Formuła 1 prowadzi rozmowy z serwisem Amazon Prime, aby do jego oferty dodać internetową usługę F1 TV Pro. W minionym tygodniu F1 podpisała inną umowę z Amazon Web Services.
F1 TV Pro może pojawić się w Amazon Prime Video
Serwis digiday.com poinformował, że Liberty Media prowadzi rozmowy z serwisem Amazon Prime. Liberty chce aby internetowa usługa z transmisjami F1 TV Pro była obecna w tym serwisie w dziale Channels. Na świecie jest ponad 100 milionów abonentów serwisu Amazon Prime. Dodanie do oferty tego serwisu usługi F1 TV Pro znacząco zwiększy jej dostępność oraz możliwość pozyskiwania nowych klientów.
W serwisie Amazon Prime są dostępne inne internetowe usługi w dziale Prime Video Channels np. HBO czy Eurosport Player. Abonenci Prime Video mogą je kupować poprzez tę platformę. Nie znajdują się one w podstawowym pakiecie, trzeba wykupić je osobno. Można to porównać do zakupu różnych pakietów w telewizji kablowej czy satelitarnej.
Jeżeli Liberty Media porozumie się z Amazonem, to internetowa usługa z transmisjami F1 TV Pro pojawi się w Prime Video w krajach, w których Liberty ma kontrolę nad internetowymi prawami do transmisji. Pokrywa się to z obszarami gdzie w tej chwili F1 TV Pro jest dostępna. Amazon zabiega o dodatkowe usługi do serwisu Prime, bo to zwiększa zaangażowanie ich abonentów oraz zmniejsza liczbę odejść. Osoby mające wykupiony dostęp do Amazon Prime mogą wykupić tam dodatkowe usługi i korzystać z nich korzystając ze znanego sobie interfejsu na tych samych urządzeniach co z Prime.
Serwis Amazon Prime działa w Polsce od pewnego czasu. Dlatego jeśli dojdzie do zapowiadanej umowy, to osoby będące jego abonentami będą mogły w niej wykupić F1 TV Pro.
Formuła 1 podpisała umowę z Amazon Web Services
W ubiegłym tygodniu Formuła 1 poinformowała o zawarciu umowy z Amazon Web Services (AWS) – Źródło. AWS to usługa chmury obliczeniowej należąca do Amazona. Formuła 1 na mocy tej umowy przeniesie większość swojej infrastruktury z lokalnych centrów danych do chmury AWS. Jednocześnie zastosowane zostaną techniki uczenia maszynowego i analizy danych.
Jaki jest cel tych działań? Formuła 1 rozwija usługi internetowe dotyczące transmisji, jak również przechowywania wszystkich swoich danych. Skorzystanie z chmury przyśpieszy i ułatwi zarządzanie tymi danymi. Wykorzystają usługę AWS Elemental Media Services, aby poprawić wrażenia wizualne dla transmisji wideo. Wykorzystają Amazon SageMaker do przetworzenia danych z całej historii F1. Dzięki temu będzie można z nich łatwo wyciągać informacje na temat wydajności w wyścigach, różne statystyki czy też przewidywać przebieg wyścigów. Przykładowo na bieżąco będzie można obliczać odpowiedni moment na zmianę opon. F1 będzie mogła także na bieżąco przesyłać dane zbierane z czujników zamontowanych na samochodach do chmury. Da to możliwość dokładnej prezentacji osiągów danego kierowcy i sprawdzenia czy dany zawodnik jedzie na limicie.
Wszelkie dane będą dostępne dla kibiców poprzez transmisje telewizyjne oraz internetowe usługi. Podczas GP Austrii po raz pierwszy pojawiło się logo AWS przy grafice ekranowej pokazującej średnią prędkość pokonywania jednego z zakrętów. Skorzystanie z tych usług daje bardzo duże możliwości, które będą stopniowo wykorzystywane. Przejście do chmury powinno także poprawić jakość działania internetowych usług zapewniających transmisje z wyścigów.
W związku z coraz większą liczbą działań prowadzonych przez Liberty Media w Internecie postanowiłem utworzyć nową kategorię wpisów na blogu. W kategorii – Internet, znajdziecie wszystkie wpisy których głównym tematem jest Internet. Dotyczy to zarówno internetowych transmisji, typowań wyników, dodatkowych usług czy działań w mediach społecznościowych.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: