Zespół Alfa Romeo Racing ORLEN odsłonił przed swoim garażem pierwszego dnia testów przedsezonowych bolid C39 na sezon 2020. Zespół lekko zmodyfikował wzór malowania z 2019 roku, a sam bolid widzieliśmy już na dniu filmowym.
Zespół z Hinwil, który od tego sezonu występuje pod nazwą Alfa Romeo Racing ORLEN (szczegóły) odsłonił nowy bolid przed swoim garażem na torze Barcelona-Catalunya tuż przed startem pierwszego dnia przedsezonowych testów. Była to klasyczna prezentacja: krótkie wypowiedzi kierowców i szefa zespołu, a potem odsłonięcie samochodu. Nowy bolid pojawił się już w docelowym malowaniu. Pięć dni wcześniej ten sam samochód zadebiutował podczas dnia filmowego na torze Fiorano w specjalnych, jednorazowych barwach. Szczegóły na temat dnia filmowego Alfa Romeo.
Na pokrywie silnika jest widoczne logo Sauber Engineering. W komunikacie prasowym czytamy, że Sauber Motorsport AG jest operatorem zespołu pod nazwą Alfa Romeo Racing ORLEN. Sauber wciąż jest mocno obecny i po wygaśnięciu umowy sponsorskiej z Alfą Romeo można liczyć na powrót do tej nazwy. Dla Saubera rok 2020 oznacza 50-lecie działalności. 50 lat temu Peter Sauber rozpoczął działalność w sportach motorowych. Zespół z Hinwil w tym roku wystartuje w 500. wyścigu F1.
Malowanie zespołu Alfa Romeo na sezon 2020
Zespół Romeo Racing utrzymał na sezon 2020 malowanie z poprzedniego roku. Jedyną zmianą, którą zauważyłem, że czerwone paski na bokach nosa samochodu, które rok temu były granatowe. Malowanie podobnie jak rok temu jest bardzo ładne, wciąż korzystają z klasycznej farby, a nie jak coraz więcej stajni matowej. Wpływ na wzór malowania ma główny sponsor tytularny – Alfa Romeo. Odcień koloru czerwonego, to firmowy odcień tej marki.
PKN Orlen jest dobrze widoczny na bolidzie zgodnie zapowiedziami na tylnym i przednim skrzydle, obręczy halo, lusterkach oraz na sekcjach bocznych. Orlen korzysta na tym, że malowanie samochodu jest biało-czerwone, podobnie jak logo polskiej firmy, więc dobrze to się komponuje. Na pokrywie silnika jest bardzo duże logo Alfy Romeo. Poza tym są mniejsi sponsorzy głównie w tych samych miejscach jak rok temu: Carrera, Singha Beer, Marelli, Adler. Nowością jest Huski Chocolate.
Alfa Romeo Racing ORLEN C39 – galeria zdjęć
Źródło: Alfa Romeo Racing ORLEN
Przegląd rozwiązań technicznych w Alfie Romeo C39
Bolid C39, który został odsłonięty na testach wygląda tak samo jak podczas dnia filmowego. Zespół nie miał w zanadrzu żadnych istnych nowości. Te powinni pojawiać się podczas kolejnych dni testów. Ogólne wrażenie dotyczące tego samochodu jest pozytywne, ale widać także że to nie jest taki poziom rozwoju samochodu jak czołówki. W oczy rzuca się nowy nos z trzema otworami. To podobna koncepcja jak w minionym roku, ale zmodyfikowana. W obecnej stawce kształt nosa w C39 jest unikalny. Zespół kontynuuje swoje podejście do mocno obniżających się klap przedniego skrzydła na wysokości kół. Mocno zmodyfikowali przednie zawieszenie wzorując się na bardzo popularnym rozwiązaniu polegających na ustawieniu wahaczy równolegle do powierzchni asfaltu.
Bolid C39 wyróżnia się na tle stawki bardzo dużymi wlotami do chłodnic po bokach i nad głową kierowcy. Są one w tym samym stylu jak z poprzednich lat, czyli wieloczęściowe, ale ogólna powierzchnia jest duża, prawdopodobnie największa w stawce. To jest coś nad czym muszą popracować, pytanie czy mają coś w zanadrzu już na start sezonu? Pokrywa silnika i sidepody zostały zmieniony i są wyraźnie bardziej ciasne. Samochód ma bardzo ładnie zintegrowany element aerodynamiczny na pałąku halo, który płynnie przechodzi w sam pałąk. Nie jest tak doczepiony jak zwykle to bywa. Tylne skrzydło wygląda klasycznie, ale jest już rozwinięte.
Alfa Romeo Racing ORLEN C39 – wideo-prezentacja
Podsumowanie prezentacji Alfy Romeo
Podczas prezentacji pojawiła się również Tatiana Calderon i potwierdzono, że Kolumbijka pozostanie kierowcą rozwojowym zespołu na sezon 2020. Kierowcą rezerwowym jest Robert Kubica, który będzie w tym roku jeździł w testach i treningach. Alfa Romeo ma za sobą dobry sezon 2019, ale nie wykorzystali wtedy w pełni samochodu bo pojawiły się różne problemy w drugiej części sezonu. Kluczowym celem dla nich jest takie zrozumienie samochodu, aby nie mieć problemów z oponami i ustawieniami. Tym zyskają najwięcej. Ogółem C39 wygląda dobrze, ale tylko na tle zespołów z końca stawki. Inne stajnie pokazały ciekawsze rozwiązania.
Komplet informacji o wszystkich prezentacjach bolidów Formuły 1 na sezon 2020 znajduje się w specjalnym podsumowaniu TUTAJ.