Lewis Hamilton zdobył Pole Position przed GP Australii 2016 z czasem tylko o 0,3 sekundy gorszym od absolutnego rekordu toru Melbourne Grand Prix Circuit, a za rok bolidy Formuły 1 mają być o wiele szybsze.
Absolutny rekord toru Melbourne Grand Prix Circuit pochodzi z kwalifikacji z 2011 roku. Wtedy Sebastian Vettel w Red Bullu wykręcił czas 1:23,529. Lewis Hamilton w tegorocznych kwalifikacjach pojechał w czasie 1:23,837. To drugi czas w historii na tym torze. Hamilton jednocześnie pojechał o 2,5 sekundy szybciej niż rok temu – też zdobył wtedy PP. Pomogły w tym głównie super miękkie opony, które na tym torze spisują się o wiele lepiej niż miękkie. Rok temu kierowcy mieli do dyspozycji tylko opony miękkie i pośrednie. Był to zły wybór Pirelli, bo opony okazały się zbyt twarde. Tegoroczne bolidy są również lepsze, mają więcej mocy i więcej docisku aerodynamicznego. Czas mógł być jeszcze lepszy, gdyby w piątek nie padał deszcz. Kierowcy przejechaliby wiele okrążeń toru podczas treningów i nagumowali go, co zwiększyłoby dodatkowo przyczepność.
Niepokojące są za to różnice w czołówce. Hamilton pojechał ponad 0,8 sekundy szybciej niż Sebastian Vettel w Ferrari. Raikkonen stracił 1,2 sekundy, a reszta stawki ponad 1,5 sekundy. Kierowcy Ferrari mogli się poprawić, gdyby mieli nowe opony na drugi wyjazd w Q3. Dlatego ich strata nie jest aż tak duża. Ale nie widzę szans aby zeszli poniżej 0,5 sekundy w kwalifikacjach. Vettel w każdym sektorze miał podobną stratę do kierowców Mercedesa. Tempo wyścigowe Ferrari wydaje się lepsze i oby tak faktycznie było. Bo jeśli nie, to Mercedes szybko zdominuje ten wyścig i kolejne.
Formuła 1 celuje w poprawę czasów o cztery, pięć sekund w 2017 roku. Stanie się to po wprowadzeniu nowych regulacji technicznych. Obecne bolidy są już bardzo dobre. Od 2014 roku jest widoczna stała poprawa ich tempa. W tym sezonie dzięki trzem mieszankom opon, tempo w kwalifikacjach będzie się bardzo poprawiać. Na kilku torach będą bardzo blisko absolutnych rekordów, a na kilku powinni je pobić. Dlatego jeśli te zmiany w konstrukcji bolidów zostaną wprowadzone z sukcesem w 2017 roku. To możemy się spodziewać rekordów na każdym obiekcie w kolejnym sezonie.
Szczegółową charakterystykę wraz ze schematem można znaleźć pod tym linkiem.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: