Maciej Gładysz będzie startował w serii Eurocup-3 w 2025 roku. Polak w 2024 roku zajął trzecie miejsce w hiszpańskiej Formule 4, więc przechodzi do wyższej serii kontynuując współpracę z ekipą MP Motorsport.
Maciej Gładysz awansuje do serii Eurocup-3
Po fenomenalnym debiucie w Formule 4, w sezonie 2025 16-letni Maciej Gładysz awansuje do serii Eurocup-3, w której nadal reprezentował będzie holenderski zespół MP Motorsport.
Jeden z najbardziej utytułowanych polskich kartingowców, Gładysz awansował do Formuły 4 na początku sezonu 2024, najpierw sięgając po tytuł drugiego wicemistrza zimowego cyklu Formula Winter Series, a następnie powtarzając ten sukces w prestiżowych mistrzostwach Hiszpanii F4.
Wygrał w nich 3 wyścigi, w sumie osiem razy stanął na podium, a trzy razy na pole position. W obu seriach pokonał ponad 30 rywali i rywalek z całego świata, zdobywając w nich jednocześnie tytuły mistrza i wicemistrza wśród debiutantów.
Po tak spektakularnym początku przygody z wyścigami bolidów jednomiejscowych, młody tarnowianin w sezonie 2025 zrobi kolejny krok, awansując do serii Eurocup-3.
Podopieczny ORLEN Teamu przesiądzie się ze 184-konnego bolidu F4 do napędzanego silnikiem Alfa Romeo o mocy 270 KM auta w specyfikacji Formuły 3.
Używany w cyklu Eurocup-3 bolid bazuje na takim samym nadwoziu Tatuus F3 T-318, co samochody serii FRECA, ale posiada bardziej zaawansowany pakiet aerodynamiczny, jest lżejszy o 25 kg i wykorzystuje opony Hankook.
Tarnowianina czeka osiem weekendów wyścigowych na najsłynniejszych, znanych z Formuły 1, torach wyścigowych całej Europy.
Zmagania rozpoczną się w maju na austriackim Red Bull Ringu, a zakończą w listopadzie w Barcelonie. W międzyczasie kierowcy ścigać się będą także na torach Portimao, Paul Ricard, Monza, Assen, Spa-Francorchamps i Jerez.
W ramach przygotowań do głównej części sezonu, w lutym i marcu Gładysz weźmie udział w składających się z trzech rund zawodach Spanish Winter Championship, organizowanych dla zespołów Eurocup-3. Wszystkie wyścigi obu serii będzie można śledzić na żywo w internecie.
Tarnowianin będzie kontynuował swoją współpracę z holenderskim zespołem MP Motorsport, który ma na swoim koncie m.in. mistrzostwo w FIA Formule 2, a także tytuły w Eurocup-3 i hiszpańskiej F4 w sezonie 2024.
„Jestem bardzo podekscytowany awansem do wyższej kategorii i kontynuowaniem współpracy z zespołem MP Motorsport – mówi Maciej Gładysz. – Za nami bardzo solidny, pierwszy wspólny rok. Czuję się bardzo dobrze w ekipie, która jest dla mnie jak druga rodzina, a jednocześnie jest bardzo mocna w cyklu Eurocup-3, dlatego decyzja na temat sezonu 2025 od samego początku była oczywista. Jesteśmy już po pierwszych testach nowego dla mnie auta, które bardzo przypadło mi do gustu. Przyszłoroczny kalendarz wygląda bardzo ekscytująco, dlatego nie mogę już doczekać się pierwszych wyścigów”.
„Maciej poradził sobie rewelacyjnie w swoim debiucie w Formule 4 i zasłużył na natychmiastowy awans do cyklu Eurocup-3 – dodaje szef zespołu MP Motorsport, Sander Dorsman. – Trzy zwycięstwa i tytuł drugiego wicemistrza w tak konkurencyjnej serii, jak hiszpańska Formuła 4, to świetny rezultat, dlatego chcemy, aby Maciej pozostał częścią rodziny MP i razem z nami awansował na kolejny poziom. Celem MP Motorsport jest przyspieszanie rozwoju utalentowanych kierowców i dokładnie to robimy w przypadku Maćka”.
Kalendarz startów w 2025 roku
Spanish Winter Championship
Runda 1 – 7-9 lutego – Jerez de la Frontera, Hiszpania
Runda 2 – 21-23 lutego – Portimao, Portugalia
Runda 3 – 28-30 marca – Motorland Aragon, Hiszpania
Eurocup-3
Runda 1 – 16-18 maja – Red Bull Ring, Austria
Runda 2 – 6-8 czerwca – Portimao, Portugalia
Runda 3 – 20-22 czerwca – Paul Ricard, Francja
Runda 4 – 5-6 lipca – Monza, Włochy
Runda 5 – 8-10 sierpnia – Assen, Holandia
Runda 6 – 4-5 września – Spa-Francorchamps, Belgia
Runda 7 – 19-21 września – Jerez de la Frontera, Hiszpania
Runda 8 – 14-16 listopada – Barcelona, Hiszpania
Źródło: Informacja nadesłana
Mój komentarz do tej decyzji
Przejście Gładysza do serii Eurocup-3 wydaje się logicznym i bezpiecznym ruchem. W tej serii są szybsze bolidy, a Gładysz miał okazję je już testować. Dodatkowo udział w serii zimowej mu pomoże. Tak jak już kiedyś wspominałem na blogu, Gładysz ma wielu sponsorów: Orlen, Bruk-Bet, PZU, KGHM, PKO BP i Maxton Design. Wspiera go także PZMot. To bardzo ułatwia poszukiwanie nowych zespołów, a także może wykupywać sobie dodatkowe testy (mało który Polak może sobie na to pozwolić). W wersji optymistycznej liczę na dobre wyniki Gładysza w 2025 roku w tej serii, a potem awans do Formuły 3 na 2026 rok. Przypominam, że Gładysz w debiucie w hiszpańskiej F4 zajął takie samo miejsce jak Tymek Kucharczyk, więc liczę, że będzie się rozwijał przynajmniej tak samo. W Eurocup-3 poziom zawodników nie jest bardzo wysoki, więc należy oczekiwać od Gładysza miejsc w ścisłej czołówce.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: