Za kilka dni do księgarni w całej Polsce trafi autobiografia Marka Webbera „Moja Formuła 1”. Prezentuję kolejny fragment książki, w której Australijczyk opowiada m.in. o kwalifikacjach do wyścigu w Monako z 2006 roku, kiedy to Michael Schumacher uniemożliwił jadącym po nim kierowcom wykręcenie lepszego czasu. Ci, którzy zamówili wspomnienia Webbera w przedsprzedaży, lada dzień mogą spodziewać się przesyłki, gdyż rozpoczęła się już wysyłka zamówień.
Przypominam o kodzie rabatowym na książkę w przedsprzedaży do wykorzystania na www.labotiga.pl/149-mark-webber:
– z kodem CYRKWEBBER rabat 25% (nie obowiązuje na pakiety)
– cena po obniżce: 29,90 zł – oszczędzasz aż 10 zł od ceny okładkowej!
– wysyłka od zaraz – książka jeszcze przed premierą w Twoich rękach!
Od 12 października książki szukaj w salonach Empik w całej Polsce. W dniu premiery do sprzedaży w najpopularniejszych sklepach internetowych w Polsce trafi też e-book (epub, mobi).
Fragment książki:
To właśnie wtedy Schumacher rozczarował mnie najbardziej. Wiedziałem, co z niego za człowiek. Postanowiłem sobie wówczas: „Kiedyś powiem mu parę słów od serca, na osobności. Powiem mu, co o tym wszystkim myślę”.
Tak też zrobiłem. Podczas kolejnego weekendu Grand Prix na Silverstone poszedłem do jego menedżerki, Sabine Kehm, i zapytałem, czy Michael znajdzie dla mnie chwilę. Wcześniej wielokrotnie rozmawiałem z nim w różnych sprawach, w końcu to on namówił mnie na szefowanie GPDA. Tym razem chodziło jednak o coś innego.
– Michael, chcę porozmawiać z tobą o Monako i proszę, pozwól mi skończyć.
Przerywać to on umiał jak mało kto!
– Daj mi powiedzieć, co mam do powiedzenia – powtórzyłem. – Wiedziałeś, że kwalifikacje nie układają się po twojej myśli, podjąłeś decyzję. Myślałeś wtedy: „Co mogę zrobić, żeby zyskać kontrolę nad resztą stawki?”. Przede wszystkim chcę ci powiedzieć, że to niesamowite, że starczyło ci przytomności umysłu, aby nie rozbić samochodu. Myślałeś o swoich mechanikach. Postanowiłeś nie rozbijać samochodu, żeby zaoszczędzić im roboty i ostatecznie właśnie dlatego ten manewr nie do końca ci się udał.
Następnie dodałem:
– Byłem rozczarowany twoją postawą, naprawdę rozczarowany. Nie oczekuję, że zdradzisz mi, czy zrobiłeś to celowo, czy nie, po prostu chciałem ci to wszystko powiedzieć na osobności, a nie na forum GPDA, bo tam ten temat z pewnością też zostanie podniesiony.
Schumacher odparł na to:
– Mark, czasem wchodzi się na drogę, z której nie można już zawrócić.
Dokładnie to chciałem od niego usłyszeć. Powiedział mi to prosto w oczy i pokazał, co jest gotowy zrobić, żeby wygrać. Cieszyło mnie, że miał do mnie wystarczająco dużo szacunku, aby wyznać mi prawdę. Michael to absolutny fenomen, ale czasami decydował się na skrajnie kontrowersyjne zagrania, byle tylko podtrzymać pasmo swoich sukcesów… Taki już był, niezwykle zacięty konkurent, zawsze robił wszystko na maksa. Pytanie, k t o czułby się dobrze sam ze sobą, spoglądając w lustro i mówiąc: „Oto co zrobiłem, aby osiągnąć niektóre z moich sukcesów”.
O książce:
‚‚Jakim, k***a, cudem zamierzasz dostać się z Queanbeyan do F1?” – pytali go wszyscy, gdy opowiadał o swoich planach na przyszłość. Kiedy jako 11-latek wspinał się na drzewa, by stamtąd obserwować Grand Prix Australii, nie marzył nawet, że 15 lat później stanie na starcie tego wyścigu i zdobędzie pierwsze punkty w Formule 1.
Marka Webbera od zawsze interesowało tylko jedno: ŚCIGANIE. Nie wewnętrzne gierki i strategie. Zawsze chciał po prostu jechać jak najszybciej i dotrzeć do mety przed innymi. Właśnie dlatego po dołączeniu do Red Bull Racing stracił całą miłość do F1…
Ta książka jest taka jak on: szczera, bezkompromisowa, PRAWDZIWA. To opowieść o pracy kierowcy wyścigowego, samotności w kokpicie, ciągłej presji, maksymalnym skupieniu. To spojrzenie za kulisy padoku F1. Wreszcie – to szansa poznania prawdziwego oblicza gwiazd tego sportu: aroganckiego Sebastiana Vettela, bezwzględnego Michaela Schumachera, ‚‚cholernie twardego” Roberta Kubicy.
Jeśli zawsze marzyłeś o wniknięciu w fascynujący i bezwzględny świat Formuły 1, to dzięki autobiografii Webbera znajdziesz się w jego środku. Zapnij dobrze pasy, to będzie długi wyścig z wieloma ostrymi zakrętami.
Źródło: Informacja prasowa.
Podsumowanie
Cyrk F1 jest patronem medialnym polskiego wydania tej książki. Na tylnej stronie okładki znajduje się logotyp bloga. Wkrótce pojawi się również moja recenzja tej autobiografii. Będzie również konkurs, w którym będzie można ją wygrać. Już teraz czytelnicy mogą kupić swój egzemplarz ze specjalną zniżką.
Szczegółowe informacje na temat książek o Formule 1 i sportach motorowych wydanych w Polsce znajdziecie w dwóch zestawieniach. Podsumowanie książek wydanych w latach 2012 – 2019 można sprawdzić pod tym linkiem, a zestawienie książek wydanych od 2020 roku jest dostępne po kliknięciu tutaj.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: