok jest projektowany od zera. Honda prawdopodobnie zastosuje w nim technologię Turbulent Jet Ignition. Czyli system, który stoi za przewagą Mercedesa (stosują go od 2014 roku). Ferrari wdrożyło go w 2015 roku, a Renault prawdopodobnie w tym roku.
Aktualizacja 02.10.2016 r.
Szczegóły poprawek jakie Honda wprowadziła w Malezji – KLIK.
Mercedes prawdopodobnie wprowadzi jeszcze jakiś pakiet poprawek do swojej jednostki napędowej w tym roku, ale nie jest to pewne. Jeśli tak się stanie, to ulepszenia te dostanie tylko Nico Rosberg. Lewis Hamilton otrzymał podczas GP Belgii trzy nowe komplety części jednostki napędowej. I już nie planuje użycia kolejnych, bo wiązałoby się z karami. Rosberg może zainstalować jeszcze jeden nowy silnik bez otrzymania kary. Mercedes w Belgii zużył pięć talonów na poprawki silnika, pozostało im ich jeszcze sześć. Fakt, że nie udało się wykorzystać wszystkich podczas GP Belgii sugeruje że mają problem z kolejnymi ulepszeniami. Ich ewentualne pojawienie się nie da już dużych korzyści.
Pozostałe zespoły korzystające z silników Mercedesa mają otrzymać wprowadzone podczas GP Belgii 2016 poprawki, gdy tylko będą zakładać nowe silniki do swoich bolidów.
Ferrari już zakończyło rozwój tegorocznego silnika, wykorzystali wszystkie dostępne talony. Ostatnie poprawki pojawiły się podczas GP Włoch na Monzy (szczegóły).
Jeżeli chodzi o układ sił jednostek napędowych pod względem mocy, to wciąż najlepszy jest Mercedes. Mają około 10-15 KM przewagi nad Ferrari. Renault po wprowadzeniu swoich poprawek w Singapurze powinno zredukować swoją stratę do poziomu około 30 KM. Honda ma wciąż około 60 KM straty. Poprawki w Malezji powinny zbliżyć ich do granicy 50 KM. Szacuje się, że obecnie starta 1 KM jest równa 0,016 sekundy na okrążeniu. To oczywiście uśredniona wartość, ale pokazuje to o ile potencjalnie dane zespoły mogłyby pojechać szybciej dysponując większą mocą silnika. Pamiętajmy, że nie tylko czysta moc kwalifikacyjna się liczy. Ważne są też właściwości jezdne, spalanie paliwa, ilość odzyskanej energii w trybie wyścigowym.
Aktualizacja. Auto Motor und Sport podaje inne wartości dotyczące różnicy maksymalnej mocy poszczególnych silników na podstawie danych z GPS. Według ich informacji Mercedes ma 25 KM przewagi nad Ferrari, 30 nad Renault i aż 85 nad Hondą (Źródło).
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: