Zespół Force India rozszerzę umowę z producentem alkoholi, firmą Diageo. Od 2017 roku na bolidach zespołu pojawią duże reklamy whisky Johnnie Walker. McLaren również będzie reklamował tę markę, ale od 2018 roku Force India całkowicie przejmie tego sponsora.
Serwis Autosport poinformował, że zespół Force India rozszerzył obecnie obowiązująca umowę z koncernem Diageo. Od 2017 roku możemy spodziewać się dużych reklam whisky Johnnie Walker na bolidach tego zespołu. Wartość tej umowy nie będzie aż tak znacząca jak można tego oczekiwać. Od 2014 roku Diageo już jest sponsorem zespołu Force India poprzez markę Smirnoff. W 2016 roku ta umowa została rozszerzona i przedłużona na pięć lat. Zespół miał otrzymywać dzięki niej 15 mln $ rocznie (szczegóły). Teraz umowa została po raz kolejny rozszerzona. Johnnie Walker zajmie na bolidach miejsce wódki Smirnoff. Prawdopodobnie wiąże się z tym podwyżka opłaty, ale nie znamy jej wysokości. Diageo jest największym sponsorem zespołu (być może firmy powiązane z Carlosem Slimem płacą więcej, ale tych marek jest kilka).
Partnerstwo Diageo i Force Indii jest możliwe dzięki interesom Vijaya Mallyi, które nie do końca są jasne i przejrzyste. Opisałem to w skrócie we wpisie, który linkuję powyżej. Mallya cały czas ma duże problemy z prawem i finansami. Rok temu bardzo mocno plotkowano o tym, że Aston Martin wraz z Johnnie Walkerem przejmą jego zespół F1. Mallya wziął 135 mln $ kredytu pod zastaw akcji zespołu Force India, żyrantem tego kredytu było Diageo (właściciel marki Johnnie Walker). Dlatego były plotki, że Diageo przejmie te akcje, a tym samym kontrolę nad zespołem F1.
Wyniki finansowe zespołu Force India za 2015 rok znajdziecie TUTAJ.
Johnnie Walker od 2005 roku jest sponsorem zespołu McLaren. Ich umowa miała się zakończyć w 2015 roku, ale została przedłużona na o wiele mniejszych warunkach jeszcze na sezony 2016-2017. McLaren w to miejsce pozyskał wcześniej producenta win i szampanów – Chandon. Obecnie promują dwie marki alkoholi. Według wiarygodnych plotek Johnnie Walker miał od 2014 roku zostać sponsorem tytularnym McLarena. Rozmowy były zaawansowane, ale zerwał je Ron Dennis. Oferta była jego zdaniem zbyt niska. Plotkowano o 40 milionach funtów rocznie. Poprzedni sponsor tytularny zespołu – Vodafone – płacił ponad 50 mln funtów rocznie. Dennis stawiał potencjalnym sponsorom zaporowe warunki, a w obecnie sytuacji ekonomicznej i formie McLarena nie znalazł się nikt kto by je spełnił.
Diageo i marka Johnnie Walker są również sponsorem FOM. Na kilku torach w sezonie reklamy tej whisky pojawiają się na bandach reklamowych wokół torów.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: