PKN Orlen potwierdził nawiązanie współpracy z zespołem Williams Martini Racing. Orlen zostanie oficjalnym partnerem na sezon 2019, a jego logo będzie bardzo widoczne na samochodach i nie tylko.
Poniżej znajduje się pełny komunikat prasowy koncernu PKN Orlen, a pod nim mój komentarz.
„PKN ORLEN został oficjalnym partnerem zespołu Formuły 1 Williams Martini Racing. Logotyp ORLEN znajdzie się na bolidach oraz kombinezonach zawodników występujących w najbardziej prestiżowych i najpopularniejszych wyścigach świata.
Współpraca PKN ORLEN i Williams Martini Racing otwiera nowy rozdział w historii sportów motorowych w Polsce, ale też w budowaniu globalnego zasięgu naszej marki. Warto pamiętać, że Grupa ORLEN ma dziś aktywa w pięciu krajach Europy i Ameryki Północnej, a nasze produkty dostępne są w ponad 90 krajach na całym świecie. Dbając o budowę międzynarodowej pozycji, poszukujemy również globalnych kanałów komunikacji. Jesteśmy przekonani, że zaangażowanie w wyścigi Formuły 1 należy do najskuteczniejszych sposobów promowania marki poprzez sponsoring sportowy. Nie bez znaczenia pozostaje dla nas także fakt, że w bolidzie Williamsa zasiądzie jedyny w historii Polak, Robert Kubica, któremu chcemy towarzyszyć w jego ponownej drodze na szczyt – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
W ramach pakietu sponsorskiego logotyp PKN ORLEN pojawi się na bolidach Williams Martini Racing, m.in. na tylnym spoilerze, nosie, układzie dolotowym i każdym z lusterek bocznych. Dodatkowo logotyp Koncernu będzie można zauważyć na części podbródkowej kasku kierowców, kombinezonie kierowców i mechaników, a także odzieży personelu zespołu.
Cieszymy się, że mogliśmy związać się z firmą czującą ducha motorsportów, z którą mamy wiele wspólnego. Williams Martini Racing to zaawansowane technologie, innowacje i przede wszystkim najwyższej klasy inżynieria. Wiemy, że dla PKN ORLEN te wartości są równie ważne, dlatego wspólnie będziemy walczyć o najwyższe cele – powiedziała Claire Williams, Zastępca Szefa Zespołu Williams Martini Racing.
Współpraca między PKN ORLEN, a Williams Martini Racing to świetna wiadomość. Nie mogę doczekać się powrotu do F1, jestem dumny, że będę reprezentować Polskę na torach Formuły 1, jeżdżąc bolidem z logotypem naszego narodowego koncernu – powiedział Robert Kubica.
PKN ORLEN jest nowoczesnym graczem na rynku paliw i energetyki, największą firmą w Europie Środkowo-Wschodniej, notowaną w prestiżowych, światowych zestawieniach Fortune Global 500, Platts TOP250 czy Thompson Reuters TOP100.
Koncern dysponuje nowoczesnymi, zintegrowanymi aktywami zdolnymi do przerobu ponad 35 mln ton różnych gatunków ropy rocznie. Sprzedaż detaliczna prowadzona jest z wykorzystaniem największej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej sieci blisko 2800 nowoczesnych i stacji paliw w Polsce, Niemczech, Czechach i na Litwie. Oferta PKN ORLEN to ponad 50 najwyższej jakości produktów petrochemicznych i rafineryjnych sprzedawanych w ponad 90 krajach świata, na 6 kontynentach. 60 procent przychodów Koncernu generowanych jest poza granicami kraju. W obszarze wydobycia Koncern dysponuje własną bazą zasobów ropy i gazu (2P), które na koniec 2017 roku wyniosły ok. 153 mln boe.
ORLEN nieprzerwanie od kilku lat uznawany jest najcenniejszą marką w Polsce, wycenianą na poziomie 4,7 mld zł, PKN ORLEN jest także jedyną w regionie firmą, która otrzymała już piąty raz z rzędu prestiżowy tytuł The Most Ethical Company, przyznawany przez amerykański Ethisphere Institute.
Robert Kubica – Pierwszy w historii Polak startujący w Formule 1, w której zadebiutował podczas Grand Prix Węgier 2006. Stanął także na najwyższym stopniu podium podczas Grand Prix Kanady 2008. Laureat Trofeum Lorenzo Bandiniego za rok 2007, wybrany Najlepszym Sportowcem Polski 2008, założyciel zespołu kartingowego RK Kart Team. W latach 2013–2016 startował w Rajdowych
Mistrzostwach Świata, a w debiutanckim sezonie, za kierownicą Citroena DS3 RRC, został mistrzem świata klasy WRC 2.
Robert Kubica zaczynał karierę od gokartów, pierwszy raz jeździł tym pojazdem w wieku sześciu lat. Początkowo trenował na asfaltowym placyku obok stadionu żużlowego Wandy Kraków, później jeździł na tory w Wyrazowie i w Kielcach. W 1994 uzyskał licencję kartingową. Pierwszym oficjalnym startem były zawody w Poznaniu, które zwyciężył. W ciągu trzech lat startów w kraju zdobył tytuł mistrza w różnych kategoriach wiekowych, w sumie sześciokrotnie.
W wieku trzynastu lat wyjechał do Włoch, aby tam rozwijać talent. W debiutanckiej rundzie juniorskich mistrzostw Włoch zdobył „pole position” i dwukrotnie zajął drugie miejsce. Po czterech rundach podpisał kontrakt z zespołem CRG. W 1998 został juniorskim mistrzem Włoch i wicemistrzem Europy, wygrał też Monako Kart Cup. W następnym sezonie został zwycięzcą Elf Masters, ponownie zwyciężył też w Monako. Zdobył tytuły Międzynarodowego Mistrza Niemiec i Włoch.
Pierwsze kilometry jako kierowca testowy zespołu F1 przejechał podczas testów na torze Catalunya w Barcelonie 25 stycznia 2006 roku. Wykonał 92 okrążenia, a jego najlepszym osiągniętym czasem była 1 minuta 18,017 s.
Williams Racing Prix Engineering Limited – koncentruje się na projektowaniu i rozwoju samochodów wyścigowych rywalizujących w Mistrzostwach Świata Formuły 1. Od czasu powstania w 1977 roku, zdobył 16 tytułów mistrzowskich FIA Formuły 1, będąc jedną z wiodących na świecie ekip Formuły 1. Zespół dziewięć razy triumfował w klasyfikacji konstruktorów, we współpracy z Cosworth, Hondą i Renault. Siedmiokrotnie kierowcy Williamsa zdobywali tytuły indywidualne, byli to Alan Jones, Keke Rosberg, Nelson Piquet, Nigel Mansell, Alain Prost, Damon Hill i Jacques Villeneuve. Williams Grand Prix Engineering Limited, jako Williams Advanced Engineering, nadal się rozwija, wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie także w projektach spoza Formuły 1″.
Źródło: PKN Orlen
Własny komunikat w tej sprawie wystosował zespół Williams Martini Racing. Z komunikatu zespołu dowiadujemy się, że umowa została podpisana na sezon 2019. Orlen będzie bardzo widoczny na samochodach Williamsa w 2019 roku co potwierdza medialne plotki o tym, że ta umowa pod względem finansowym jest bardzo duża, bez niej powrót Kubicy do ścigania w F1 nie byłby możliwy. Umowa jest typowo sponsorska. Williams kupuje wraz z jednostkami napędowymi dostosowane do nich paliwa i oleje od koncernu Petronas, więc Orlen nie będzie ich dostawcą. Zobaczymy w trakcie 2019 roku jak Orlen wykorzysta tak dużą obecność w F1 i jakie dodatkowe akcje marketingowe z tym związane planują. Umowa z Williamsem daje im bardzo duże możliwości, więc przy dobrych pomysłach i planach może przynieść bardzo duże korzyści dla tego koncernu PKN Orlen.
Poniżej możecie zobaczyć tegoroczny samochód Williamsa z prezentacji wraz z moim opisem, które prawdopodobnie miejsca w 2019 roku zajmą logotypy Orlenu. Drobne uzupełnienie poniższego opisu z Twittera. Podczas prezentacji Williamsa FW41 lusterka były puste, później pojawiło się na nich logo SMP Racing.
Logo Orlenu w 2019 roku na samochodzie Williamsa popierająco się na dzisiejszym komunikacie: zajmie miejsce JCB na tylnym skrzydle, SMP Racing przed wlotami do chłodnic, znajdzie się pustych do tej pory lusterkach i będzie jednym z logotypów na nosie samochodu. #F1PL pic.twitter.com/zRKn5yrN3J
— Karol z CyrkF1 (@Karol_CyrkF1) 29 listopada 2018
P.S. Martini do końca tego roku jest sponsorem tytularnym Williamsa, więc ich nazwa cały czas pojawia się w komunikatach prasowych. Williams pracuje nad pozyskaniem nowego sponsora tytularnego na kolejne lata, zobaczymy czy im się to uda w kolejnych tygodniach. Plotkuje się tutaj o firmie z branży zakładów bukmacherskich.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: