Według niemieckiego Bilda, tor Sachsenring może zorganizować w 2017 roku wyścig o GP Niemiec Formuły 1. Do tego potrzebne byłyby jednak modernizacje na zapleczu toru.
Obecnie tor Sachsenring posiada drugą kategorię FIA, a więc nie może organizować GP Formuły 1. Potrzebne byłyby prace remontowe zaplecza toru, głównie budynku boksów, aby uzyskać kategorię pierwszą.
Tor Sachsenring jest znany z organizacji GP Niemiec Moto GP. Jest położony blisko granicy z Polską. To jeden z najciekawszych torów świata z ciekawymi zakrętami i sporymi różnicami wysokości. Ten tor według mnie jest zbyt kręty dla F1. Okrążenie liczy tylko 3,7 kilometra długości. Byłby to bardzo trudny obiekt jeśli chodzi o wyprzedzanie. Odcinki prostych są bardzo krótkie – zbyt krótkie aby bolidy F1 mogły wykonać skuteczny manewr wyprzedzania. Z drugiej strony te kombinacje ciekawych zakrętów idealnie sprawdziłyby się w Formule 1, szczególnie dla nowych bolidów w 2017 roku.
Tor Hockenheimring posiada ważny kontrakt na GP Niemiec na 2018 rok. Tor Nurburgring po dużych problemach finansowych i zmianie właścicieli wypadł z gry. Mało prawdopodobne, aby byli w stanie przygotować odpowiednią ofertę aby zorganizować GP Niemiec za rok. Dlatego Sachsenring może być idealnym miejsce dla przyszłorocznego wyścigu.
Hockenheimring potrzebuje ponad 60 000 sprzedanych biletów, aby nie stracić na organizacji GP Niemiec. W 2014 roku im się to nie udało i nie uda się to w 2016 roku (mimo bardzo dużej akcji promocyjnej). Nie będą zainteresowani podpisaniem takiego samego kontraktu na 2017 rok, jeśli będzie to dla nich oznaczać straty finansowe.
Biorąc pod uwagę, że kilka wyścigów z różnych powodów nie jest pewnych na 2017 rok, mimo obowiązujących kontraktów, to Bernie Ecclestone może obniżyć swoje wymagania dotyczące GP Niemiec. Bardzo możliwa jest powtórka z 2013 roku. Wtedy Nurburgring miało duże kłopoty finansowe. Bernie zrezygnował z opłaty licencyjnej. W zamian za to stał się niejako promotorem tego wyscigu zgarniając wpływy z biletów (niże niż opłata). Ale taki scenariusz dotyczyłby tylko dwóch znanych dotychczas z Formuły 1 torów. Sachsenring jako nowy gracz musiałby spełnić zwykłe wymagania: modernizacja i opłata licencyjna na poziomie ponad 20 milionów euro. Jeżeli właściciele toru są w stanie złożyć taką ofertę, to Sachsenring będzie zdecydowanym faworytem do organizacji GP Niemiec 2017.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: