Na rynku zadebiutował oficjalny magazyn Formuły 1 pt. „Formula 1 Magazine”, który będzie się ukazywał co miesiąc w wersji papierowej.
Zapowiedź Formula 1 Magazine – za komunikatem prasowym
Formuła 1® ogłosiła dzisiaj premierę Oficjalnego Magazynu Formuły 1, zupełnie nowego tytułu lifestylowego, który będzie służył namiętnej, globalnej publiczności. Każdego miesiąca magazyn będzie oferował bezkonkurencyjny dostęp do bohaterów tego sportu, z pogłębionymi wywiadami, ekskluzywnymi artykułami, silnymi opiniami i inteligentnymi podsumowaniami. W magazynie znajdą się również zachwycające zdjęcia, które podsumują najbardziej olśniewający sport na świecie.
Magazyn będzie przewodnikiem po tym, co dzieje się w świecie Formuły 1, obejmując całe spektrum tego sportu: od globalnej perspektywy aż do zarówno kanapowych kibiców, jak i kibiców jeżdżących na tory. Przystępny dla wszystkich grup wiekowych, zarówno nowicjuszy, jak i ekspertów, magazyn zapewni wgląd w wyścigi przed i po ich zakończeniu, jednocześnie świętując wspaniałą 70-letnią historię tego sportu i patrząc w ekscytującą przyszłość w świecie Esportu.
„Nie możemy się doczekać rozpoczęcia nowego sezonu, a pierwszy numer nowego oficjalnego magazynu Formuły 1 będzie doskonałym przewodnikiem po kolejnym wspaniałym roku wyścigów„, powiedział redaktor James Roberts, który pracuje przy Formule 1 od 2004 roku i był redaktorem naczelnym F1 Racing przez ostatnie 12 lat. „Ten nowy miesięcznik stanie się lekturą obowiązkową dla każdego zapalonego fana Formuły 1” dodał.
Oficjalny Magazyn „Formula 1 Magazine” jest licencjonowany przez Formułę 1, a jego pierwszy numer jest dostępny w sklepach w Wielkiej Brytanii oraz na całym świecie w Internecie od 4 marca 2020 roku.
Cena na okładce pierwszego numeru to 5,99 funtów. W przypadku zamówienia do Polski w serwisie newsstand.co.uk cena jednego numeru z przesyłką to 7,68 funtów, a rocznej prenumeraty 82,6 funta.
Co w pierwszym numerze Formula 1 Magazine? – za komunikatem prasowym
W pierwszym numerze nowego magazynu o F1 znajdziemy zapowiedź sezonu 2020 wraz z informacjami o każdym zespole, kierowcy i torze. Czytelnicy będą mogli zagłębić się w myśli kierowcy zespołu€ Haas F1 Team Kevina Magnussena w jego nowej comiesięcznej rubryce, a także przeczytać artykuły najlepszych dziennikarzy w tym sporcie. W pierwszym numerze 1 znajduje się również ekskluzywny wywiad z Rossem Brawnem, dyrektorem zarządzającym Formuły 1 ds. sportów motorowych, natomiast dyrektor techniczny F1 Pat Symonds odpowiada na pytania fanów dotyczące techniki.
W numerze również Rebecca Clancy, korespondentka The Times, analizuje relacje pomiędzy kierowcami Ferrari Sebastianem Vettelem i Charlesem Leclerciem, Giles Richards z The Guardian zastanawia się nad potencjalnym rekordowym sezonem Lewisa Hamiltona, a Oliver Owen, były zastępca redaktora naczelnego działu sportowego w The Observer, wyjaśnia, jak zespoły pakują swoje samochody na trwającą 10 500 mil podróż na pierwszy wyścig sezonu. Uznany dziennikarz Luis Vasconcelos przeprowadza również wywiady z Robertem Kubicą, który wyjaśnia, dlaczego pozostaje w Formule 1 oraz najnowszym debiutantem F1, Nicholasem Latifim, który dzieli się swoimi przemyśleniami na temat nadchodzącego sezonu.
To nie wszystko, bo w numerze znajdą się raporty ze wszystkich prezentacji nowych samochodów największych zespołów, a także z testów gdzie te samochody wyjechały po raz pierwszy na tor. Będzie także okazja, aby spojrzeć w przyszłość na wyścigi otwierające w Australii i Bahrajnie.
Podsumowanie
Debiut tego magazynu na rynku tłumaczy dlaczego istniejący od wielu lat miesięcznik F1 Racing musiał zmienić nazwę na GP Racing. Po prostu Formuła 1 przygotowała własny papierowy miesięcznik. Pierwszy numer GP Racing pojawił się w ostatnich dniach w Wielkiej Brytanii. Ten numer w polskiej edycji już pod nową nazwą pojawi się w sprzedaży w połowie marca.
Jak udało mi się zauważyć, Formula 1 Magazine będzie wydawane przez firmę Lifestyle Media House Ltd. Ta firma pod koniec 2019 roku przejęła prawa do F1 Racing od Autosport Media UK (Motorsport Network). Wygląda na to, że Lifestyle Media House Ltd przejęło prawa do F1 Racing, ale będzie wydawać bliżniaczy magazyn pod nazwą „Formula 1 Magazine”. Jednocześnie dotychczasowy wydawca F1 Racing musiał zmienić nazwę na GP Racing. Te dwa magazyny będą ze sobą konkurować.
Jestem zaskoczony, że Liberty Media stawia na tego typu magazyn w sytuacji, gdy rynek prasowy radzi sobie coraz gorzej, a w Wielkiej Brytanii papierowe czasopisma o F1 i sportach motorowych są w sporym kryzysie. Moim zdaniem jest to odważna i ryzykowna decyzja.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: