W ostatnim czasie pojawiło się kilka sprzecznych informacji dotyczących planów Hondy na sezon 2016 – na temat tego czy będą dostarczać swoje silniki innym zespołom, czy dalej będą koncentrować się na McLarenie. Najnowsze informacje ostatecznie potwierdzają chęć znalezienia zespołu klienckiego.
Umowa na wyłączność z McLarenem obejmuje tylko sezon 2015, później Honda będzie mogła sprzedawać swoje silniki innym zespołom. Oczywiście McLaren pozostanie ich fabrycznym zespołem, a ewentualne kolejne zespoły byłyby ich klientami, płacącymi za jednostki napędowe. Jednostki napędowe Hondy są przygotowywane z fabryce w Japonii. W Wielkiej Brytanii w Milton Keynes posiadają swoją europejską bazę. Gdzie ich inżynierowie pracują nad przygotowaniem silników do wyścigów, ich przeglądem itp. Ale prowadzone są też prace badawczo rozwojowe, ale na ograniczoną skalę. Honda w sierpniu rozpocznie rozbudowę europejskiej fabryki, zatrudnią też kolejnych inżynierów (Źródło). Dzięki temu będą mieć wystarczające zasoby do obsługi kolejnych zespołów.
Rozbudowa fabryki rozpocznie się już w przerwie wakacyjnej i zakończy się przed końcem roku. Nowy budynek powstanie za istniejącą fabryką Mugen Technical Centre w Milton Keynes (w tym samym mieście fabrykę ma Red Bull). Zatrudnienie w nowej części znajdzie docelowo 65 osób, a od razu 35. Będą poszukiwani inżynierowie do prac rozwojowych nad systemami hybrydowymi (czyli największym problemem jednostki napędowej Hondy), oraz prawdopodobnie inżynierowie do obsługi na torze.
Szef działu sportu Hondy Yasuhisa Arai mówi, że ta inwestycja to zwykły magazyn do przechowywania systemów odzyskiwania energii, które teraz po przylocie z Japonii są trzymane w w starym kontenerze. Tylko po co w „magazynie” m.in. 62 stanowiska do pracy, dwa pokoje konferencyjne, kantyna, kuchnia, siłownia, recepcja, czy kawiarnia dla gości? Cytowany serwis Crash.net dodarł do szczegółowych planów inwestycji.
Honda zwiększa wydatki na program silnikowy, muszą to zrobić aby dogonić Mercedesa i Ferrari. Jednocześnie przygotowują się do zaopatrywania kolejnego zespołu. W obecnej stawce jedynym potencjalnym chętnym w kolejnym sezonie jest Manor. Pojawiają się na ten temat plotki i ciekawe co z tego wyniknie. Byłaby to logiczna współpraca. W kolejnych sezonach sytuacja może wyglądać zupełnie inaczej, jeśli Honda się poprawi. Bo jeśli dalej będą odstawać od najszybszych, to nie mają co liczyć na klientów.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: