Który zespół najbardziej poprawił swój bolid w 2016 roku w stosunku do zeszłego sezonu? Porównanie wyników z GP Rosji 2015 i 2016 pokazuje, że pod tym względem występują spore różnice.
Porównanie czasów między GP Rosji 2015 i 2016 jest o tyle reprezentatywne, że w obu tych przypadkach w użyciu były te same mieszanki opon. W przypadku trzech pierwszych wyścigów sezonu 2016, Pirelli przywoziło opony o stopień miększe niż w 2015 roku. Również kwestia ciśnień w oponach nie ma dużego wpływu, bo pod koniec 2015 roku Pirelli już narzucało już wysokie ciśnienia i to wiele się nie zmieniło podczas tegorocznego wyścigu. Chyba, że faktycznie niektóre zespoły nauczyły się w jakiś sposób obchodzić to ograniczenie, o czym plotkuje się od pewnego czasu.
Należy też pamiętać, że w 2015 roku wyścig w Soczi odbywał się pod koniec sezonu. A więc zespoły miały już w pełni rozwinięte bolidy. W 2016 roku jest on na początku rywalizacji, więc te maszyny powinny zyskać jeszcze przynajmniej kilka dziesiątych sekundy na jednym okrążeniu w ciągu kolejnych miesięcy.
Tor Sochi Autodrom premiuje moc silnika i przyczepność mechaniczną. Nie ma na nim szybkich zakrętów, gdzie mogą wykazać się bolidy mające najlepszą aerodynamikę.
Różnice miedzy najszybszym okrążeniem najlepszego kierowcy danego zespołu podczas kwalifikacji przed GP Rosji na torze Sochi Autodrom w 2015 i 2016 roku
Zespół | Czas w 2015 roku | Czas w 2016 roku | Różnica |
---|---|---|---|
Manor | 1:43,693 | 1:39,399 | - 4,294 sek |
McLaren | 1:39,739 | 1:37,701 | - 2,038 sek |
Red Bull | 1:39,005 | 1:37,125 | - 1,880 sek |
Ferrari | 1:37,965 | 1:36,123 | - 1.842 sek |
Mercedes | 1:37,113 | 1:35,337 | - 1,776 sek |
Force India | 1:38,659 | 1:37,212 | - 1,447 sek |
Toro Rosso | 1:38,924 | 1:37,510 | - 1,414 sek |
Williams | 1:37,912 | 1:36,536 | - 1,376 sek |
Sauber | 1:39,323 | 1:39,018 | - 0,305 sek |
Renault (Lotus) | 1:38,754 | 1:38,914 | + 0,160 sek |
Haas F1 Team | - | 1:38,055 | - |
Poprawa Mercedesa jest większa niż wynika z tego zestawienia. Nico Rosberg popsuł ostatni sektor na swoim najszybszym okrążeniu. Miał szansę urwać na nim jeszcze ponad 0,1 sekund w porównaniu do swojego najlepszego czasu, który uzyskał w Q2.
W oczy rzucają się trzy skrajne wyniki. Manor zrobił gigantyczny postęp przed tym sezonem. Wiele zmian w bolidzie plus aktualny silnik Mercedesa robią różnicę. Renault (Lotus) jest na drugim biegunie z gorszym czasem niż rok temu. Przejście na słabszy silnik, plus bolid przystosowywane do nowej jednostki napędowej na ostatnią chwilę, to nie mogło dać dobrych wyników. Minimalnie poprawił się Sauber. Tu widać problemy finansowe tego zespołu, który nie ma wystarczających środków, aby odpowiednio rozwijać bolid.
Widzimy też, że Mercedes poprawił swój bolid w podobnym stopniu co jego rywale, dlatego w czołówce wiele się nie zmienia. Ferrari chcą myśleć o zwycięstwach w 2016 roku musi rozwijać się szybciej od Mercedesa, ale na razie im się to nie udaje.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: