Jaką oglądalnością cieszył się finałowy wyścig sezonu 2016 Formuły 1 o GP Abu Zabi 2016? Oto wyniki dla Polski i Eleven Sports oraz Niemiec i RTL
Polska
W telewizji Eleven Sports wyścig o GP Abu Zabi 2016 oglądało średnio 125 000 widzów, a sobotnie kwalifikacje 56 000 widzów. Są to wyniki kilkukrotnie lepsze niż inne pozycje w ramówkach tych kanałów. Najlepiej oglądana transmisja niezwiązana z Formułą 1 w miniony weekend w tych kanałach, to mecz piłkarskiej ligi hiszpańskiej Real Sociedad – FC Barcelona – 26 000 widzów (Źródło).
Kanały Eleven Sports Network są monitorowane pod względem oglądalności od września 2016 roku. Dwa wyścigi Formuły 1 we wrześniu miały nieco lepsze wyniki oglądalności (szczegóły) niż finał sezonu. Kanały z grupy Eleven mają zdecydowanie mniejszy zasięg niż Polsat Sport, który pokazywał F1 w 2015 roku. W minionym roku transmisje F1 w Polsacie Sport oglądało średnio 302,3 tys. widzów, a najlepsze wyścigi sezonu zbliżały się do granicy 0,5 mln widzów. Co pokazuje, że fani F1 wykupili dostęp do dodatkowo płatnych kanałów Eleven Sports.
Niemcy
W niemieckiej telewizji RTL wyścig o GP Abu Zabi 2016 oglądało średnio sześć milionów widzów przy udziałach w rynku na poziomie 33,5%. Był to drugi najlepiej oglądany wyścig sezonu po GP Brazylii, które zanotowało 6,83 miliona widzów. GP Brazylii rozpoczęło się o lepszej porze dla widzów, stąd ta różnica.
WM-Quote für @nico_rosberg : Bis zu 7,45 Mio. begleiten den #Mercedes – Piloten bei seiner Fahrt zum Titel! Durchschnitt: 6 Mio, MA: 33,5%
— RTL.de (@RTLde) November 28, 2016
Telewizja RTL jest bardzo zadowolona, bo tegoroczny sezon był lepiej oglądany od poprzedniego. To odwrócenie trwającego od 2010 roku trendu spadkowego. Średnio 4,51 mln widzów oglądało wyścigi F1 w 2016 roku, o 0,31 mln więcej niż w 2015 roku. Udziały w rynku były najlepsze od trzech lat.
RTL zaczęło pokazywać F1 od 1991 roku wraz z debiutem Michaela Schumacher. Obecny kontrakt, podpisany na bardziej korzystnych warunkach obejmuje sezony 2016-2017.
Wielka Brytania
W tym przypadku nie ma powodów do zadowolenia. Wyścig pokazywały trzy telewizje i wszystkie zanotowały spadki w porównaniu z finałem w 2014 roku. W Channel 4 całą transmisję wraz ze studiem (4,5 godziny) oglądało średnio 2,25 miliona widzów. W najlepszym momencie (końcówka wyścigu) zmagania oglądało 3,85 miliona widzów. Są to wyniki zdecydowanie gorsze niż dwa lata temu na BBC (trzeba zaznaczyć, że Channel 4 ogólnie ma sporo mniejszą widownię niż BBC). Wtedy finał sezonu w najlepszym momencie oglądało 6,53 miliona widzów.
Dwa kanały Sky Sports przyciągnęły łącznie 0,77 miliona widzów (4,5 godziny transmisji). W najlepszym momencie było to 1,15 miliona widzów. Wynik telewizji Sky jest o 15% gorszy niż finał sezonu dwa lata temu, gdy również decydowały się tytuły mistrzowskie.
Ogółem wyścig był lepiej oglądany niż zeszłoroczne GP Abu Dhabi. W bieżącym sezonie zajął trzecie miejsce za GP Wielkiej Brytanii i Meksyku. Średnie wyniki wyścigów są zaniżone przez studia, które mają o wiele mniej widzów.
Źródło: blog f1broadcasting.co
Wpis będzie aktualizowany, gdy pojawią się dane z innych krajów.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: