Przedstawiam kompendium wiedzy na temat sezonu 2016 Formuły 1.
Wszystkie szczegółowe informacje znajdują się w linkowanych w poszczególnych akapitach wpisach na blogu, które napisałem w poprzednich tygodniach.
Kalendarz Formuły 1 w sezonie 2016 będzie liczył rekordowe 21 eliminacji, oto jego szczegóły – KLIK. Zupełnie nowym wyścigiem będzie GP Europy na ulicznym torze w Baku – Szczegóły.
W składach zespołów zaszło kilka zmian i transferów, mamy także trzech debiutantów w Formule 1 – Więcej szczegółów. Pod linkiem poza składami zespołów znajdują się również numery kierowców, długość ich kontraktów, oraz zapis przebiegu zmian w składach.
Jak już jesteśmy przy kierowcach to warto wspomnieć o ich zarobkach w 2016. Nie są to w pełni wiarygodne dane, ale warto się nim przyjrzeć – Szczegóły.
Ponownie, po roku przerwy 11 zespołów będzie rywalizować o punkty w sezonie 2016. Nową ekipą jest Haas F1 Team. Oto wszystkie nowe bolidy przygotowane na 2016 rok, wraz z kompendium wiedzy z na temat prezentacji – Szczegóły.
W sezonie 2016 czekają nas zmiany w doborze opon na poszczególne weekendy wyścigowe. Zespoły zyskały większą dowolność. Do wyboru są trzy rodzaje mieszanek opon na każdy weekend. Pojawiła się także zupełnie nowa mieszanka – ultra miękka – oznaczona fioletowym paskiem. Oto na czym polega dobór opon przez zespoły – Szczegóły. Tak natomiast wygląda dobór opon na przykładzie GP Australii 2016 – KLIK. Regulamin dotyczący opon na mokry tor nie zmienił się.
Pirelli zmieniło konstrukcję swoich opon przed sezonem 2016 – Szczegóły. Ale biorąc pod uwagę przebieg testów przedsezonowych, to nie będzie miało to dużego wpływu na jazdę kierowców.Potwierdza to samo Pirelli w Australii (szczegóły). Wpływ będą miały za to wyższe ciśnienia w oponach. Coś co negatywnie wpływa m.in. na poprawę czasów okrążeń – Szczególy.
Sezon 2016 to także zmiany w przebiegu sesji kwalifikacyjnej, którą teraz można nazywać także sesją eliminacyjną. Jak dokładnie będzie ona przebiegać? Tego dowiecie się klikają TUTAJ. Zmiany wytrwały jeden wyścig. W Bahrajnie wróci stary format – KLIK.
Ograniczona została także komunikacja radiowa na linii inżynier wyścigowy – kierowca. Wszystko po to, aby więcej zależało od zawodników i nie byli oni instruowani przez swoich inżynierów jak mają jechać i jak ustawiać bolid. To kontynuacja zmian wprowadzonych w połowie zeszłego sezonu. Wszystko po to aby Formuła 1 stała się bardziej nieprzewidywalna – Szczegóły.
Przed sezonem 2016 uległy zmianie regulacje dotyczące wydechu bolidów Formuły 1. To najistotniejsza zmiana w regulaminie technicznym, który przed nowym sezonem został tylko nieznacznie zmieniony. Dlatego większość bolidów bardzo przypomina zeszłoroczne konstrukcje. Dzięki zmianom w wydechu (jedna lub dwie dodatkowe rury wydechowe bezpośrednio z zaworu upustowego turbosprężarki), silniki mają być głośniejsze. Oto jak ten dźwięk było słychać podczas testów – Szczegóły. Gdy jesteśmy przy silniku to warto poznać zasady jego działania. Te w przystępny sposób (ale po angielsku), wyjaśnił szef działu silnikowego Mercedesa Andy Cowell – Szczegóły.
Transmisje Formuły 1 w sezonie 2016 w Polsce przeprowadzi telewizja Eleven Sports Network. Oto komunikat prasowy w tej sprawie – KLIK. Para komentatorów nie będzie stała, a pierwszy weekend skomentują Mikołaj Sokół i Michał Gąsiorowski – Szczegóły. Pełne informacje o tym, gdzie można oglądać Formułę 1 w Polsce znajdują się we specjalnym wpisie – KLIK.
Tematy, które będą przewijać przez najbliższy rok to m.in. problemy prawne i finansowe Vijaya Mallyi i ich wpływ na zespół Force India, nowy kontrakt toru Monza na 2017 rok i kolejne lata, perspektywa sprzedaży akcji F1 przez fundusz CVC Capital Partners, czy zmiany w regulaminie technicznym na sezon 2017. Plotek dotyczących kierowców nie zabraknie, bo kończą się po tym sezonie kontrakty kilku zawodników.
Śledź Cyrk F1 w mediach społecznościowych
Warto obserwować profile bloga na portalach społecznościowych, bo dzięki temu nie przegapicie żadnych nowych wpisów oraz dodatkowych informacji i ciekawostek ze świata F1, które zamieszczam tylko tam. Blog jest obecny na Facebooku – KLIK oraz na Twitterze – KLIK. Poza tym ja również mam swoje prywatne konto na Twitterze, tam najszybciej i najczęściej piszę o nowościach w F1. Zachęcam śledzić wszystkie profile.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: