Nie da się ukryć, że F1 to nie jest aż tak popularna dyscyplina sportowa jak piłka nożna. Prawdą jest jednak, że i ten sport ma na całym świecie wierną rzeszę fanów, co oczywiście nie umyka uwadze marek, które chcą się zareklamować. W tym artykule skupimy się głównie na hazardowych markach, które przyciągają uwagę mediów.
Dlaczego marki hazardowe decydują się na współpracę z F1
Szybko można zauważyć, że to właśnie najlepsi zagraniczni bukmacherzy online decydują się na współpracę z popularnym zespołami w danej dyscyplinie sportowej, również w przypadku Formuły 1. Każde wydarzenie sportowe to dla sponsorów świetna opcja, aby się wypromować oraz zdobyć nowych klientów. Wielbiciele F1, widząc marki wspierające ich ulubione drużyny finansowo, zyskują pozytywne opinie, a zainwestowane środki często się zwracają, a nawet z nawiązką.
Najpopularniejsze marki hazardowe sponsorami F1
Poniżej znajdziesz więcej informacji na temat najbardziej popularnych sponsorów w przypadku F1.
Super Group i Atlassian Williams Racing
Nagłówki większości portali oraz magazynów sportowych zapełniły się informacjami o nowym sponsorze zespołu Atlassian Williams Racing od 2025 roku, jakim jest Super Group. Współpraca od samego początku została podpisana na kilka lat, co cieszy obie strony – już teraz można zobaczyć reklamę dwóch największych marek Super Group, Betway oraz Jackpot City, na samochodach FW47.
Stake i Sauber
Niedawno bardzo było głośno o kontrowersyjnym sponsorze, który zgodził się finansować drużynę Sauber. Mówimy tu o popularnym bukmacherze i kasynie online Stake. Ze względu na swojego sponsora drużyna zmieniła nawet nazwę, która w tym sezonie to Stake F1 Team Kick Sauber. Pełna nazwa jest wykorzystywana podczas większości wyścigów, ale nie wszystkich, ponieważ niektóre kraje nie akceptują tego typu reklam witryn hazardowych.
Entain i McLaren
McLaren już od 2021 roku dumnie współpracuje z jedną z największych firm hazardowych, jaką jest Entain. Obie grupy zdecydowały się na promowanie dwóch marek: PartyCasino i PartyPoker. Entain nie tylko sponsoruje drużynę McLaren, ale są to przede wszystkim współpracujące ze sobą firmy, które aktywnie działają na rzecz uzależnionych od hazardu oraz na rzecz kobiet, które chcą po przerwie w karierze wrócić do pracy.
PokerStars i Oracle Red Bull Racing
Całkiem głośno było również o współpracy pomiędzy Oracle Red Bull Racing oraz PokerStars. Umowa od samego początku obejmowała współpracę na kilka lat, a niedawno została dodatkowo wznowiona. W ramach właśnie tej współpracy ta drużyna z Wielkiej Brytanii może pochwalić się szczególnie zaprojektowanymi wzorami na kołpakach, które od razu zwracają uwagę. PokerStars może się kojarzyć bardziej z samym pokerem, ale warto wiedzieć, że marka ma również część sportową, w której można znaleźć zakłady na F1.
Wszystkie wspomniane marki to jedne z najbardziej znanych na całym świecie. Jeśli chcesz wiedzieć, które z nich są dostępne dla typerów z Polski, to sprawdź zakladybukmacherskie.tv.
Problemy związane ze współpracą z markami hazardowymi
Jak można się spodziewać, współpraca drużyn F1 z markami hazardowymi przez wielu jest uważana za kontrowersyjną. Wiele krajów bardzo restrykcyjnie podchodzi do reklamowania hazardu, ponieważ jest to powiązane z uzależnieniem od hazardu. Wydarzenia F1 są organizowane w publicznych miejscach, do których mają dostęp również nieletni.
Marki hazardowe nie mają w tym wypadku możliwości wytłumaczyć, że hazard jest przeznaczony wyłącznie dla pełnoletnich osób, więc istnieje duże ryzyko, że zainteresują się tym młodsi wielbiciele sportu. Właśnie dlatego popularne strony informacyjne często dość nieprzychylnie wyrażają się o współpracy marek hazardowych z F1.
Podsumowanie
Marki hazardowe już od jakiegoś czasu interesują się współpracą z drużynami F1, które, pomimo że są mniej popularne od drużyn piłkarskich lub siatkarskich, wciąż mogą zapewnić im napływ nowych klientów. Właśnie dlatego sponsorami popularnych drużyn są marki typu Stake, PokerStars czy Super Group, o których całkiem głośno mówi się w mediach. Nie wszyscy jednak popierają współpracę F1 z markami hazardowymi głównie ze względu na ryzyko uzależnienia, jakie występuje w przypadku młodszych odbiorców.
Materiał partnerski.
HAZARD WIĄŻE SIĘ Z RYZYKIEM, A UDZIAŁ W NIELEGALNYCH GRACH JEST KARALNY. DOZWOLONE DLA OSÓB POWYŻEJ 18 ROKU ŻYCIA.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: