Trzej producenci silników: Mercedes, Honda i Ferrari wprowadzą poprawki do swoich jednostek napędowych podczas wyścigów o GP Belgii i Włoch 2016.
McLaren Honda
Honda wykorzystała siedem talonów na poprawę silnika spalinowego, turbosprężarki i kompresora (Źródło). Obaj kierowcy zespołu McLaren otrzymają podczas GP Belgii 2016 nowe silniki zawierające te poprawki. Poza ulepszonym silnikiem, podczas GP Belgii 2016 zadebiutuje nowe paliwo przygotowane przez firmę ExxonMobil. W dalszej części sezonu ma pojawić się jeszcze jedna ewolucja paliwa.
Poprawki Hondy koncentrują się nie tyle na zwiększeniu mocy silnika, a na poprawie jego sprawności. Honda ma cały czas problem z nadmiernym zużyciem paliwa. Zmniejszenie zużycia spowoduje, że silnik będzie mógł przez dłuższy czas pracować z większą mocą.
Założenie nowych elementów silnika w Belgii nie będzie się jeszcze wiązało z otrzymaniem kar przez kierowców McLarena, ale tym samym wykorzystają dostępne w tym sezonie silniki. Hondzie pozostały jeszcze trzy talony, które wykorzystają w dalszej części sezonu. Prawdopodobnie będzie to miało miejsce podczas wyścigu w Malezji, gdyż Honda nie będzie chciała otrzymać kar przesunięcie na starcie w swoim domowym wyścigu w Japonii. A z drugiej strony będą chcieli mieć maksymalnie poprawiony silnik podczas GP Japonii. McLaren planuje dalej rozwijać swój bolid w drugiej części sezonu 2016, większa moc silnika umożliwi wprowadzenie poprawek, które wcześniej były wstrzymane. Będą mogli wprowadzić ulepszenia aerodynamiczne, które zwiększą zarówno docisk, jak i opór aerodynamiczny. Wcześniej z uwagi na mniejszą moc silnika koncentrowali się na ograniczaniu oporu.
Aktualizacja 2: Nowy silnik w bolidzie Fernando Alonso szybko się zepsuł, wiec otrzymał kolejną jednostkę napędową co wiąże się z karą przesunięcia o 35 miejsc na starcie. Silnik, który uległ awarii jest do uratowania, ale muszą go przewieźć do fabryki.
Aktualizacja 5: Ostatnie zmiany Hondy pojawią się prawdopodobnie podczas GP USA razem z nowym paliwem.
Ferrari
Ferrari w tym roku najbardziej agresywnie podchodziło do rozwoju swojego silnika, dlatego pozostały im już tylko trzy talony. Wszystko wskazuje na ich użycie podczas GP Włoch. Da im to dodatkowy czas na testy na hamowni w fabryce. Obecnie używane jednostki napędowe w obu bolidach mają przed sobą jeszcze duży przebieg, więc ten aspekt nie wymusza szybkiego wprowadzenia ulepszeń. W Ferrari panuje optymizm i uważają, że po wykonaniu tej ostatniej zmiany będą dysponować silnikiem na poziomie Mercedesa.
Mercedes
Mercedes planuje w Belgii wprowadzić poprawki do swojego silnika. W przypadku tego zespołu oznacza to kary przesunięcia na starcie dla Lewisa Hamiltona, gdyż on już osiągnął limit turbosprężarek i MGU-H w sezonie. Szczegóły poprawek Mercedesa nie są znane.
Aktualizacja 1: Lewis Hamilton potwierdził podczas konferencji prasowej, że w ten weekend dotkną go kary za nadprogramowe elementy silnika. Co automatycznie oznacza, że Mercedes będzie miał w ten weekend ulepszony silnik. Hamilton otrzyma karę przesunięcia o 15 miejsc na starcie za użycie szóstej turbosprężarki i szóstego MGU-H. Jeżeli zdecydują się w sobotę na użycie kolejnych takich elementów (aby oczyścić się z kar do końca sezonu), to będzie dla niego oznaczało start z ostatniej pozycji do wyścigu.
Aktualizacja 3: Hamilton otrzymał nowy silnik na pierwszy trening, oraz kolejny nowy na drugi trening. Dzięki temu powinien nie mieć do końca roku problemów z karami za wymianę nadprogramowych elementów silnika. Minus jest taki, ze został ukarany przesunięciem o 30 miejsc na starcie do GP Belgii 2016.
Aktualizacja 4: Mercedes zużył pięć talonów na poprawę silnika, pozostało im jeszcze sześć. A wiec jeśli jeszcze w tym roku postanowią je wykorzystać to Hamilton aby otrzymać poprawione elementy będzie musiał skorzystać z nadprogramowych, a więc otrzyma kolejne kary. Rosberg ma możliwość założenia jeszcze jednego całego silnika bez kar.
Renault
Renault wcześniej zrezygnowało z planów dużego pakietu ulepszeń silnika, który miał zadebiutować w Japonii w tym roku. Zamiast tego skoncentrowali się na pracach na przyszłorocznym silnikiem. Ale w tym roku można oczekiwać niewielkich zysków poprzez dopracowywanie oprogramowania, paliwa i ustawień. Nie jest wykluczone, że jednak zdecydują się wprowadzić poprawki oparte na talonach.
Przypominam swój wpis sprzed kilku tygodni, gdy szacowałem, jakie różnice mocy występują pomiędzy poszczególnymi producentami silników w F1 – SZCZEGÓŁY.
Wpis będzie aktualizowany, gdy poszczególni producenci potwierdzą swoje plany.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: