Zespół PWR Racing Team z Politechniki Wrocławskiej zaprezentował swój najnowszy projekt — RT14e. Bolid elektryczny z systemami jazdy autonomicznej wystartuje w pięciu edycjach międzynarodowych zawodów Formuły Student w 2024 roku.
Ekipa PWR Racing Team szóstego czerwca zaprezentował najnowszy bolid elektryczny z systemami autonomicznymi — RT14e. Oficjalna Premiera odbyła się w Centrum Kultury Akademickiej i Inicjatyw Lokalnych “Czasoprzestrzeń”. W wydarzeniu uczestniczyły władze i pracownicy Politechniki Wrocławskiej, partnerzy oraz media, a także bliscy Członków Zespołu. Odsłonięcie konstrukcji oglądało około 200 osób.
RT14e to trzeci napędzany elektrycznie bolid stworzony przez PWR Racing Team. Ponad 90% elementów w pojeździe zostało zaprojektowane i wykonane przez studentów. W tym sezonie projekt został wyposażony w nowy układ napędowy, opierający się na dwóch nowych silnikach zamontowanych bezpośrednio w tylnych kołach. Zastosowano także nowy inwerter. Głównym celem przy tworzeniu najnowszej konstrukcji była redukcja masy, co spowodowało szereg nowych rozwiązań, między innymi stworzenie kompozytowej obudowy baterii, która jest o połowę lżejsza niż w zeszłym sezonie. Wykonano również nowy, bardziej efektywny pakiet aerodynamiczny.
“Zbudowanie bolidu elektrycznego z systemami jazdy autonomicznej to ogromne wyzwanie. Zeszły sezon pozwolił nam nie tylko upewnić się, że obrany przez nas kierunek jest słuszny, ale również na wyciągnięcie wielu cennych wniosków, które wykorzystaliśmy przy tworzeniu tegorocznej konstrukcji.” mówił Michał Wieczorek, Lider Techniczny PWR Racing Team.
Galeria zdjęć – Premiera bolidu RT14e ekipy PWR Racing Team na 2024 rok
Autor zdjęć: Karol Cieślawski
Członkowie Zespołu samodzielnie tworzą nie tylko części mechaniczne i kompozytowe, ale również algorytmy jazdy autonomicznej czy oprogramowanie do wielu systemów elektrycznych. W RT14e udoskonalono systemy jazdy autonomicznej w wyniku stworzenia nowego kontrolera ruchu, path plannera czy systemu SLAM odpowiadającego za mapowanie przestrzeni. Dokonano również znaczących zmian w projekcie autorskich wiązek niskiego i wysokiego napięcia.
“Celem PWR Racing Team na ten sezon jest ukończenie najtrudniejszej i najbardziej wymagającej konkurencji zawodów Formuły Student — Endurance. Dodatkowo planujemy zaprezentować nasze możliwości w konkurencjach autonomicznych” poinformował Paweł Wójcik, Lider Zespołu.
Studenci z Koła Strategicznego Politechniki Wrocławskiej planują wystartować wraz z RT14e w aż pięciu edycjach międzynarodowych zawodów Formuły Student. PWR Racing Team będzie rywalizować m.in. na znanych z Formuły 1 torach w Holandii, Czechach, Niemczech, Polsce oraz we Włoszech. W ubiegłym sezonie Zespół uplasował się podczas polskiej edycji na 1. miejscu klasyfikacji generalnej z bolidem RT13e.
Źródło: Informacja prasowa zespołu PWR Racing Team. Autor zdjęć: Karol Cieślawski
Więcej szczegółów o zespole PWR Racing Team z Politechniki Wrocławskiej można znaleźć na ich stronie internetowej. Aktualne informacje o zespole można śledzić również na ich fanpage na Facebooku oraz profilu na Instagramie.
Blog CyrkF1 kibicuje wszystkim polskim ekipom budującym bolidy i startującym w zawodach Formuły Student. To świetny sposób na nabieranie doświadczenia w czasie studiów, które potem procentuje podczas kariery zawodowej. Cieszę się, że w Polsce takie zespoły funkcjonują na kilku uczelniach i oby odnosiły sukcesy w międzynarodowych zawodach. Starsze doniesienia z polskich zespołów znajdziecie pod tagiem Formuła Student.