Zgodnie w regulaminem sportowym Formuły 1, w 2017 roku firmie Pirelli przysługuje 25 dni testowych przeznaczonych na sprawdzanie ogumienia. Oto ich harmonogram oraz szczegóły.
Tym razem w testach wezmą udział wszystkie zespoły F1, które będą korzystać z aktualnych samochodów. W 2016 roku w testach brały udział tylko Mercedes, Ferrari oraz Red Bull korzystając ze zmodyfikowanych samochodów z 2015 roku. Zespoły w 2017 roku będą korzystać z aktualnych samochodów, jednak FIA zadba o to, aby przy okazji tych jazd zespoły nie testowały nowych części. Będą musiały one z wyprzedzeniem podać specyfikacje swoich samochodów oraz silników. Kontrolę nad testami ma Pirelli, oni ustalają ich wszystkie szczegóły harmonogramu jazd. Pozyskane dane są wysyłane do wszystkich zespołów w takiej samej formie.
Harmonogram testów opon w 2017 roku
Termin | Tor | Zespół | Dni | Uwagi |
---|---|---|---|---|
18-19 kwietnia | Bahrajn | Ferrari | 1 | Podczas ogólnych testów |
16-17 maja | Barcelona | Renault | 2 | Po wyścigu F1 |
16-17 maja | Barcelona | Toro Rosso | 2 | Po wyścigu F1 |
31 maja - 1 czerwca | Paul Ricard | Red Bull | 2 | opony deszczowe |
29-30 czerwca | Paul Ricard | Red Bull | 2 | |
18-19 lipca | Silverstone | Williams | 2 | Po wyścigu F1 |
18-19 lipca | Silverstone | Haas | 2 | Po wyścigu F1 |
19-20 lipca | Magny-Cours | McLaren | 2 | opony deszczowe |
1-2 sierpnia | Hungaroring | Mercedes | 1 | Podczas ogólnych testów |
3-4 sierpnia | Barcelona | Ferrari | 2 | |
7-8 września | Paul Ricard | Mercedes | 2 | |
31 października - 1 listopada | Meksyk | Sauber | 2 | Po wyścigu F1 |
31 października - 1 listopada | Meksyk | Force India | 1 | Po wyścigu F1 |
14-15 listopada | Interlagos | McLaren | 2 | Po wyścigu F1 |
Pirelli poświęci 4 z 25 dni testowych na sprawdzenie opon deszczowych, natomiast 2 z 25 dni testowych odbędą się podczas ogólnych testów Formuły 1. Zespoły Ferrari i Mercedes, które wezmą w nich udział jednego dnia wystawią dwa samochody, a nad jednym kontrolę będzie mieć Pirelli. Pozostałe 23 dni testowe zostaną rozegrane na różnych torach w Europie oraz w obu Amerykach. Kilkukrotnie testy odbędą się tuż po weekendzie wyścigowym F1 na tym samym torze. Sześć dni testowych odbędzie się na torze Paul Ricard, gdzie w 2018 roku odbędzie się wyścig F1 o GP Francji, a dwa dni na innym francuskim torze Magny-Cours, który wypadł z kalendarza F1 w 2008 roku.
Zaplanowaneych 25 dni testowych nie będzie podzielone równo na wszystkie zespoły. McLaren i Red Bull będą jeździć przez cztery dni, Ferrari i Mercedes po trzy dni, Renault, Williams, Toro Rosso, Sauber i Haas po dwa dni, a Force India jeden dzień.
Prawdopodobnie etatowi kierowcy nie będą chętnie brać udziału w tych testach, podobnie jak w ubiegłym roku. Dlatego jest to szansa dla kierowców rezerwowych, aby poznać nowe samochody F1 i tym samym nabrać doświadczenia. W obecnej Formule 1 szans na testy jest bardzo mało, więc dla nich to duża okazja.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: