Według informacji angielskiej gazety „The Daily Express” zespół F1, McLaren zarobił w 2011 roku 22,9 mln funtów czyli około 35 mln $. Jest to zysk przed opodatkowaniem i oznacza wzrost w stosunku do roku 2010 o 38%. Łączne przychody zespołu w 2011 roku wyniosły 172,3 mln funtów, czyli około 275 mln $. Przychody te wzrosły w stosunku do 2010 roku o 15,9%.
Wzrost dochodów zespołu jest spowodowany przedłużeniem kilku umów sponsorskich. Wedle informacji zamieszczonych w tym artykule, główny sponsor zespołu – Vodafone płaci rocznie 46,8 mln funtów, czyli około 72 mln $.
McLaren wypłacił w 2011 roku prawie cały zysk – 20 mln funtów jako dywidendę dla McLaren Group (50% należy do funduszu inwestycyjnego z Bahrajnu – Mumtalakat, a pozostałe 50% do TAG Group oraz samego Rona Dennisa). Te pieniądze pokryły w 40% budowę fabryki samochodów sportowych w Woking, której koszt budowy wyniósł około 50 mln funtów.
Wyniki za rok 2012 powinny otrzymać się na zbliżonym poziomie, mimo spadku na 3 miejsce w klasyfikacji konstruktorów, co oznacza zmniejszenie się wypłaty od FOM o około 10 mln $. Ale jednocześnie podpisanie nowego porozumienia Concorde wiąże się z premią od Berniego Ecclestone’a, ale jej wysokość nie została ujawniona. Zespół pozyskał również nowego sponsora: Lucozade.
Finansowa przyszłość zespołu wydaje się być bezpieczna, ale jest kilka znaków zapytania. Od przyszłego roku McLaren będzie płacił za silniki Mercedesowi, co oznacza wzrost wydatków. Ale oszczędności znajdą się w pensjach kierowców – Sergio Perez może zarabiać w granicach od 5 do 7 mln $. A pensja Lewisa Hamiltona przekraczała 20 mln $. Dobra jazda Pereza, może przyciągnąć do zespołu sponsorów z Meksyku. Z końcem przyszłego roku wygasa umowa z Vodafone, która jak widać zapewnia prawie 25% budżetu. Kluczem będzie jej przedłużenie, bądź znalezienie innego, równie hojnego sponsora, co przy obecnej sytuacji ekonomicznej może być trudne.
Dla porównania poniżej ujawnione niedawno budżety innych zespołów w 2011 roku. Nieznany jest budżet Ferrari, ale śmiało można założyć, że był większy od Red Bulla. Mógł wynosić blisko 350 mln $:
Red Bull – 245 mln euro – około 326 mln $
Lotus – 155 mln euro – około 206 mln $
Mercedes – 145 mln euro – około 193 mln $
Williams – 111 mln euro – około 148 mln $
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: