Zapraszam na wiele ciekawostek i statystyk dotyczących kierowców, zespołów, silników, czasów okrążeń oraz frekwencji na trybunach w podsumowaniu wyścigu F1 z cyklu “Garść statystyk po GP Kanady 2025″.
Osiągnięcia i rekordy kierowców, którzy finiszowali na podium
George Russell wygrał czwarty wyścig Formuły 1 w karierze.
Russell po raz drugi z rzędu wywalczył Pole Position do GP Kanady oraz łącznie po raz szósty w karierze.
Russell po raz pierwszy w tym sezonie oraz łącznie po raz dziewiąty w karierze wykręcił najszybsze okrążenie w wyścigu.
Russell po raz pierwszy w karierze wywalczył hat-trick: Pole Position, zwycięstwo oraz najszybsze okrążenie w wyścigu.
Russell zanotował 20. podium w karierze.
Russell po raz 16. w karierze ruszał do wyścigu z pierwszej linii.
Max Verstappen zanotował 117. podium w karierze.
Verstappen wszystkie swoje podia wywalczył w barwach Red Bulla. To znaczy, że wyszedł na samodzielne drugie miejsce w zestawieniu największej liczby podiów w barwach jednego zespołu – 117. Liderem jest Hamilton w Mercedesie – 153, a na trzecie miejsce spadł Schumacher w Ferrari – 116.
Verstappen zdobył punkty w 31. kolejnym wyścigu F1. To czwarta co do długości seria. Dwukrotnie lepszą serię miał Hamilton, a raz lepszą miał również Verstappen.
W aktualnej erze przepisów technicznych, która rozpoczęła się w 2022 roku, Max Verstappen zawsze ruszał do GP Kanady z pierwszej linii, trzykrotnie wygrywał wyścigi a raz był drugi.
Andrea Kimi Antonelli po raz pierwszy w karierze wywalczył podium w F1.
Antonelli został trzecim najmłodszym zdobywcą podium w F1. Dokonał tego w wieku 18 lat 9 miesięcy i 21 dni. Młodsi od niego byli tylko Max Verstappen (18 lat 7 miesięcy i 15 dni) i Lance Stroll (18 lat 7 miesięcy i 27 dni).
Osiągnięcia pozostałych kierowców
Oscar Piastri zakończył najlepszą w swojej karierze serię ośmiu kolejnych finiszów na podium.
Piastri dojechał do mety w 38. kolejnym wyścigu. Tylko dwukrotnie w historii F1 ktoś miał dłuższą serię.
Piastri to jedyny kierowca, który w tym roku w kwalifikacjach jest zawsze w TOP4.
Trzecie miejsce w kwalifikacjach i czwarte w wyścigu to najlepsze wyniki Piastriego w GP Kanady w karierze. Poprawił zeszłoroczne rekordy o jedną pozycję.
Charles Leclerc tylko dwukrotnie na sześć prób awansował do Q3 w kwalifikacjach w Kanadzie w karierze. Pod tym względem to dla niego bardzo pechowy tor. W 2025 roku był w Q3, ale popsuł swoje najlepsze okrążenie, co dało mu dopiero ósme miejsce.
Lewis Hamilton zanotował najgorszy start sezonu F1 w karierze, nie stał na podium w żadnych z dziesięciu pierwszych wyścigów.
Hamilton wyrównał najgorszą w swojej karierze serię 12. kolejnych wyścigów bez wizyty na podium.
Szóste miejsce Hamiltona w wyścigu, to jego najgorszy wynik w karierze w Kanadzie licząc te, w których dojechał do mety.
Hamilton zawsze awansuje do Q3 w kwalifikacjach na torze w Kanadzie (16/16). Zawsze jest w TOP5, poza sezonem 2024 gdy był siódmy.
Fernando Alonso zanotował najlepszy w tym roku wynik w wyścigu – siódme miejsce.
Alonso od zmiany reguł technicznych w 2022 roku w GP Kanady kwalifikuje się w TOP6, a w wyścigu zdobywa punkty.
Od 2008 roku Fernando Alonso zawsze pokonuje zespołowych partnerów w kwalifikacjach w Kanadzie. Ogółem w karierze przegrał na tym torze z zespołowymi partnerami w kwalifikacjach tylko dwa razy (na 20 startów) z Jarno Trullim i Lewisem Hamiltonem.
Alonso nie ukończył aż ośmiu z 20. wyścigów o GP Kanady do których wystartował. Na żadnym innym obiekcie nie ma tak pechowych wyników. Najczęściej powodem były awarie bolidów.
Alonso po raz czwarty z rzędu awansował do Q3 w kwalifikacjach.
Nico Hulkenberg punktował w drugim kolejnym wyścigu. Poprzednim kierowcą ekipy z Hinwil, który miał taką serię był. Valtteri Bottas w 2022 roku.
Esteban Ocon zawsze zdobywa punkty w GP Kanady – 6/6 okazji. Najlepszy wynik Francuza w Kanadzie to dwukrotnie szóste miejsce.
Carlos Sainz punktował po raz 150. w karierze.
Sainz po raz drugi z rzędu zakończył kwalifikacje już na Q1.
Yuki Tsunoda ma fatalne wyniki w Kanadzie, to jest chyba jego najgorszy tor w kalendarzu. Japończyk czterokrotnie startował, nigdy nie zdobył punktów, a w kwalifikacjach w Q3 był tylko raz w 2024 roku.
Tsunoda świętował setny weekend Formuły 1, ale GP Kanady było jego 97. wyścigiem, bo trzykrotnie z różnych powodów nie wystartował.
Franco Colapinto po raz pierwszy pokonał Pierre’a Gasly w kwalifikacjach odkąd są zespołowymi partnerami.
Colapinto zajął 12. miejsce w kwalifikacjach – najlepsze w sezonie.
Pierre Gasly po raz pierwszy w tym roku zajął ostatnie miejsce w kwalifikacjach.
Lance Stroll po raz pierwszy dojechał do mety i nie zdobył punktów w domowym GP Kanady.
Lando Norris nie dojechał do mety, ale został sklasyfikowany. Poprzedni raz taki występ przytrafił mu się w GP Austrii 2024. Poprzednim wyścigiem, gdzie Norris nie został sklasyfikowanym było GP Las Vegas 2023, gdy miał kraksę na początku.
Alex Albon tylko raz na pięć startów punktował w GP Kanady, ma za to trzy nieukończone wyścigi.
Albon po raz trzeci z rzędu zajął dziesiąte miejsce w kwalifikacjach w Kanadzie.
Statystyki dotyczące zespołów i silników
Mercedes zanotował 130. zwycięstwo w Formule 1 w tym piąte w w GP Kanady.
Mercedes zanotował 142. Pole Position w Formule 1 w tym szóste w GP Kanady.
Zespół Mercedes od 2013 roku zdobywa minimum jedno podium w Kanadzie. To łącznie 14 miejsc na podium w 11. kolejnych wyścigach o GP Kanady.
Antonelli to 11. kierowca Mercedesa, który wywalczył podium w F1.
Red Bull zdobył punkty w 77. kolejnym wyścigu. To drugi wynik w historii, rekordem jest seria 81. kolejnych wyścigów z punktami zespołu Ferrari.
Po raz pierwszy w tym sezonie żaden kierowca McLarena nie stał na podium. To równocześnie oznacza, że seria dziewięciu kolejnych miejsc na podium Lewisa Hamiltona w 2007 roku pozostaje rekordową serią w historii tej ekipy. Piastri w tym sezonie wywalczył podia w ośmiu kolejnych wyścigach.
Piąte miejsce Hamiltona to najlepszy wynik zespołu Ferrari w kwalifikacjach w Kanadzie od trzeciej pozycji Sainza w 2022 roku.
Haas wystartował w 200. wyścigu w Formule 1.
Ocon wywalczył w GP Kanady 2025 dwa punkty dla Haasa, czyli więcej niż łącznie ten zespół ugrał w Kanadzie w siedmiu poprzednich startach. Mieli do tej pory zaledwie jeden punkt w 2017 roku.
Haas i Minardi to dwa zespoły, który wystartowały w co najmniej 200. wyścigach F1 i nie wywalczyły żadnego podium.
Zespół Alpine wystartował w setnym wyścigu F1.
Pozostałe ciekawostki statystyczne po GP Kanady 2025
GP Kanady 2025 było 44. wyścigiem F1 na Circuit Gilles Villeneuve w Montrealu w historii. Formuła 1 częściej ścigała się tylko na czterech europejskich obiektach: Monza (74), Monako (71), Silverstone (59) i Spa-Francorchamps (57).
Schumacher, Hamilton i Verstappen mogą się pochwalić trzema zwycięstwami z rzędu w GP Kanady. Verstappen miał szansę w 2025 roku zostać samodzielnym liderem, ale mu się to nie udało.
Po raz trzeci w historii wyścig w Kanadzie zakończył się podczas neutralizacji.
McLaren i Mercedes to jedyne zespoły, które w tym roku wywalczyły podwójne podium.
Poprzednim Włochem, który wywalczył podium w F1 był Jarno Trulli w GP Japonii 2009.
Pięciu różnych kierowców prowadziło w wyścigu przez minimum jedno okrążenie w GP Kanady 2025.
Było zaledwie 0,841 sekundy różnicy w Q1 między najszybszym a najwolniejszym zawodnikiem.
Na 30. możliwych do zdobycia w tym roku miejsc na podium: 16 wywalczył zespół McLaren, 6 Mercedes, 5 Red Bull oraz 3 Ferrari.
Czasy okrążeń, prędkość maksymalna i pit stopy w GP Kanady 2025
George Russell wygrał kwalifikacje do GP Kanady 2025 z czasem 1:10,899. Wynik kierowcy Mercedesa był o 0,659 sekundy słabszy od kwalifikacyjnego rekordu toru imienia Gillesa Villeneuve’a w Montrealu, który od 2019 roku należy do Sebastiana Vettela – 1:10,240.
George Russell przejechał najszybsze okrążenie podczas wyścigu. Brytyjczyk na 63. okrążeniu wykręcił czas 1:14,119. Jest to wynik o 1,041 sekundy gorszy niż oficjalny rekord toru imienia Gillesa Villeneuve’a w Montrealu ustanowiony w 2019 roku przez Valtteriego Bottasa – 1:13,078.
Największą prędkość maksymalną podczas wyścigu osiągnął Gabriel Bortoleto. Brazylijczyk w punkcie pomiaru prędkości maksymalnej odnotował 344,4 km/h. W 2024 roku maksymalna prędkość w wyścigu F1 na torze w Montrealu była wyższa – 347,4 km/h Kevina Magnussena.
Najszybszy pit stop podczas GP Kanady 2025 wykonali mechanicy ekipy Ferrari. Na 45. okrążeniu wymienili komplet kół w bolidzie Lewisa Hamiltona w 2,08 sekundy. Rekordem tego sezonu pozostaje ustanowiony dwukrotnie przez Ferrari w GP Arabii Saudyjskiej i GP Monako pit stop w czasie 2,00 sekundy.
Frekwencja na GP Kanady 2025
Formuła 1 w trakcie transmisji podała, że weekendowa frekwencja na GP Kanady 2025 wyniosła 352 000 kibiców. Jest to nowy rekord dla tych zawodów, poprawiono wynik ustanowiony w 2024 roku o 2 000 kibiców. Na zawody F1 w Montrealu zawsze przychodziło dużo kibiców, około 100 000 i więcej podczas niedzielnych wyścigów. Nie da się niestety obiektywnie porównać historycznych danych o frekwencji w Kanadzie, bo tamtejszy promotor rzadko podawał wiarygodne liczby, zdarzało mu się je mocno zawyżać. Od kilku lat dostajemy konkrety, więc możemy to w ten sposób porównywać, ale wciąż nie podają np. danych z rozbiciem na pojedyncze dni.
Weekendowa frekwencja podczas ostatnich wizyt F1 w Kanadzie:
2019 – 307 000 kibiców
2022 – 338 000 kibiców
2023 – 345 000 kibiców
2024 – 350 000 kibiców
2025 – 352 000 kibiców.
Statystyczne podsumowania poprzednich wyścigów Formuły 1 i nie tylko znajdziecie pod tagiem Statystyki.



Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: