W ten weekend czeka nas trzecie GP Austrii Formuły 1 na odnowionym torze Red Bull Ring. Ale w 2017 roku Formuła 1 może skorzystać z nowego układu tego toru. Plany rozbudowy są gotowe.
W 2016 roku jeśli pogoda będzie dobra, to podczas kwalifikacji możemy oczekiwać rekordowo niskich czasów. Być może nawet w okolicy 65 sekund. Lepsze bolidy plus ultra miękkie opony zrobią różnicę (już rok temu było o włos od rekordu). Poza tym asfalt na torze uległ poprawie, wyeliminowano kilka nierówności. A także inaczej wyprofilowano krawężniki w ostatnim zakręcie. Już kierowcy DTM mówili o tym, że tor w tym roku jest szybszy.
Prawdopodobnie w przyszłym roku obiekt doczeka się rozbudowy. Chodzi tu o wydłużenie jego nitki poprzez odnowienie części odcinka starej wersji toru. O tej przebudowie pisałem już w kwietniu (KLIK). Ale wtedy nic nie było oficjalnie potwierdzone, natomiast pierwsze zdjęcia sugerowały rozpoczęcie prac.
Teraz Helmut Marko zdradził lokalnym mediom, że plany rozbudowy są już gotowe, ale to wciąż tylko plany (Źródło). Bernie Ecclestone przychyla się ku temu pomysłowi. Uważa, że z perspektywy kierowcy stara nitka jest ciekawsza. Chodzi tu o odnowienie odcinka który łączyłby się z obecnym wariantem toru w zakrętach numer jeden i dwa. Tor zyskałby dzięki temu około kilometra długości. Obecna nitka ma 4,3 km, a stara miała 5,9 km. Ale nie cała stara wersja toru zostanie odnowiona, co widać na grafice poniżej, która porównuje obie te wersje. Termin rozpoczęcia prac nie został potwierdzony. Obecnie trwa sezon, więc ewentualne prace prowadzone byłyby po jego zakończeniu. Nie są to zmiany, które wymagałyby długotrwałych prac budowlanych. Więc spokojnie, gdy wszelkie pozwolenia zostaną uzyskane mogą być wykonane w kilka tygodni.
Tor Red Bull Ring gości wyścigi Formuły 1 oraz DTM. W tym roku do tego grona dołącza Moto GP. Dzięki wydłużeniu nitki toru powinno udać się ściągnąć długodystansowe serie wyścigowe w tym WEC. Oczywiście dostępne będą dwa warianty nitki toru. Więc Formuła 1 może pozostać przy tej z której obecnie korzysta, lub wybrać dłuższą wersję. Pozostaje czekać na rozpoczęcie prac i decyzję odnośnie tego, który wariant będzie używany przez kierowców Formuły 1.
Aktualizacja
Helmut Marko zapytany podczas weekendu z F1 w Austrii powiedział, że wykluczone jest ukończenie prac na sezon 2017.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: