WPIS ZOSTAŁ ZAKTUALIZOWANY
Dnia 12 maja 2014 roku w Gdańsku odbędzie się II konferencja – Narodowe Centrum Sportów Motorowych i Rekreacji. Podczas tej konferencji zostanie zaprezentowana koncepcja architektoniczna wraz z planem zagospodarowania terenu dla Narodowego Centrum Sportów Motorowych i Rekreacji sporządzona przez Tilke Gmbh. Sam Hermann Tilke będzie obecny podczas prezentacji. Przypominam, że w NCPMiR miałby powstać tor wyścigowy najwyższej kategorii FIA do wyścigów samochodowych (również Formuły 1) i motocyklowych oraz tor kartingowy. Polecam relację z zeszłorocznej konferencji w serwisie motormania.com.pl. Szczegóły na temat majowej konferencji znajdziecie TUTAJ. Wstęp na nią będzie wolny, ale wymaga wcześniejszej rejestracji. Szczegóły w rozwinięciu.
Konferencja rozpocznie się 12 maja 2014 roku o godzinie 11:00 w Centrum wystawienniczym Amber EXPO w Gdańsku, przy ul. Żaglowej 11. Wystąpienie Hermana Tilke jest planowane na dwie godziny od 11:30 do 13:30. Będzie możliwość zadawania pytań.
Wstęp na konferencję jest wolny, ale wymaga wcześniejszego zarejestrowania. Konferencja nie jest szeroko reklamowana, będzie mieć charakter bardziej zamknięty, dlatego rejestracja jest konieczna. Inaczej nie uda się wejść. Jest skierowana do ekspertów, dziennikarzy, przedstawicieli branży motoryzacyjnej. Jeżeli ktoś jest poważnie zainteresowany uczestnictwem w konferencji, to niech da znać w komentarzu, czy jeszcze lepiej, poprzez formularz kontaktowy, to podam namiary na osoby u których można się zarejestrować.
Fakt, że w Polsce nie ma toru wyścigowego z prawdziwego zdarzenia jest ogromnym ciosem w Polski motosport. Który hamuje rozwój polskiej sceny wyścigowej i powstawanie nowych talentów wyścigowych. Nie myślę nawet o organizacji u nas wyścigu Formuły 1, trudno oczekiwać aby rząd znalazł co roku przynajmniej 100 mln złotych na samą opłatę licencyjną dla Berniego Ecclestone. Tego nie dało by się rozsądnie wytłumaczyć opinii publicznej. Ale mając nowoczesny tor można by organizować wyścigi innych liczących się serii. A budowa takiego obiektu wcale nie byłaby droga. Nowoczesne tory dla F1 powstawały za 150-200 mln $. Czyli taniej niż stadiony na Euro. A na takim kompleksie dla sportów motorowych działoby się znacznie więcej. Ale w Polsce spokojnie wystarczyłby obiekt wykonany na miarę naszych możliwości z możliwością rozbudowy w przyszłości. Wystarczy popatrzeć na taki obiekt, jak tor Masaryk w Brnie.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: