Jak informuje Press.pl powodując się na dane Nielsen Audience Measurement, średnio 383 000 widzów oglądało w Polsacie Sport wyścigi Formuły 1 w sezonie 2014. Polsat Sport osiągał podczas transmisji wyścigów Formuły 1 3,72% udziałów w rynku.
Najwięcej widzów przyciągnęło Grand Prix Belgii, które śledziło średnio 499 000 widzów, co przełożyło się na 4,53% udziału stacji w rynku. Niewiele mniejszą widownię – 484 000 widzów (3,93%) – zgromadziło kończące sezon Grand Prix Abu Zabi. Trzecie było Grand Prix Malezji, które 30 marca przed południem oglądało 449 700 widzów (5,37%).
W 2013 roku średnia oglądalność Formuły 1, jeszcze w otwartym Polsacie wyniosła 712 200 widzów. Według raportu finansowego Cyfrowego Polsatu za III kwartał 2014 roku, zasięg techniczny Polsatu Sport wynosi 49,5% gospodarstw domowych w Polsce. A głównego Polsatu – 99,9%. A więc spadek oglądalności na przestrzeni lat 2013-2014 był mniejszy niż spadek dostępności. A to bardzo dobry sygnał.
Wyniki F1 wyraźnie podnoszą oglądalność i udziały w rynku stacji Polsat Sport. Polsat Sport w tym roku notuje średnią oglądalność na poziomie 0,5-0,6%. I są to gorsze wyniki niż rok temu. Na tym tle wyniki F1 wyglądają bardzo dobrze.
Polsat wciąż nie poinformował czy nadal będzie transmitował Formułę 1 w kolejnym sezonie. Przypominam, że prawa telewizyjne do Formuły 1 na Polskę w latach 2014-2019 posiada pośrednik MP&Silva. Polsat kupił w ostatniej chwili prawa na sezon 2014. Prawdopodobnie w umowie znajduje się zapis umożliwiający przedłużenie umowy. Sądząc po wypowiedziach w studiu po ostatnim wyścigu, chcą te prawa przedłużyć.
Więcej informacji o oglądalności Formuły 1 w Polsce i na świecie znajdziecie pod tagiem Oglądalność.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: