Po kilku miesiącach od pojawienia się tej informacji, dzisiaj oficjalnie potwierdzono, że Lotus od 2015 roku staje się nowym zespołem klienckim Mercedesa. Kończy się tym samym współpraca zespołu z Enstone z firmą Renault, który zaczęła się w 1995 roku.
Lotus od sezonu 2015 będzie korzystał z silników V6 Turbo Mercedesa, oraz paliwa Petronasa. Co ciekawe nadal sami będą konstruować skrzynie biegów. To oznacza, że Total zakończy współpracę z zespołem. Co może osłabić pozycję wspieranego przez nich Romaina Grosjeana. Kontrakt Pastora Maldonado jest zabezpieczony. Lotus na tej umowie wiele zyska, zarówno sportowo i finansowo, bo silnik Mercedesa jest tańszy od Renault. Tegoroczny sezon w wykonaniu Lotusa jest fatalny, głównym powodem jest silnik Renault i fakt, że producent skupiał się na poprawkach dla Red Bulla.
Mercedes w 2015 roku dalej będzie miał trzy kliencie zespoły. Finansowo straci Renault, ale ta firma stawia teraz na bardzo ścisłą współpracę z Red Bullem.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: