Prima Aprilis tradycyjnie w świecie Formuły 1 przyniósł wiele zaskakujących informacji, ale nie wszystkie z nich były całkowicie wymyślone. Sam też w mediach społecznościowych trochę przesadziłem z liczbą postów, ale nie wszystkie z nich były zmyślone.
W tym tekście znajduje się sporo wklejonych postów z Twittera, więc proces ładowania całej strony jest dłuższy niż zwykle. Mogą także wystąpić problemy z wyświetleniem wszystkiego szczególnie jak przeglądacie na telefonach.
Optymistyczne zapowiedzi szefa Rich Energy
William Storey szef firmy Rich Energy powiedział dla Bild am Sonntag, że jego celem w Formule 1 jest zdobycie mistrzostwa świata. Chce także pokonać zespoły Red Bulla „Nie tylko na torze. Chcemy, aby supermarkety sprzedawały nasz produkt, a nie ich„. Wypowiedzi Williama Storeya nie są zmyślone. Faktycznie powiedział, że chce aby wspierany przez niego zespół zdobył mistrzostwo świata w przyszłości. Jeśli chodzi o pokonanie Red Bulla, to chodziło mu o niemieckie supermarkety, bo tam trudno znaleźć puszki Rich Energy.
William Storey szef firmy Rich Energy powiedział dla Bild am Sonntag, że jego celem w Formule 1 jest zdobycie mistrzostwa świata. Chce także pokonać zespoły Red Bulla „Nie tylko na torze. Chcemy, aby supermarkety sprzedawały nasz produkt, a nie ich”. #F1PL
— Karol z CyrkF1 (@Karol_CyrkF1) 1 kwietnia 2019
Problemy techniczne Renault
Obaj kierowcy Renault niemal w tym samym momencie wycofali się z GP Bahrajnu 2019, ale nie przez niespodziewaną aktualizację Windowsa (parę osób się na to nabrało). Daniel Ricciardo miał usterkę MGU-K, a Nico Hulkenberg innego elementu silnika, którego zespół oficjalnie nie zdradził. To bardzo słaby początek sezonu dla Renault, bo ich jednostka napędowa jest bardzo awaryjna.
Oba bolidy Renault wycofały się wczoraj niemal jednocześnie z wyścigu, bo włączyła się zaplanowana aktualizacja Windowsa. Renault jest sponsorowane przez Microsoft, dlatego te problemy nie dotyczyły także McLarena. #f1pl pic.twitter.com/y5WXpKntAP
— Karol z CyrkF1 (@Karol CyrkF1) 1 kwietnia 2019
Wypowiedź Fernando Alonso
Fernando Alonso naprawdę powiedział telewizji Movistar, że nie żałuje odejścia z McLarena i Formuły 1, bo w tym roku ma przed sobą inne wyzwania. Moim zdaniem gdyby Alonso faktycznie chciał skupiać się tylko na innych wyzwaniach w tym sezonie, to nie brałby udziałów w testach F1, bo nic mu to nie da. W tym roku startuje w serii WEC oraz w wyścigu Indy500, a prawdopodobnie będą też inne ciekawe wyzwania. On bierze udział w testach F1 w Bahrajnie, bo moim zdaniem chce się przekonać jaki poziom faktycznie prezentuje McLaren MCL34. Jego odczucia po testach na pewno bardzo ważne w stosunku do ewentualnego powrotu do F1.
Fernando Alonso powiedział telewizji Movistar, że nie żałuje odejścia z McLarena i Formuły 1, bo w tym roku ma przed sobą inne wyzwania. Pewnie dlatego jako jedyny zawodnik-emeryt będzie testował w tym roku aktualny bolid F1. W końcu Formuła 1 go już nie interesuje. #F1PL
— Karol z CyrkF1 (@Karol_CyrkF1) 1 kwietnia 2019
Różnice w bolidach i paliwo w Williamsie
Informacja o różnym paliwie w Williamsie, to oczywiście mocno naciągany żart jednak różnice między bolidami w tym zespole to fakt, bo mówią o tym obaj kierowcy. Zespół musi dojść do tego co jest faktyczną przyczyną. Ja widzę dwie możliwości. Pierwsza to jakieś niewielkie uszkodzenie w podwoziu, które wpływa na pracę całej konstrukcji. To jest jednak mało prawdopodobne, bo podwozie przeszło wszelkie testy po zbudowaniu, a potem nie było dużej kraksy. Bardziej prawdopodobny moim zdaniem jest scenariusz w którym pewne elementy bolidu zostały wytworzone w zbyt niskiej jakości z powodu pośpiechu. Z tego powodu bolidy nie pracują tak jak powinny. Podczas testów w Bahrajnie jednym bolidzie będą jeździć obaj kierowcy, więc powinno udać się zlokalizować ewentualne problemy.
Różnica między bolidami Kubicy i Russella została wyjaśniona. Mechanicy Williamsa omyłkowo nalewali do bolidu Kubicy benzynę 95, a do Russella 98. Przy następnej wizycie na stacji Orlenu będą uważniej patrzeć na napisy na dystrybutorach. #F1PL
— Karol z CyrkF1 (@Karol_CyrkF1) 1 kwietnia 2019
Torebka foliowa i Valtteri Bottas
Fiński kierowca Mercedesa faktycznie miał problemy w wyścigu, bo torebka foliowa przyczepiła mu się do przedniego skrzydła. To na pewno pogorszyło prowadzenie się samochodu, ale nie było główną przyczyną słabszej formy Fina. On tracił czas od pierwszych okrążeń, a wtedy tej torebki nie było. Dla bolidu F1 tego typu przedmioty są bardzo niebezpieczne, bo gdyby zablokowany został wlot do hamulca, to kierowca musiałby zjechać do boksu.
Valtteri Bottas powiedział, że jego tempo przez część #BahrainGP było słabsze z uwagi na plastikową torebkę, która utknęła w jego przednim skrzydle. #F1PL
— Karol z CyrkF1 (@Karol_CyrkF1) 1 kwietnia 2019
Ferrari nie zmienia nazwy
Ferrari w tym sezonie lubi zmieniać oficjalne nazwy, ale nie będzie takiej zmiany na GP Chin. A już nie na pewno nie na taką jaką wymyśliłem. Zmieniają nazwę tylko wtedy, gdy w danym kraju ukryta reklama wyrobów tytoniowych jest niemile widziana.
Ferrari ponownie zmienia swoja oficjalną nazwę. Podczas GP Chin zamiast „Mission winnow Scuderia Ferrrari” będzie „We will definitely win the next race Scuderia Ferrari”. Poprzednia nazwa była nieprecyzyjna. #F1PL
— Karol z CyrkF1 (@Karol_CyrkF1) 1 kwietnia 2019
Polecenie zespołowe w Ferrari
To nie jest żart, bo Charles Leclerc faktycznie dostał polecenie zespołowe w trakcie wyścigu, którego nie posłuchał. Było to w pierwszej fazie zawodów, gdy dogonił Vettela. Powiedział przez radio, że jest szybszy i dostał w odpowiedzi polecenie utrzymania pozycji przez dwa okrążenia (Ferrari chciało poczekać do pit-stopów). Leclerc tego polecenia nie posłuchał i na kolejnym okrążeniu wyprzedził Vettela. Kluczowy moment z tą wymianą zdań jest na poniższym nagraniu.
Leclerc ignoring team orders and overtaking Vettel. Love that. #BahrainGP pic.twitter.com/bLZJCSyZje
— ✨ (@krasotav) 1 kwietnia 2019
Inne ciekawe informacje
Z ciekawszych informacji jakie pojawiły się na różnych stronach. Bardzo podobał mi się news serwisu f1i.com, że koncern Red Bull kupił Rich Energy i będą mieli trzy zespoły w F1. BBC informowało, że Formuła 1 od 2024 roku będzie ekologiczna, bo będą stosowane zamiast obecnych silników małe reaktory nuklearne w nowej, bez emisyjnej technologii. Nico Rosberg w swoim nowym vlogu zapowiedział powrót do F1 w 2020 roku. Zespół Ferrari zapowiedział, że Jean Alesi weźmie udział w tym tygodniu w testach zamiast Sebastiana Vettela. Mercedes poinformował, że Paul Ripke (fotograf) został zatrudniony w roli specjalnego doradcy Toto Wolffa. Claire Williams była zwalniana ze swojej posady w kilku miejscach. Formuła 1 zapowiedziała nową serię wyścigową w której kierowcami będą psy (LINK). Portal WTF1.com poinformował, że w kwalifikacjach do GP Chin kierowcy będą startować bolidami z 1980 roku.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: