Serwis autosport poinformował dzisiaj, że Kevin Magnussen jest bardzo blisko zastąpienia Pastora Maldonado w Renault. Potwierdzenie lub zaprzeczenie tych rewelacji nastąpi w ciągu najbliższego tygodnia.
Informacje łączące Kevina Magnussena i Renault zaczęły pojawiać się kilka tygodni temu. Najpierw brzmiało to niezbyt prawdopodobnie. Ale im więcej szczegółów napływało z Wenezueli (niekorzystnych dla PDVSA), tym stawały się bardziej prawdopodobne (szczegóły). Dzisiaj serwis autosport poinformował, że Magnussen jest na dobrej drodze do zastąpienia Maldonado. Wystąpiły nieporozumienia na linii Renault – PDVSA. Jest szansa, że uda im się je wyjaśnić, ale nikła. Te nieporozumienia to oczywiście kwestia pieniędzy. PDVSA spóźnia się z przelewami od kilku miesięcy. I nie potrafią przedstawić gwarancji, że dalsze wpłaty będą przebiegać zgodnie z planem. W Wenezueli dzieje się zbyt dużo wokół PDVSA, aby mogli przedstawić takie gwarancje. Poza tym dla Renault związki z firmą, która jest zamieszana w duży skandal korupcyjny nie są na rękę (szczegóły). Renault zwykle współpracuje z innym koncernem paliwowym – Total. Ten ma w 2016 umowę z Red Bullem. Ale w kolejnym sezonie na pewno zwiążą się z Renault.
Są jeszcze dwa wolne miejsca w Manorze i ten zespół z otwartymi ramionami zatrudniłby kierowcę, który ma tak duże zaplecze finansowe, jak Maldonado. Ale te pieniądze są obecnie zbyt niepewne, aby do tego doszło. Dlatego Renault jest jedyną opcją dla Pastora Maldonado. Jeśli ten kontakt upadnie, to będzie sobie musiał zrobić rok przerwy. A perspektywy odkręcenia kurka z pieniędzmi z Wenezueli są nikłe.
Renault na 3 lutego w Paryżu zaplanowało prezentację swoich planów w Formule 1. Na 100% będą wtedy obecni kierowcy zespołu. Więc został niecały tydzień, aby ta kwestia się wyjaśniła. Drugim kierowcą zespołu jest Jolyon Palmer. Renault na pewno przestawi także nowe władze zespołu. W tym wypadku na 95% dyrektorem wyścigowym zostanie Frederic Vasseur. Wypadałoby także pokazać nowy bolid. Ale bardziej prawdopodobne jest zaprezentowanie zeszłorocznej maszyny w nowym malowaniu.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: