Renault w swojej informacji prasowej zapowiadającej start zespołu fabrycznego wspomniało o maksymalnej mocy, jaką ma osiągać ich jednostka napędowa w 2016.
Renault w swojej informacji prasowej zdradziło, że maksymalna moc ich jednostki napędowej (silnik spalinowy i ERS) to 875 KM. Cyril Abiteboul zapowiada, że ich silnik na 2016 doczeka się największej poprawy od czasu wprowadzenia w 2014 roku silników V6 Turbo. Przed Renault długa droga na szczyt, bo rywale mają o wiele mocniejsze silniki.
Andy Cowell, szef działu silnikowego Mercedesa pod koniec ubiegłego roku wypowiedział się o tym jaką moc osiągają silniki V6 Turbo (szczegóły). Według Cowella czołowe silniki osiągają maksymalną moc wyraźnie powyżej 900 KM. Według niego moc maksymalna obecnie stosowanych silników przewyższa stosowane w 2005 roku silniki V10. A te miały nawet 930 KM. Cowell powiedział, ze silniki spalinowe V6 Turbo są na poziomie silników V8 (około 750 KM), do tego trzeba dodać ERS – 163 KM. Mercedes jeszcze poprawi się przed sezonem 2016, podobnie jak Ferrari, które miało niewiele słabszy silnik. A to oznacza, że Renault będzie kilkadziesiąt koni mechanicznych za dwoma najlepszymi producentami. Więc strata Renault nie powinna się wyraźnie zmniejszyć.
Istnieje możliwość, że przy obecnych regulacjach uda się złamać barierę 1000 KM, chodź będzie to bardzo trudne. Kluczem jest poprawa sprawności silników spalinowych.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: