Szefowie techniczni zespołów oraz FIA zgodzili się na wprowadzenie osłony kokpitu typu Halo w nowej wersji w 2017 roku. Decyzje zostaną podjęte do końca czerwca, po kolejnych testach zderzeniowych.
Osłona typu Halo była testowana przez Ferrari podczas przedsezonowych testów (szczegóły). Ale nie tak będzie wyglądać ostateczna jej wersja. Docelowa osłona Halo (aureola) ma być wykonana z tytanu, a nie ze stali. Więc kształt i waga ulegną zmianie. Halo ma być także przyczepiane do bolidu za głową kierowcy za pomocą zawiasów, więc będzie można tę osłonę podnosić.
FIA planuje w drugiej połowie czerwca ostateczne testy zderzeniowe nowego Halo. Po nich zostaną podjęte ostateczne decyzje. Decyzja ma zapaść do 1 lipca (Źródło). Do podjęcia takiej zmiany na tym etapie sezonu potrzebna jest jednomyślność zespołów. Ale w przypadku zmian dotyczących bezpieczeństwa, FIA może je wprowadzić bez jednomyślność zespołów.
W grze wciąż pozostaje szyba (aeroscreen) testowana przez Red Bull w Rosji (szczegóły). FIA z niej nie rezygnuje, ale jest zbyt mało czasu, aby wszystko przetestować przed sezonem 2017. Dlatego FIA planuje kolejne testy tego rozwiązania w kolejnych miesiącach. Są szanse na debiut tego rozwiązania w 2018 roku. Szyba miałaby ogromny wpływ na zachowanie bolidu, przepływ powietrza wokół niego, co zakłócałoby też chłodzenie silnika. Rywale też obawiali się, że Red Bull zyskałby na tym przewagę, bo to ten zespół najwięcej wie o tym rozwiązaniu. Mi zdecydowanie bardzo podoba się szyba.
Sorry, there are no polls available at the moment.
Na blogu cały czas jest aktywna ankieta na temat typów osłon kokpitu. Wyniki są podobne do tych jakie widziałem w ankietach na innych stronach. Kibice nie są zwolennikami osłon, a jak już na jakąś głosują, to wybór pada na szybę. Cały czas można głosować w ankiecie powyżej (oddanie głosu nie przeładowuje strony).
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: