Według pojawiających się nieoficjalnych informacji Pirelli zmieniło konstrukcję opon na sezon 2016. Powróci znany do sezonu 2013 wyraźny spadek wydajności, gdy zużycie osiągnie pewny poziom.
Okazuje się, że Pirelli zmieniło konstrukcję opon na sezon 2016. Będzie im bliżej to tego co znaliśmy w latach 2011-2013 niż do bardziej wytrzymałych i przewidywalnych opon w dwóch poprzednich sezonach. Opony w 2016 roku mają wyraźnie tracić swoje właściwości po osiągnięciu poziomu zużycia bieżnika na poziomie 70%. Tym razem jednak Pirelli zastosowało ulepszoną konstrukcję opon, co powinno zapobiegać delaminacji i innym niespodziewanym problemom z oponami.
Zespoły pierwszy raz spotkały się ze zmieniona konstrukcją opon podczas testu ultra miękkich opon w Abu Zabi po sezonie 2015. F1 Racing informował, że ta zmiana była dla zespołów zaskoczeniem. Pirelli przed rozpoczęciem testów opon deszczowych odniosło się do tych informacji. Powiedzieli, że wszystkie mieszanki poza ultra miękką (nowość) są takie same jak w 2015 roku. Wprowadzili zmiany w konstrukcji opon, które mogą mieć wpływ na ich degradację. Natomiast zmiany te zostały wcześniej uzgodnione z zespołami, FIA i FOM (Źródło).
Pirelli wiecznie jest krytykowane za swoje opony, bo nigdy nie udaje się zaspokoić oczekiwań wszystkich stron. Było źle, gdy opony były bardzo nieprzewidywalne i szybko zużywające się. Więc od 2014 zmienili swoje podejście utwardzając ogumienie. Co doprowadziło do wyraźnego spadku liczby pit-stopów. Teraz Pirelli chce częściowo wrócić do tego co było przed 2014 rokiem. Dla nich zawsze celem są 2-3 pit-stopy podczas wyścigów. Poprzedni sezon tego nie gwarantował. Same osiągi opon i twardość poszczególnych mieszanek pozostaną bez zmian. Ale zmiany w ich konstrukcji powinny dać oczekiwany przez nich i część kibiców wzrost liczby wymian opon w czasie zawodów.
Pozostałymi zmianami na ten sezon w kwestii opon będzie wprowadzenie mieszanki ultra miękkiej z fioletowym paskiem. Ma być używana na kilku torach w tym sezonie. Oraz możliwość wyboru przez zespoły mieszanek opon na wyścigi. Paul Hembery powiedział niedawno, że wybory opon zespołów na pierwsze wyścigi są bardzo interesujące. Pirelli chce doprowadzić do tego, aby kibice byli lepiej informowani o oponach podczas transmisji. Prawdopodobnie efektem będzie stała ikona z daną oponą obok nazwiska kierowcy w grafice ekranowej.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: