Włoski autosprint (to wiarygodne źródło, rok temu informowali o problemach Renault i przewadze Mercedesa) donosi o problemach Hondy w pracach nad silnikiem V6 Turbo. Honda ma trzymiesięczne opóźnienie. Silnik V6 Turbo spala zbyt dużo paliwa i osiąga zbyt małą moc. Honda aby temu przeciwdziałać jeszcze zwiększyła swoje inwestycje w ten projekt. Mobilizuje inżynierów w całym kraju, nawet z innych firm.
Honda odpowiada za silnik spalinowy, a za system ERS odpowiada McLaren Applied Technologies. Tu również nie ma dobrych wieści, bo system jest zbyt awaryjny. Do tego Honda nie testowała jeszcze silnika w specyfikacji na sezon 2015 ani kompletnego silnika z systemem odzyskiwania energii. Zapowiada się wyścig z czasem i coraz realniejszy wydaje się powtórka problemów Renault z początku tego sezonu. Pamiętajmy, że obecni producenci po sezonie będą mogli przed kolejnym sezonem zmodyfikować silniki w 48%. Więc wszyscy ulepszą swoje konstrukcje. Te limity będą co roku się zmniejszać. Honda jeśli źle rozpocznie sezon 2015, będzie miała w kolejnych latach bardzo utrudnione odrobienie straty. Ale zawsze FIA może wydać specjalną zgodę, jak to zrobili w czasie zamrożenia rozwoju silników V8 dla Renault i Toyoty.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: