Już nie Haas i Racing Point, a Alfa Romeo. Tam posadę kierowcy rezerwowego na 2020 rok ma otrzymać Robert Kubica. W rozmowy zaangażowany jest PKN Orlen, a cała sprawa jest świeża.
Historia na temat tego co będzie robił Robert Kubica w 2020 roku przypomina telenowelę. Wiele się o tym mówi, media tworzą plotki na podstawie pojedynczych zdań wypowiedzianych przez ludzi zaangażowanych w F1, a żadnych konkretów nie ma. Mamy już koniec grudnia, a przypominam, że Kubica i PKN Orlen w połowie września ogłosili, że odchodzą z Williamsa. Przez trzy miesiące nie udało się potwierdzić ani roli w F1, ani w innej serii wyścigowej. Starty Kubicy w DTM są jednak praktycznie pewne, a Polak znajdzie się w zespole BMW. To idealny scenariusz dla wszystkich zainteresowanych stron i wydaje się, że pozostało tylko dopełnić formalności i potwierdzić umowę. Biorąc pod uwagę, ze BMW ogłosiło w ostatnich dniach pięciu kierowców i zostawiło jedno wolne miejsce, tylko ten scenariusz się potwierdza. Oficjalne ogłoszenie jednak nastąpi dopiero najwcześniej w styczniu.
Kubica chce połączyć starty w innej serii wyścigowej z rolą w Formule 1. Przez ostatnie miesiące najwięcej mówiło się o Haasie o czym pisałem na blogu nie jeden raz. Tam umowa była już wynegocjowana, ale ostatecznie nie doszło do jej podpisania. Haas wydaje się już zamkniętym tematem. Drugim kandydatem był Racing Point i na początku grudnia pojawiły się plotki, że to tam znajdzie się Kubica. Minęły jednak trzy tygodnie i żadnego potwierdzenia nie ma. Wydaje się więc, że na plotkach się skończy. Nie jest tajemnicą, że z tymi dwoma zespołami rozmawiał PKN Orlen przez dłuższy czas.
Kubica i Orlen mogą dołączyć do Alfy Romeo
Temat najświeższy to posada kierowcy rozwojowego / rezerwowego w zespole Alfa Romeo Racing. W tej stajni w ostatnim czasie doszło do pewnych wydarzeń, a możliwe są jeszcze pewne rozstrzygnięcia, które otwierają drogę dla Kubicy. Sprawa jest naprawdę świeża, bo pierwsze prawdziwe sygnały pojawiły się w ostatnich dniach. Teraz serwis Racefans precyzuje, że Kubica prowadzi rozmowy w sprawie roli kierowcy rozwojowego na 2020 rok. Razem z nim do zespołu dołączyć miałby PKN Orlen. Alessandro Alunni Bravi, który jest menadżerem Kubicy i jednym z dyrektorów funduszu inwestycyjnego Islero Investments do którego należy stajnia z Hinwil doprowadził do tych rozmów.
Sytuację zmieniło to co dzieje się za kulisami czyli wielka fuzja dwóch koncernów samochodowych Fiat Chrysler Automobiles oraz Groupe PSA. Zespół z siedzibą w Hinwil to wciąż Sauber, ale ich aktualna nazwa to zasługa umowy sponsorskiej z należącym do FCA producentem samochodów Alfa Romeo. Do tej pory scenariusz z Kubicą i Orlenem w tym zespole był niemożliwy, bo sponsorem tej stajni jest inny koncern petrochemiczny Shell. Jednak ta umowa wygasa po sezonie (wciąż będą dostarczać im paliwa i oleje, ale nie będą już sponsorem). Shell chciałby ją kontynuować ale wspomniana fuzja ma to blokować. To powoduje, że Orlen może zostać sponsorem zespołu. Racefans sugeruje, że wykorzystają swoją niemiecką markę Star, ale to wydaje się nietrafione, bo w końcu PKN Orlen planuje zmiany nazwy swoich wszystkich stacji paliw w Europie na Orlen.
Kolejna sprawa, która wypłynęła w ostatnich dniach to Marcus Ericsson. Szwed jest w tym roku kierowcą rezerwowym Alfy Romeo, ale on teraz stawia już priorytetowo na starty w IndyCar, więc w kolejnym roku nie będzie tak ściśle współpracował z zespołem F1 i nie będzie na każde wezwanie. To oznacza, że Alfa Romeo potrzebuje kierowcy rezerwowego.
Alfa Romeo ma nowy symulator, więc będą potrzebować kierowców do pracy w nim. Kimi Raikkonen nigdy nie krył tego, że on w symulatorze nie lubi jeździć, więc jego rola będzie mikroskopijna. Antonio Giovinazzi na pewno będzie w nim spędzał dużo czasu, ale są potrzebni inni kierowcy. Sauber ma swoich juniorów, współpracują też z Ferrari, ale w tym gronie nie ma zawodnika z doświadczeniem w F1, a tym kimś jest Robert Kubica.
Podsumowanie
Oczywiście ten temat należy wciąż taktować jako plotkę, jednak zbyt rzeczy sugeruje, że to będzie ten kierunek w F1 którym podąży Kubica. Alfa Romeo wydaje się logicznym kierunkiem szczególnie, że otwarła się możliwość do Orlenu. W okresie świąteczno-noworocznym nic nie zostanie w tym temacie ogłoszone. Znając się świat F1, to najwcześniej rożnego typu komunikatów można oczekiwać w połowie stycznia.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: