Mercedes po wyścigu Formuły 1 o GP Brazylii 2014 pobił kolejne historyczne rekordy w Formule 1. Jeśli podtrzymają dominację w ostatnim wyścigu sezonu, to rekordy te będą na tak wysokim poziomie, że tylko kolejne rozszerzenie kalendarza umożliwi w przyszłości komuś ich pobicie. Ich kierowcy zapewnili sobie kolejne trofea, ale o to najważniejsze wciąż walczą. A więc znowu tradycje statystyczne podsumowanie wyścigu zdominują informacje o Mercedesie i ich kierowcach.
Rekordy Mercedesa.
Przed GP USA zamieściłem wpis z listą rekordów wszech-czasów jakie może pobić w tym roku Mercedesa. Kolejne dwa wyścigi z ich kompletną dominacją spowodowały, że kilka z nich już pobili lub wyrównali.
Mercedes poprawił rekord zdobyczy punktowej w jednym sezonie Red Bulla z 2011 roku. Mercedes ma na koncie 651 punktów w tym sezonie, o jeden więcej od rekordu. Z możliwością zdobycia jeszcze 86 punktów. Oczywiście ten rekord obowiązuje od 2010 roku i zmiany punktacji.
Mercedes zdobył na Interlagos 11 dublet w sezonie. Są już samodzielnym rekordzistą w tym zestawieniu, o jeden wyprzedzają McLarena z 1988 roku. Wtedy było 16 wyścigów.
Mercedes wygrał już 15 razy w tym sezonie. Wyrównali tym samym ten rekord. Również 15 zwycięstw w jednym sezonie zanotował McLaren (przy 16 wyścigach w sezonie 1988) oraz Ferrari w sezonach 2002 (17 wyścigów) i 2004 (18 wyścigów). Mercedes ma szansę pobić ten rekord. Chociaż procentowo i tak nie będą najlepsi.
Mercedes zdobył w tym roku 17 Pole Position. Brakuje im jednego wyrównania rekordu Red Bulla z 2011 roku. W 2011 i 2014 było tyle samo, bo 19 wyścigów.
Kierowcy Mercedesa stali 30 razy na podium w sezonie 2014. To rekord. Dotychczasowym rekordzistą było Ferrari z 29 miejscami na podium w 2004 roku.
Kierowcy Mercedesa 11 razy startowali de dwójkę z pierwszego rzędu w tym sezonie. Brakuje im tylko jednego takiego osiągnięcia, aby wyrównać rekord McLarena.
Kierowcy Mercedesa 28 razy startowali do wyścigu z dwóch pierwszych pól startowych. Wyrównali tym samym rekord Williamsa z 1993 roku.
Statystyka dotycząca kierowców
Nico Rosberg zdobył 10 Pole Position w sezonie. Tym samym zapewnił sobie zdobycie wprowadzonego w tym roku trofeum – Pole Position Trophy.
Lewis Hamilton zanotował 7 najszybsze okrążenie w wyścigu w sezonie 2014. Zapewnił sobie tym samym trofeum za największą liczbę ustanowionych najszybszych okrążeń w sezonie 2014, czyliDHL Fastest Lap Award. Trofeum wprowadzone w 2007 roku dotychczas zdobywali wyłącznie kierowcy Ferrari lub Red Bulla.
Nico Rosberg wygrał wyścig Formuły 1 po raz 8 w karierze. Tym samym Niemcy mają na koncie 150 zwycięstw w F1. Zdobyli je w decydowanej większości Michael Schumacher i Sebastian Vettel. Lepsi są tylko Brytyjczycy – 236 zwycięstw.
Lewis Hamilton zapewnił drugim miejscem na Interlagos, 600 podium dla kierowcy z Wielkiej Brytanii.
Felipe Massa w barwach Williamsa ukończył wyścig na najniższym stopniu podium. Podobnie, jak Juan Pablo Montoy’a w 2004 roku. W dziewięciu wyścigach w Brazylii pomiędzy tymi dwoma podiami, kierowcy Williamsa zdobyli na Interlagos łącznie zaledwie 9 punktów.
Co ciekawe zarówno Felipe Massa (6 lat temu), Jenson Button (2 lata temu) i Sebastian Vettel (rok temu) zanotowali a Interlagos swoje ostatnie zwycięstwa w F1.
Zarówno Lewis Hamilton, jak i Fernando Alonso nigdy nie wygrali w Brazylii na torze Interlagos. Mimo, że zawsze byli w czołówce, ale czegoś brakowało. Alonso zanotował w tym roku swój najgorszy wynik – szóste miejsce – gdy dojeżdżał do mety. Ma na Interlagos aż 8 podiów. Żaden kierowca nie ma na swoim koncie tylu podiów na jednym torze bez zwycięstwa.
Daniel Ricciardo nie ukończył wyścigu i tym samym przerwał passą 15 kolejnych wyścigów ze zdobyczą punktową.
Kimi Raikkonen wyrównał swój najgorszy wynik w kwalifikacjach na Interlagos. Z 10 miejsca startował tu w swoim debiutanckim sezonie w Sauberze.
Zespoły
Mercedes po raz 10 z rzędu zdobył Pole Position. To piąty wynik w historii.
Silnik Mercedesa napędzał bolid zdobywający Pole Position w 18 kolejnym wyścigu. To drugi wynik w historii. Rekordzistą jest Renault – 24 wyścigi z z rzędu od GP Francji 1992 do GP Japonii 1993.
Red Bull zanotował najgorsze kwalifikacje na Interlagos od 2009 roku. Zawsze chociaż jeden ich kierowca startował z dwóch pierwszych rzędów w tym czasie.
Ferrari za to zanotowało najgorsze kwalifikacje na Interlagos od 1993 roku.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: