Zapraszam na wiele ciekawostek i statystyk dotyczących kierowców, zespołów, silników, czasów okrążeń oraz frekwencji na trybunach w podsumowaniu wyścigu F1 z cyklu “Garść statystyk po GP Meksyku 2025″.
Osiągnięcia i rekordy kierowców, którzy finiszowali na podium
Lando Norris wygrał szósty wyścig w tym sezonie oraz łącznie 10. w karierze.
Norris każdy wyścig wygrał na innym torze, poza nim tylko Michael Schumacher wygrał dziesięć pierwszych wyścigów w F1 na różnych torach.
Norris po raz piąty w tym sezonie oraz łącznie po raz 14. w karierze wywalczył Pole Position.
Norris każde swoje Pole Position wywalczył na innym torze.
Norris po raz czwarty w tym roku wygrał wyścig F1 po starcie z Pole Position.
Norris po raz trzeci w karierze prowadził przez wszystkie okrążenia w wyścigu.
Norrisowi zabrakło tylko najszybszego okrążenia, aby po raz pierwszy w karierze wywalczyć statystyczny wielki szlem. Po raz drugi w karierze był w takiej sytuacji, także w GP Singapuru 2024 zabrakło mu najszybszego okrążenia.
Norris zanotował 42. podium w karierze.
Norris wywalczył w tym sezonie 16 miejsc na podium. To najlepszy wynik jakiegokolwiek kierowcy McLarena w historii.
Norris został sklasyfikowany w 45. kolejnym wyścigu (aby zostać sklasyfikowanym należy przejechać 90% dystansu wyścigu, nie trzeba dojechać do mety). Lepszy od niego jest tylko Hamilton, który w latach 2018 – 2020 był sklasyfikowany w 48 kolejnych wyścigach.
Norris wyprzedził drugiego kierowcę na mecie wyścigu o 30,324 sekundy. To największa przewaga w tym roku. Poprzednim zwycięzcą, który miał większą przewagę był Verstappen w GP Węgier 2023 – 33,731 sekundy.
Norris wrócił na prowadzenie w klasyfikacji generalnej po pół roku.
Charles Leclerc zanotował 50. podium w karierze.
Leclerc trzeci rok z rzędu finiszował na podium w Meksyku.
Max Verstappen zanotował 123. podium w karierze, poprawił w ten sposób wynik Sebastiana Vettela i awansował na samodzielne trzecie miejsce w historycznym rankingu. Prowadzi Hamilton, który ma na swoim koncie 202 miejsca na podium, a drugi jest Schumacher, który ma 155 podiów.
Po przerwie wakacyjnej Verstappen każdy wyścig kończy na podium.
Verstappen po raz pierwszy w karierze stanął na podium w GP Meksyku i nie wygrał wyścigu. Holender ma na tym torze pięć zwycięstw i jedno trzecie miejsce.
Piąte miejsce Verstappena w kwalifikacjach to jego najsłabszy występ w Meksyku w barwach Red Bulla. W 2015 roku w Toro Rosso był ósmy.
Osiągnięcia pozostałych kierowców
Oliver Bearman zanotował najlepszy wynik w wyścigu w karierze – czwarte miejsce.
Bearman wyrównał najlepszy wynik w historii zespołu Haas w F1. Czwarte miejsce wcześniej wywalczył Romain Grosjean w GP Austrii 2018. Haas to jedyny zespół w aktualnej stawce F1, który nigdy nie zdobył podium.
Piąte miejsce w wyścigu to najlepszy występ Oscara Piastriego w GP Meksyku w karierze.
Po raz pierwszy w tym roku Piastri nie finiszował na podium w czterech kolejnych wyścigach.
Piastri nigdy nie zakwalifikował się do GP Meksyku w TOP6, ani nie ukończył wyścigu w TOP4.
Kimi Antonelli po raz pierwszy w karierze ukończył wyścig F1 na wyższej pozycji niż George Russell.
George Russell po raz drugi w GP Meksyku, a także po raz trzeci w tym sezonie oraz łącznie 11. w karierze wykręcił najszybsze okrążenie w wyścigu F1.
Russell w barwach Mercedesa kończy zawsze wyścigi w Meksyku na pozycjach w TOP7, ale poza podium.
Russell ukończył wszystkie tegoroczne wyścigi, nie punktował tylko w GP Monako, gdzie zajął 11. miejsce.
Lewis Hamilton wszystkie sesje kwalifikacyjne na torze Autodromo Hermanos Rodriguez w Meksyku ukończył w TOP6, a wyścigi w TOP9. Brytyjczyk wywalczył sześć miejsc na podium w dziesięciu startach.
Hamilton po raz pierwszy w barwach Ferrari zajął w kwalifikacjach miejsce w TOP3.
Hamilton i Verstappen mają na swoim koncie po dziesięć startów w GP Meksyku od 2015 roku. Obaj zawsze awansują do Q3 w kwalifikacjach i zawsze finiszują w wyścigach w punktach.
Yuki Tsunoda pięciokrotnie startował w wyścigu F1 w Meksyku i ani razu nie zdobył punktów. W latach 2021 – 2024 zawsze był zamieszany w kraksy. W 2025 roku uniknął zderzenia z rywalami, ale za to miał mocno popsuty pit stop, stracił wtedy blisko 10 sekund.
Lance Stroll zdobył punkty w swojej pierwszej wizycie w Meksyku w 2017 roku, a w siedmiu kolejnych wizytach nie udało mu się to już ani razu.
Stroll nigdy nie awansował do Q3 w kwalifikacjach w Meksyku, mimo ośmiu okazji.
Carlos Sainz w Meksyku punktował tylko cztery razy na dziesięć okazji. Zawsze zdobywał punkty w barwach Ferrari (4/4 okazje), a w barwach innych ekip nigdy.
Fernando Alonso tylko jeden raz (w 2022 roku) awansował do Q3 w kwalifikacjach w Meksyku i zajął w nich dziewiąte miejsce. Hiszpan tylko dwukrotnie punktował w wyścigach na tym torze, a sześciokrotnie (głównie z powodów awarii) nie dojeżdżał do mety. Na żadnym innym torze obecnym długo w kalendarzu F1 nie ma tak słabych wyników.
Nico Hulkenberg z powodu awarii wycofał się z wyścigu, a więc zanotował po raz pierwszy w tym sezonie DNF. Niemiec w tym roku był także zdyskwalifikowany z GP Bahrajnu – DSQ, a także w ogóle nie wystartował do GP Włoch – DNS.
Statystyki dotyczące zespołów i silników
McLaren zanotował 202. zwycięstwo w Formule 1, w tym czwarte w GP Meksyku.
Poprzednim kierowcą McLarena, który wygrał GP Meksyku był Senna w 1989 roku.
McLaren zanotował 174. Pole Position w Formule 1, w tym czwarte do GP Meksyku.
Norris wywalczył Pole Position dla McLarena w Meksyku po 35 latach przerwy, w 1990 roku najszybszy w kwalifikacjach był Gerhard Berger.
McLaren zanotował najlepsze zespołowe kwalifikacje w Meksyku od 1992 roku
McLaren wywalczył w tym roku 30 miejsc na podium. Poprawili własny rekord. Najlepszym wynikiem w historii F1 są 33 miejsca na podium Mercedesa w 2016 roku.
McLaren w latach 2015 – 2023 w ośmiu wyścigach w Meksyku zdobył łącznie zaledwie 28 punktów. W 2024 roku zdobyli 22 punkty, a w 2025 roku aż 35 punktów.
McLaren czwarty rok z rzędu miał obu kierowców w punktach w Meksyku.
Kierowcy Ferrari wywalczyli 4/10 Pole Position na torze w Meksyku od momentu jego powrotu do kalendarza w 2015 roku, ale tylko raz udało im się wygrać wyścig.
Red Bull zanotował najsłabsze kwalifikacje w Meksyku w swojej historii, wcześniej zawsze mieli minimum jeden samochód w dwóch pierwszych rzędach na starcie.
Zespół Haas zanotował zdecydowanie najlepszy wyścig w Meksyku w swojej historii.
Kierowcy Haasa awansowali do Q3 w kwalifikacjach w Meksyku tylko trzy razy: dwukrotnie w 2024 roku i raz w 2025.
Mercedes zanotował najgorszy występ w GP Meksyku w swojej historii. Po raz pierwszy żaden ich kierowca nie zajął miejsca w TOP5.
Mercedes ma zawsze dwóch kierowców w Q3 w kwalifikacjach w Meksyku jako jedyny zespół w Formule 1: 20/20 okazji.
Zawodnicy Astona Martina nigdy nie awansowali do Q3 w kwalifikacjach w Meksyku. Jedynym kierowcą tej ekipy, który zdobył punkty w tym wyścigu był Vettel w 2021 roku, który zajął siódmą pozycję.
Siódme miejsce Sainza w kwalifikacjach to najlepszy wynik zespołu Williamsa w GP Meksyku od 2015 roku, gdy Bottas był szósty a Massa siódmy.
Zespół Alpine w 2025 roku po raz pierwszy nie zdobył punktów w GP Meksyku. Zanotowali również najsłabszy wynik w kwalifikacjach – po raz pierwszy obaj kierowcy odpadli w Q1.
Pozostałe ciekawostki statystyczne po GP Meksyku 2025
Odbyło się łącznie 25. wyścigów Formuły 1 na torze Autódromo Hermanos Rodríguez w latach 1963 – 2025.
W dziesięciu wyścigach o GP Meksyku od momentu powrotu tych zawodów do F1 w 2015 roku, aż sześciokrotnie jeden zespół zajmował cały pierwszy rząd.
Jedynym kierowcą, który zdobył dwa Pole Position w Meksyku od powrotu tego toru do kalendarza jest Charles Leclerc. Ośmiu innych ma po jednym PP.
Po raz szósty z rzędu wyścig F1 wygrał kierowca ruszający z Pole Position.
Nie ma kierowcy, który przejechał komplet okrążeń w wyścigach w tym roku. Russell dojechał do mety w każdym wyścigu, ale w Monako został dwukrotnie zdublowany, więc brakuje mu dwóch okrążeń.
Verstappen ma najwięcej Pole Position w tym sezonie – siedem.
Verstappen i Alonso są niepokonani w wewnętrznych pojedynkach kwalifikacyjnych w tym sezonie.
Najwięcej razy w tym roku w Q1 w kwalifikacjach odpadał Lance Stroll – 14 razy.
Na 60 możliwych do zdobycia w tym roku miejsc na podium: 30 wywalczył zespół McLaren, 11 Red Bull, 9 Mercedes, 7 Ferrari oraz 1 Kick Sauber, Racing Bulls i Williams.
Czasy okrążeń, prędkość maksymalna i pit stopy w GP Meksyku 2025
Lando Norris wygrał kwalifikacje do GP Meksyku 2025 z czasem 1:15,586. Wynik kierowcy McLarena jest o 0,360 sekundy lepszy niż rok temu, gdy najlepszy był Carlos Sainz – 1:15,946. Kwalifikacyjnym rekordem toru Autodromo Hermanos Rodriguez pozostaje wynik Valtteriego Bottasa z 2019 roku – 1:14,758.
George Russell wykręcił najszybsze okrążenie podczas GP Meksyku 2025. Brytyjczyk na 50. kółku wyścigu osiągnął czas 1:20,052. Jest to wynik o blisko dwie sekundy gorszy niż rok temu, gdy Charles Leclerc osiągnął czas – 1:18,336 (zmienił w tym celu opony na ostatnie okrążenie). Oficjalnym rekordem toru Autodromo Hermanos Rodriguez pozostaje wynik Valtteriego Bottasa z 2021 roku – 1:17,774.
Największą prędkość maksymalną podczas wyścigu osiągnął Oscar Piastri. Australijczyk w punkcie pomiaru prędkości maksymalnej odnotował 363,0 km/h. Jest to wynik od 0,5 km/h lepszy niż podczas poprzedniej wizyty F1 na tym torze w 2024 roku (również Piastri 362,5 km/h). W tym sezonie szybciej od Piastriego pojechał tylko Alex Albon w trakcie GP Włoch na torze Monza – 364,1 km/h. Jest szansa na poprawienie tego wyniku w GP Las Vegas.
Najszybszy pit stop podczas GP Meksyku 2025 wykonali mechanicy McLarena. Na 47. okrążeniu wymienili komplet kół w bolidzie Oscara Piastriego w 2,18 sekundy. Rekordem tego sezonu pozostaje wynik McLarena w GP Włoch – 1,91 sekundy. Rekordem w historii całej Formuły 1 pozostaje ustanowiony przez McLarena pit stop podczas GP Kataru 2023 – 1,80 sekundy.
Frekwencja na GP Meksyku 2025
W 2025 zanotowano świetną frekwencję w Meksyku, niewiele zabrakło do rekordowego poziomu z 2024 roku. Organizatorzy poinformowali, że w niedzielę na torze było 153 867 kibiców, a łącznie przez trzydniowy weekend 401 326 fanów. Tylko w 2024 roku frekwencja na GP Meksyku była większa (szczegóły w tabeli poniżej). Co istotne w tym sezonie w Formule 1 nie jeździ Sergio Perez, co nie odbiło się na danych o frekwencji. To była pierwsza sytuacja od powrotu tego wyścigu do kalendarza w 2015 roku, że w stawce nie było lokalnego kierowcy. Bilety na GP Meksyku zostały jednak w większości zakupione rok temu, gdy Perez jeszcze jeździł w Red Bullu. W ostatnich latach powiększono trybuny na torze w Meksyku, stąd obserwowany stopniowy wzrost frekwencji. Meksyk dodaje do weekendowej frekwencję na torze tylko trzy dni, a większość torów dodaje również wartości z czwartku.
Frekwencja na wyścigach F1 w Meksyku w latach 2015 – 2025
| Sezon | Piątek | Sobota | Niedziela | Weekend |
|---|---|---|---|---|
| 2015 | 89 365 | 111 964 | 134 845 | 336 174 |
| 2016 | 91 243 | 113 698 | 135 026 | 339 967 |
| 2017 | 88 118 | 113 068 | 135 857 | 337 043 |
| 2018 | 84 976 | 114 563 | 135 407 | 334 946 |
| 2019 | 92 342 | 114 917 | 138 435 | 345 694 |
| 2021 | 97 829 | 135 693 | 138 257 | 371 779 |
| 2022 | 108 981 | 140 987 | 145 934 | 395 902 |
| 2023 | 109 245 | 141 673 | 152 668 | 400 639* |
| 2024 | 107 865 | 142 951 | 154 142 | 404 958 |
| 2025 | 101 327 | 146 132 | 153 867 | 401 326 |
W tabeli jest gwiazdka przy sezonie 2023, bo wtedy organizatorzy podali dwie różne wartości weekendowe, podałem tę najbardziej prawdopodobną.
Statystyczne podsumowania poprzednich wyścigów Formuły 1 i nie tylko znajdziecie pod tagiem Statystyki.



Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: